Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (6.5.2016-22.5.2016) odvysielala verejnoprávna RTVS na Jednotke a Dvojke spolu 2 280 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 3,25 mil. eur.

V roku 2015 počas trvania šampionátu odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 3,22 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 1 %.

V súvislosti s hokejom bolo odvysielaných 1032 spotov v celkovej hodnote 2,39 mil. Eur (ďalej „hokejová“ reklama a sponzoring). Boli to sponzorské odkazy k zápasom či iným hokejovým reláciám, ako aj reklamné spoty vysielané v brejkoch medzi jednotlivými tretinami/počas hracích tretín a pred/po hokejových reláciách. Hokej generoval v období trvania šampionátu 73 % príjmov RTVS z televíznej reklamy a sponzoringu.

Podiel reklamných spotov na celkových investíciách do televíznej hokejovej reklamy predstavoval 80 %. 20 % pripadlo na sponzoring.

Podiel „hokejovej“ reklamy a sponzoringu

typ spotovpodielvýdavky v €
reklamné spoty80 %1 899 000 €
sponzoring20 %488 300 €
SPOLU100 %2 387 300 €

Medziročne minuli zadávatelia na reklamné spoty počas MS v hokeji o 15 % menej peňazí. Z rozpočtu určeného na reklamu investovali viac (53 %) do reklamy v klasických reklamných brejkoch vysielaných pred a po jednotlivých tretinách zápasov a pri hokejových reláciách. Ostatných 47 % z výdavkov na reklamu pripadlo na spoty vysielané v power brejkoch počas hracích tretín zápasov.

Výdavky na „hokejové“ reklamné spoty

Reklama vysielaná v rámci: výdavky v €počet spotov
reklamných brejkov1 000 600 €163
power brejkov898 400 €160
SPOLU1 899 000 €323

Výdavky na sponzorské odkazy vo všeobecnosti medziročne poklesli o 2 %. Záujem o sponzorské odkazy k zápasom sa medziročne znížil o 13 %, objem výdavkov na sponzorské odkazy k Štúdiám MS v hokeji vzrástol o takmer 9 %. O takmer pätinu (18%) sa zvýšil objem výdavkov na sponzorské odkazy k ostatným reláciám (Góly-Body-Sekundy, Hokejoví bohatieri).

Výdavky na „hokejový“ sponzoring

typ sponzoringuvýdavky v €počet spotov
sponzoring Štúdio MS v hokeji184 346 €363
sponzoring zápasov240 270 €186
sponzoring ostatné (GBS, Hokejoví bohatieri)63 684 €160
SPOLU488 300 €709

Najväčším zadávateľom počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji bola celkovo Škoda, ktorá bola súčasne aj najväčším zadávateľom sponzorských spotov. Najväčším zadávateľom reklamných spotov bola stávková spoločnosť Niké.

TOP 10 zadávateľov „hokejovej“ reklamy a sponzoringu celkom (v €)

 Zadávateľvýdavky v €
1Škoda556 674 €
2Niké426 700 €
3Kooperatíva270 000 €
4Fortuna240 000 €
5Slovak Telekom188 600 €
6Orange188 400 €
7Zuno98 200 €
8Tipsport98 200 €
9Möbelix86 610 €
10Beiersdorf86 610 €

 Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 115 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.