Diaľkové jazdy progresívne riešených automobilov ŠKODA vzbudzovali v 30. rokoch minulého storočia pozornosť na celom svete. Pomáhali šíriť renomé mladého Československa a súčasne významne podporili export automobilov z Mladej Boleslavi do desiatok krajín. Kvalitu a spoľahlivosť základného modelu ŠKODA POPULAR, ako aj zástupcu strednej triedy RAPID, preukázali výkony v náročnom teréne a často aj v extrémnych klimatických podmienkach.
Popularom z Prahy do Kalkaty: V máji 1934 odštartovala od pražského Autoklubu na cestu do Indie ekipa štyroch vozidiel ŠKODA POPULAR, poháňaných litrovými štvorvalcami s výkonom 15 kW (20 k). Sedem cestovateľov vedených advokátom Zbislavom Petersom sa rozhodlo pre náročnú trasu naprieč Balkánom a Tureckom, pričom v najťažšom úseku za celý deň prešli len 13 km. ŠKODA POPULAR preukázala odolnosť aj v púšťach. Automobily s vlastnou hmotnosťou 700 kg, zaťažené až 800 kg posádky a nákladu, sa z cieľa v indickej Kalkate presunuli do Bombaja, odkiaľ loďou pokračovali do Terstu a svoju cestu triumfálne zavŕšili po necelých štyroch mesiacoch a 15 000 kilometroch opäť v Prahe.
V roku 1936 vzbudila pozornosť akcia 100 dní v malom aute. Manželia Eva a František „Frank“ Alexander Elstnerovci sa automobilom ŠKODA POPULAR vydali na americký kontinent. V prvej časti cesty sa museli vysporiadať s poľadovicou, na juhu USA sa museli prebojovať krajom spustošeným tornádom a záplavami, pri mexickej sopke Popocatepetl prekonali nadmorskú výšku 2500 m. Elstnerovci potom zamierili do San Francisca a cez Chicago sa vrátili do New Yorku. Na ceste domov prešli napríklad aj Španielsko, v tom čase zmietané občianskou vojnou. Na zdolanie cesty im namiesto 100 dní stačilo len 97, z toho 47 dní strávili za volantom. POPULAR so štvorvalcom litrového objemu tak prešiel v priemere 525 km denne. V lete 1938 sa Eva a Frank Elstnerovci s novým modelom ŠKODA POPULAR 1100 OHV, dosahujúcim rýchlosť až 105 km/h, vydali naprieč Argentínou: viac než 6 000 kilometrov úspešne zvládli iba za 12 dní – táto akcia bola známa ako Tango argentino.
52 000 km dvakrát naprieč Afrikou: V rokoch 1936 – 1938 absolvovali fascinujúce africké dobrodružstvo manželia Mária a Stanislav Škulinovci. Skúsení cestovatelia zvolili uzavretý automobil ŠKODA RAPID, ktorý sa okrem dvoch rezervných kolies a strešného nosiča batožiny od sériového prevedenia nelíšil. Po vylodení v západoafrickom Dakare zamierili do Guinejského zálivu, na Pobrežie Slonoviny. V období dažďov prešli naprieč rovníkovou Afrikou. V hlbokom bahne museli kolesá podkladať vetvami a kmeňmi stromov, namiesto mostov využívať brody alebo improvizované plte s plavákmi z kanoe. Rok po odchode z domova dorazila ŠKODA RAPID pri prístave Beira až na pobrežie Indického oceánu. Výprava pokračovala loďou na Madagaskar. Ročná bilancia 30 000 km a spoľahlivosť vozidla ŠKODA Škulinovcov inšpirovala k predĺženiu cesty. Vydali sa na južný pevninský výbežok Afriky, na Mys dobrej nádeje, odkiaľ zamierili na sever – až do Egypta! Po takmer dvoch rokoch a 52 000 km sa skromná trojica vrátila do Prahy. Za pozornosť stojí, že v roku 1946 sa do Afriky vydali znovu nielen oni, ale aj ich Rapid.
Symbolickým vyvrcholením fascinujúcej série prvorepublikových diaľkových jázd automobilov ŠKODA sa stala Cesta okolo sveta za 97 dní. Podnikol ju pražský podnikateľ Břetislav Jan Procházka s navigátorom a zároveň mechanikom Jindřichom Kubiasom. Ich len mierne upravený otvorený automobil (polokabriolet) ŠKODA RAPID s výkonom 23 kW (31 k), so štyrmi nezávisle zavesenými kolesami a s hydraulickými brzdami obstál v bahnitých, rovnako aj v piesočnatých a kamenistých úsekoch trasy vedúcej z Československa cez Nemecko, Poľsko, Litvu, Lotyšsko, Sovietsky zväz, Irán, ale aj dnešný Pakistan, Indiu, Malajziu, Singapur, Čínu, Japonsko či Spojené štáty späť do Prahy. Z 97-dňovej cesty pripadalo 53 dní na lodné presuny a vybavovanie vtedy náročných úradných formalít. Za volantom strávili obaja priatelia 44 dní: pri 27 700 kilometroch tak denný priemer vychádza na neuveriteľných 630 km cestou-necestou. Úspešne zvládnuté diaľkové jazdy priniesli mladoboleslavskej automobilke veľký ohlas v dobovej tlači a prispeli k posilneniu prestíže značky a úspechu ich moderne riešených modelov. Aj vďaka tomu sa ŠKODA v druhej polovici 30. rokov stala najväčším výrobcom aj exportérom automobilov vo vtedajšom Československu.