Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (6.5.2016-22.5.2016) odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 2 280 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 3,25 mil. eur.
V roku 2015 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 3,22 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 1 %.
V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1032 spotov v celkovej hodnote 2,39 mil. Eur (ďalej „hokejová“ reklama a sponzoring). Boli to sponzorské odkazy k zápasom či iným hokejovým reláciám, ako aj reklamné spoty vysielané v brejkoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po hokejových reláciách. Hokej generoval v období trvania šampionátu 73 % príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.
Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 80 %. 20 % pripadlo na sponzoring.
Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu
typ spotov | podiel | výdavky v € |
reklamné spoty | 80 % | 1 899 000 € |
sponzoring | 20 % | 488 300 € |
SPOLU | 100 % | 2 387 300 € |
Medziročne minuli zadávatelia na reklamné spoty počas MS v hokeji o 15 % menej peňazí. Z rozpočtu určeného na reklamu investovali viac (53 %) do reklamy v klasických reklamných brejkoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a pri hokejových reláciách. Ostatných 47 % z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty vysielané v power brejkoch počas hracích tretín zápasov.
Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty
Reklama vysielaná v rámci: | výdavky v € | počet spotov |
reklamných brejkov | 1 000 600 € | 163 |
power brejkov | 898 400 € | 160 |
SPOLU | 1 899 000 € | 323 |
Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 2 %. Záujem o sponzorské odkazy k zápasom sa medziročne znížil o 13 %, objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji vzrástol o takmer 9 %. O takmer pätinu (18%) sa zvýšil objem výdavkov na sponzorské odkazy k ostatným reláciám (Góly-Body-Sekundy, Hokejoví bohatieri).
Výdavky na „hokejový“ sponzoring
typ sponzoringu | výdavky v € | počet spotov |
sponzoring Štúdio MS v hokeji | 184 346 € | 363 |
sponzoring zápasov | 240 270 € | 186 |
sponzoring ostatné (GBS, Hokejoví bohatieri) | 63 684 € | 160 |
SPOLU | 488 300 € | 709 |
Najväčším zadávateľom počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bola celkovo Škoda, ktorá bola súčasne aj najväčším zadávateľom sponzorských spotov. Najväčším zadávateľom reklamných spotov bola stávková spoločnosť Niké.
TOP 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu celkom (v €)
Zadávateľ | výdavky v € | |
1 | Škoda | 556 674 € |
2 | Niké | 426 700 € |
3 | Kooperatíva | 270 000 € |
4 | Fortuna | 240 000 € |
5 | Slovak Telekom | 188 600 € |
6 | Orange | 188 400 € |
7 | Zuno | 98 200 € |
8 | Tipsport | 98 200 € |
9 | Möbelix | 86 610 € |
10 | Beiersdorf | 86 610 € |
Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 115 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).