Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

S novou koncepčnou štúdiou Enyaq RS Race hľadá Škoda Auto nové možnosti udržateľnosti v motoristickom športe a zároveň ďalej zvyšuje emocionálnu príťažlivosť značky.

Enyaq RS Race posúvajúci motoristickú DNA značky Škoda na vyššiu úroveň, sa vyznačuje agresívnym dizajnom, ktorý je zvýraznený masívnym zadným krídlom. Tento koncept ukazuje, ako môžu technológie motoristického športu pomôcť urýchliť prechod k dynamickej a udržateľnej automobilovej budúcnosti. Zároveň slúži ako ideálna platforma na vývoj a dôkladné testovanie najmodernejších technológií elektrického pohonu budúcich sériových vozidiel.

Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport, vysvetľuje: „Udržateľnosť je základným stavebným kameňom stratégie Škoda Motorsport. Do oblasti elektrických rely vozidiel sme sa pustili už v roku 2021 s vozidlom Škoda Fabia RE-X1. Poznatky a skúsenosti, ktoré sme pri tom získali, sme využili pri vývoji nového unikátneho pretekárskeho vozidla Škoda Enyaq RS Race. Tento fascinujúci automobil dokazuje, že motoristický šport, ktorý je hlboko zakorenený v DNA značky Škoda, nielenže posilňuje emocionálny vplyv značky, ale zároveň prispieva cennými skúsenosťami a technológiami k pripravovaným cestným modelom značky Škoda.“

Výkonná koncepčná štúdia vychádzajúca z modelu Enyaq Coupé RS

Enyaq RS Race vznikol na základe modelu Škoda Enyaq Coupé RS. Nová Škoda Enyaq RS Race, vybavená pohonom všetkých kolies, demonštruje široké spektrum možností, ktoré z hľadiska výkonu ponúka modulárna elektrická platforma koncernu Volkswagen. Svojím agresívnym dizajnom je Enyaq RS Race skutočným lákadlom pre oči, čím zdôrazňuje svoje silné spojenie s pretekmi a svetom motoristického športu. Jeho rozšírený podvozok poskytuje ešte stabilnejšie jazdné vlastnosti, zatiaľ čo výrazné zadné krídlo zabezpečuje potrebný prítlak. Cieľom štúdie je získať praktické poznatky prostredníctvom konkrétnych technických a konštrukčných úprav vysokovýkonných elektrických vozidiel. Tieto prístupy by mohli byť potenciálne implementované do budúcich sériových modelov.

Daniel Petr, senior dizajnér spoločnosti Škoda Auto, dodáva: „Škoda Enyaq RS Race nie je dizajnovou štúdiou, ktorá zostane len na papieri, ale bude to skutočné auto. Bude nižšie, širšie, ľahšie a hlavne dynamickejšie. Preto bolo od začiatku jasné, že dizajn musí byť agresívny a musí mať silnú pretekársku DNA. Pri pohľade na aerodynamiku sme ho vlastne navrhli podobne ako aktuálny model Škoda Fabia RS Rally2. Má ostro tvarovanú prednú časť, výrazne rozšírené blatníky a masívne zadné krídlo. Aj na papieri vyzerá rýchlo, a to je vždy dobrý začiatok.“

Škoda podporuje udržateľnosť v motoristickom športe – od hier až po skutočné rely trate

Enyaq RS Race je po nedávno predstavenej štúdii Škoda Vision GT ďalším inovatívnym konceptom Škoda Motorsport s elektrickým pohonom. Škoda Fabia RE-X1, predstavená v roku 2021, bola postavená na podvozku Škoda Fabia Rally2 evo a vybavená elektromotorom pracujúcim s napätím 860 V a maximálnym výkonom 260 kW. Homologizácia rakúskym zväzom motoristického športu AMF (ÖAMTC) umožnila tímu Baumschlager Rallye&Racing štartovať v rakúskych majstrovstvách v rely. S modelom Vision GT zvolila Škoda nedávno úplne iný prístup: tento ohromujúci, plne elektrický jednomiestny automobil, bol navrhnutý exkluzívne pre hru Gran Turismo 7 pre PlayStation. Koncepčná štúdia, inšpirovaná modelom 1100 OHC Spider z roku 1957, rozširuje pôsobenie značky Škoda vo svete digitálnych pretekov.

Všetky tieto koncepčné vozidlá zdôrazňujú záväzok spoločnosti Škoda k rozvíjaniu udržateľnosti v motoristickom športe. Fabia Rally2 už vo WRC2 jazdí na 100 % udržateľné palivo bez fosílneho základu a poskytuje tak ideálny testovací priestor na posúdenie technickej životaschopnosti, odolnosti a životnosti nových inovácií v oblasti elektromobility v extrémnych podmienkach.

Značky: