Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Trh technického spotrebného tovaru na slovenskom trhu rástol o takmer 12 percent v 2. kvartáli 2016 oproti 2. kvartálu 2015.

Nárast bol ťahaný všetkými sektormi okrem fota, ktoré zaznamenalo pokles o takmer 17 percent. Naopak, najviac sa darilo telekomunikáciám – s prírastkom o 25 percent.

Spotrebná elektronika

V druhom kvartáli 2016 zaznamenal sektor spotrebnej elektroniky rast na úrovni 14,9 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2015. Predaje televízorov v 2. kvartáli 2016 oproti 2. kvartálu 2015 významne vzrástli v hodnotovom vyjadrení, a to hlavne vďaka väčšej orientácii zákazníkov na uhlopriečky 40 palcov a viac, ktoré medziročne vzrástli o takmer 22 percent. Silný rast bol zaznamenaný aj v segmente set-top-boxov, a to hlavne vďaka rastúcemu záujmu o funkciu DVB-S2, ktorý vyvolal plánovaný prechod na druhú generáciu štandardu pre satelitné vysielanie v roku 2016.

Foto

V 2. kvartáli 2016 sektor fota v Slovenskej republike klesal takmer o 17 percent v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2015. V druhom kvartáli 2016 došlo k poklesu podielu fotoaparátov s pevným objektívom v prospech fotoaparátov s vymeniteľným objektívom. Rovnako sa medziročne zdvihla priemerná cena digitálnych zrkadloviek a kompaktov s pevným objektívom.

Veľké domáce spotrebiče

Dva najväčšie segmenty tohto sektoru – práčky a chladničky – rástli v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku o 7,2 respektíve 9,6 percenta. Rast v segmente práčok bol ťahaný zvýšeným dopytom po modeloch s predným plnením a kombinácii práčky a sušičky. V segmente umývačiek riadu v 2. kvartáli 2016 vzrástol predaj vstavaných modelov oproti rovnakému obdobiu 2015.

Malé domáce spotrebiče

V 2. kvartáli 2016 došlo k nárastu hodnoty v sektore malých domácich spotrebičov o 13 percent v porovnaní s 2. kvartálom 2015.  Všetky segmenty rástli, s výnimkou odšťavovačov a lisov na citrusy, ktoré klesli o 16,2 percenta. On-line predaj rástol rovnakým tempom ako offline predaj. Cena rástla viac agresívne v tradičných kanáloch (offline). Priemerné ceny sa zvýšili vo všetkých produktových skupinách, a to najmä z dôvodu posunu záujmu smerom k drahším modelom.

Informačné technológie

Oproti 2. kvartálu 2015 vzrástol trh informačných technológií v 2. kvartáli 2016 o takmer 4 percentá. Rast bol generovaný vďaka segmentu notebookov, ktoré dokázali rásť o takmer 9 percent, a to aj vďaka väčšej priemernej cene. Nárast o 13 percent zaznamenali dotykové zariadenia. Z pohľadu monitorov bol medzi zákazníkmi väčší záujem o zariadenia s väčšou uhlopriečkou (24 palcov a viac).

Telekomunikácie 

Trh telekomunikácií zaznamenal v 2. kvartáli 2016 nárast o 25 percent v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku. Podiel smartfónov s podporou LTE dosiahol v 2. kvartáli 84 percent..

Kancelárska technika

Trh kancelárskej techniky vzrástol o 9,2 percenta v 2. kvartáli 2016 v porovnaní s 2. kvartálom 2015. Rast bol ťahaný hlavne rastom hodnoty v segmente laserových tlačiarenských zariadení.

Ashampoo_Snap_2016.08.22_16h55m51s_001_nowat

Značky: