Softvér, konektivita

Pri prvom kontakte s G5 Plus nás zaujal systém jeho svižnosťou a odladenosťou. V zariadení je predinštalovaný čistý Android 7.0 s vylepšeniami od Lenova, ktoré sú integrované v samotnej aplikácii Moto. Po otvorení tejto aplikácie sa dostávame k  položkám Akcie a Obrazovka. V tomto prípade sa jedná asi o jediné výrazné rozšírenie zo strany Lenova.

V časti Obrazovka si môžete nastaviť zobrazenie dôležitých informácií na zhasnutej obrazovke, kedy sa rozsvieti zopár pixelov, aby informovali o nových udalostiach. Vyvolanie obrazovky je v momente notifikácie na novú udalosť alebo ak je zaznamenaný pohyb zariadenia. Takto je suplovaná funkcia informačnej LED diódy, ktorá je pravdepodobne zámerne nevyužívaná. Jediné stretnutie sme mali so signalizáciou pri úplnom vybití batérie. Nachádza sa v mriežke reproduktora.

V časti Akcie môžeme využívať gestá na prístup k aplikáciám. Najvýznamnejší prvok je „Ovládanie jedným dotykom„. V tomto prípade ide o ovládanie smartfónu čítačkou odtlačkov prstov. Pri zvolení tejto funkcie sa vypnú softwarové tlačidlá systému Android pre navigovanie v systéme, čím nám narastie aj zobrazovacia časť displeja a zlepší sa ergonómia celého prostredia. V tomto režime nie je možné zmenšiť displej ťahom zospodu, nakoľko indikačná zóna pre túto funkciu sa vypnutím softvérových ovládacích tlačidiel odstráni.

Režimy práce s čítačkou odtlačkov prstov pri „Ovládaní jedným dotykom:

ťuknutie – návrat na domácu obrazovku
krátke stlačenie – zamknutie a odomknutie zariadenia
dlhé stlačenie – vyvolanie Asistenta Google Now
posun doľava – krok späť
posun doprava – multitasking

Treba dodať, že ovládanie cez režim „Ovládanie jedným dotykom“ vyžaduje malý tréning. Niekoľko krát sa nám stalo, že sme požadované gesto spravili nedostatočne dlho a tým pádom sa vyvolala akcia, ktorú sme nemali v pláne. Ďalšie možností Moto Akcie – potrasením zariadenia dvakrát sa zapne svietidlo, otočenie zariadenie pre režim Nerušiť, rýchly prístup k fotoaparátu otočením zariadenia, ukončenie vyzváňania zodvihnutím zariadenia.

Z hľadiska konektivity podporujú LTE pripojenie obidve SIM karty, avšak v danom momente môže využívať LTE pripojenie iba jedna z nich. V nastaveniach je potrebné zvoliť, ktorá sa bude primárne použivať pre hovory, dáta a správy.  Bluetooth nájdeme vo verzii 4.2 (A2DP, LE, EDR). Pri pripojení na rôzne zariadenia sme nezaznamenali žiadne výpadky alebo problémy s pripojením. Oproti menšej G5 v zariadení nájdeme aj NFC. GPS taktiež pracuje presne. Lokalizácia prebehne do pár sekúnd a pripojenie je stabilné.

Pre otestovanie rýchlosti prostredia G5 Plus sme previedli aj porovnávací test. Ako súpera sme zvolili Oneplus 3T. Samotný test spočíval vo výbere 10 aplikácií rôznej náročnosti vrátane hier, ktoré sa v prvom kole spúšťali nanovo a v druhom kole z multitaskingu. Po vytvorení niekoľkých kôl meraní a ich spriemerovaní vyhral Moto G5 Plus. Oneplus 3T porazil v celkovom hodnotení o 0,3s. Tu je jasný dôkaz príkladnej optimalizácie v strednej triede mobilných zariadení.

Pre porovnanie s inými zariadeniami sme spravili aj Antutu benchmark, kde G5 Plus skóroval na hodnote 65000 bodov. Celý systém iba podčiarkuje filozofiu priniesť používateľovi zariadenie, ktoré bude v čo najčistejšej podobe podávať čo najvyšší výkon.

Aplikačná výbava v G5 Plus je tiež čo najčistejšia. Dokonca pre prácu s fotkami nenájdeme ani samotnú aplikáciu, ale je využívaná služba Google Fotky. Niekomu to môže vyhovovať. Posunom z domácej obrazovky do strany sa dostaneme do ponuky asistenta Google Now. Netradične sa dostaneme aj do ponuky aplikácií a to posunom zo spodnej strany obrazovky po vzore smartfónov Google Pixel.

Recenzia je rozdelená do štyroch častí:

1. strana: Konštrukcia a hardvér
2. strana: Softvér, konektivita