Klasická Nokia alebo trochu iný smartfón? Nová sedmička s prívlastkom plus je určená do rúk všetkým s obľubou veľkých displejov.

Je predĺžená, s displejom 18 : 9, zaobleným vo všetkých rohoch. Je tu cítiť, že máte v ruke poriadny kus telefónu. Hliníkové spracovanie, ostro brúsené hrany a najmä 6-palcový displej. Zadná strana je matná s keramickým nádychom. Budete na nej vidieť odtlačky prstov, je to však len detail. Spracovanie je vynikajúce, firma si na svojich telefónoch dáva naozaj záležať. Presne tak, ako to tvrdí na každom z predstavení svojich noviniek. Tlačidlá na ovládanie hlasitosti a vypnutie sú dobre prístupné. To sa napríklad celkom nedá povedať o modeli Nokia 8 Sirocco v tomto teste.

Zadná strana má uprostred dva fotoaparáty s umiestnením šošoviek pod sebou. Sú vystúpené a mierne vystúpené zostávajú aj po založení gumového krytu. Zvláštne, že kryt dodávaný priamo v balení nechráni fotoaparát lepšie. Ako doplnok je tu dvojtónový blesk. Čítačka odtlačkov je dobre dosiahnuteľná. Je umiestnená vyššie, čo je pri danej veľkosti telefónu poznať. Jej pozícia sa nám pozdávala, najmä pri vkladaní do vrecka sme si omylom prstom neodomkli obrazovku. Spodná hrana má USB-C konektor a mono reproduktor. Hrá celkom dobre, no počuli sme už aj lepšie. Napríklad na telefóne Honor 10, o ktorom sa dočítate na inom mieste tohto vydania. V každom prípade nás teší prítomnosť audiokonektora na hornej hrane.

Operačný systém Android je čistý, má len minimálne zásahy. Upravená bola napríklad voľba na vypnutie. Nezobrazuje sa na priehľadnej obrazovke, ale vedľa tlačidla na vypnutie sa na displeji vysunie panel s týmito možnosťami.

Základom tohto modelu je hardvérová stránka. Na samotnom systéme niečo vyslovene zaujímavé nie je. Dokonca sa nedá zmeniť ani iná karta domovskej obrazovky za hlavnú. Tú, na ktorú sa vrátite tlačidlom Domov. Je to škoda, a tak mnohí pravdepodobne nainštalujú pokročilejší launcher. Iniciatíva Android One je zárukou pravidelných aktualizácií do budúcna, dva roky sú garantované.

To najlepšie na koniec, fotoaparát s objektívmi ZEISS. Vďaka teleobjektívu umožní 2-násobný optický zoom, aj pri videu. Teda ozajstné priblíženie optikou. Ako prvé si všimnete svetelnosť. Klasický objektív má svetelnosť f/1.75 a v tmavých podmienkach s ním spravíte výborné fotky. Na druhú stranu, všimnete si aj pomalšie zaostrovanie. Funkcia nastavenia clony sa tu nazýva Živé rozostrenie. Dva typy objektívov umožnia podstatne lepšie prechody pri rozostrení, treba sa veľmi sústrediť na to, aby ste videli softvérovo dorobené rozostrenie. Pri fotení sa zobrazuje informácia, ak je fotka príliš tmavá alebo máte objekt príliš blízko. Pri tejto funkcii riskujete príliš veľa šumu, treba na ňu veľa svetla. Chválime fotky pri slabšom osvetlení, tmavé častí sú ale viac textúrované šumom. Denné fotky sú výborné, žiadne umelé prefarbenie ako pri umelej „inteligencii“.

Funkcia OZO Audio nakrúti video a zvuk zosníma zo všetkých mikrofónov. Funguje to vynikajúco a táto funkcia sa nám páči. Po zapojení slúchadiel naozaj rozlíšite, z ktorej strany zvuk prichádzal. Nechýba tradičné Boothie (funkcia Dual-Sight), teda fotenie a nakrúcanie videa obomi kamerami naraz a spojené do jednej fotky alebo videa.

Model telefónuNokia 7 Plus
Operačný systémAndroid 8.1, aktualizácie 1. 5. 2018
Formát SIM kartyDual Nano SIM
Pamäť RAM/ROM/iná [GB]4/64
ProcesorSnapdragon 660, 8-jadrový, max. 2,2 GHz
Displej, počet fariebLCD, 16 miliónov
Displej – veľkosť [palcov]/rozlíšenie [bodov]6,0/1080 × 2160, 18 : 9
Slot na pamäťovú kartumicroSDXC do 256 GB
Bluetooth, Wi-Fi, USB, GPS, NFC5.0, ABGNac, áno, áno, áno
Hlavný fotoaparát/video12 Mpx f/1.75 + 13 Mpx f/2.6 / 4K, 30 fps
Predný fotoaparát/video16 Mpx/Full HD, 30 fps
Vymeniteľná batéria a vlastnostinie, 3800 mAh
Rozmery [mm]/hmotnosť [gramov]158 × 76 × 10/186
KonektorUSB-C
ZapožičalNokia
Cena [EUR s DPH]399
Benchmarky
AnTuTu Benchmark – Total score140707
PCMark for Android – Performance6363
3DMark Sling Shot Extreme – Total1330
Graphic1159
Physics2741
Dizajn a konštrukcia5/5
Hardvérová výbava3/5
Rýchlosť3/5
Výdrž5/5

• spracovanie tela
  • rýchle nabíjanie
  • 2x optický zoom
  • kvalita fotiek pri slabom svetle
  • OZO Audio

• občas pomalšie zaostrovanie

Nokia 7 Plus je smartfón, ktorý si kupujete na multimediálne účely a kvôli veľkému displeju. Uhlopriečka 6 palcov v tele 5,5-palcového modelu, to je jasná výhoda. No, počítajte s tým, že aj tak je to poriadny kus hardvéru. Na filmy a hry je to super spoločník. Veľmi dobre fotí, najmä sme ocenili dvojnásobné optické priblíženie. Funkcia OZO Audio je bonusom pre tých, čo sa rozhodnú nakrúcať video týmto modelom. S ostrosťou obrazu sme boli spokojní aj pri 4K rozlíšení. Škoda pomalšieho zaostrovania. Dvojdňovú výdrž telefónu vám garantujeme.

Cena: 399 EUR

Zapožičal: Nokia