Aplikácia Kontakty vypisuje, že zadané číslo nemá správny formát.

Do redakcie nám prišla informácia od čitateľa o probléme, ktorý môže trápiť viacerých používateľov smartfónov značky Realme. Systémová aplikácia Kontakty totiž vykazuje problémy pri ukladaní telefónnych čísiel na pevnú linku.

Problém je v tom, že aplikácia Kontakty automaticky doplní lomku / po zadaní smerového čísla. Ak by ste si napríklad chceli uložiť číslo na Úrad verejného zdravotníctva SR, ktoré je 02/492 841 11, tak telefón vám vždy doplní lomku za číslami 02. Pri pokuse o uloženie telefónneho čísla sa však objaví chybová hláška o nesprávnom formáte.

Riešenie tejto chyby je v podstate jednoduché. Stačí zmazať lomku a následne ťuknúť na tlačidlo Uložiť. Kľúčové je, aby ste lomku zmazali až po napísaní celého telefónneho čísla. Pokiaľ ju budete mazať v procese písania, vždy vám ju aplikácia Kontakty doplní.

Ako môžete vidieť na priložených screenshotoch, smartfóny Realme vám telefónne číslo uložia aj s lomkou, hoci ste ju pred uložením čísla zmazali. Bez zmazania lomky sa však číslo neuloží. Tento postup sme otestovali na telefóne Realme s najnovšou verziou nadstavby realme UI, ktorá je založená na systéme Android 10.

Predpokladáme, že vyššie uvedený postup bude fungovať na všetkých zariadeniach značky Realme.

Obrázky si môžete zväčšiť kliknutím na ne: Realme telefón vám vždy doplní lomku po zadaní smerového čísla pevnej linky. Aby ste mohli číslo uložiť do vášho telefónneho zoznamu, je potrebné túto lomku zmazať – ale až v poslednom kroku po zadaní celého čísla. Následne ťuknite na tlačidlo Uložiť

Prečítajte si aj:

Recenzia Realme X2 Pro: Telefón, ktorý má špičkové parametre na papieri a svoj potenciál