Menší z dvojice reproduktorov Sony v teste oceníte nielen pre jeho nižšiu cenu.

Je prenosnejší, čo je logické a navyše má zvuk veľmi podobný. Oba sa hodia na ozvučenie veľkej miestnosti. Tvar reproduktora bol navrhnutý dizajnérmi špeciálne na to, aby bol kompaktný a zároveň poskytol čo najväčšie ozvučenie pre vstavené meniče. Zostava dvoch širokospektrálnych meničov s priemerom 48 mm je doplnená o pasívny menič.

Je duálny a basy sa z neho budú šíriť do prednej aj zadnej časti reproduktora. Toto v poslednom čase využíva čoraz viac výrobcov. Je to vlastne jedno z mála vhodných riešení, ako vyťažiť aj z malého priestoru čo najviac. Gumové telo so šrafovaním je stabilné a odolné. Predná časť s kovovou mriežkou ukrýva reproduktory. Viac-menej chráni, než ukrýva, pretože sú vidno. A to vďaka LED osvetleniu veľmi dobre.

Tlačidlo Extra Bass na hornej strane obsahuje funkciu na zapnutie a vypnutie svetelných efektov. Ostatné tlačidlá slúžia na prijatie hovoru, pozastavenie hudby, úpravu hlasitosti alebo pridávanie ďalších reproduktorov. Zapojiť ich môžete v párty režime, keď všetky hrajú rovnakú skladbu. Vďaka tomu, ich môžete rozšíriť po väčšej ploche alebo miestnostiach.

V prípade, že chcete oddeliť ľavý a pravý kanál sterea, potrebujete dva rovnaké. To sme nemali ako prakticky vyskúšať. Zadná časť obsahuje USB port na nabíjanie a linkový vstup na 3,5 mm audiokábel. Osvetlenie prednej časti je efektné, no prijali by sme ešte možnosť vypnúť stroboskopické LED diódy. Je vstavaný na zábavu, nie je to svetlo na dotvorenie „pokojnej“ nálady. Párovanie cez NFC je výborné, hoci aj klasický postup zapnutím Bluetooth fungoval na prvýkrát. Reproduktor sa nabíja cez dodávaný adaptér.

Zadný panel na modeli Sony SRS-XB30

Zvuk

Zvukovo sa nám pozdával a chápeme zameranie na Extra Bass funkciu, teda produkciu nízkych frekvencií. Zvuk to síce skresľuje, ale mnohým a nám tiež sa reprodukcia bude páčiť. Stredy, ale najmä výšky sú v úzadí. Pri filmoch treba Extra Bass vypnúť, ak chcete hovorenému slovu lepšie rozumieť. Zvukovo hrá najlepšie pri strednej hlasitosti. Má však vysokú výkonovú rezervu a vygenerujete ním poriadny hluk. Ak však chcete hluk ešte nazývať hudbou, nepúšťajte ho príliš hlasno.

TOP argument

• Extra Bass a menšie rozmery

+ vyhotovenie a dobre prenosné telo, veľmi dobré ovládanie, dunivé basy, možnosť párovania viacerých reproduktorov
– s Extra Bass menej presný zvuk

Certifikácia odolnosti – IPX5

Zapožičal: Sony Slovakia
Cena: 171,90 EUR

Sony SRS-XB30 je reproduktor, ktorý sa dá ľahko prenášať, no počítajte s tým, že nabíjačkou z mobilu ho nenabijete. Potrebujete špeciálny adaptér. Osvetlenie a Extra Bass z neho robia unikátny reproduktor ako stvorený na párty a večernú zábavu. Basy sú fajn a jemné nepresnosti cieľovú skupinu zaujímať nebudú.

Parametre a hodnotenie:

Označenie reproduktora / Technické parametreSony SRS-XB30
Typ2.1