Spoločnosť Resco patrí medzi úspešné slovenské IT firmy. Venuje sa vývoju biznis mobilných softvérových riešení a vďaka svojmu mobilnému CRM riešeniu s plne funkčným off-line režimom je globálnym lídrom v tomto odvetví. Jej softvér využívajú korporácie ako Royal Canin, Bridgestone, Bayer CropScience, Danone, Strabag a mnohí ďalší.

Resco oslavuje 20 rokov svojho pôsobenia na trhu, začiatky slovenskej IT firmy však neboli jednoduché. V roku 1999 neboli mobilné telefóny smartfónmi a neboli ani pripojené do internetu. Resco sa ako väčšina slovenských firiem dívalo v začiatkoch iba na slovenský trh, avšak uspieť s mobilným CRM riešením bolo o to náročnejšie, že firmy neboli na takéto riešenia pripravené.

Na začiatku bola klávesnica

Resco založili v roku 1999 v Bratislave spolužiaci Radomír Vozár, Eduard Kirchner a Marcel Saffa. Ich prvým produktom, ktorý vyvinuli, bola virtuálna klávesnica. Na rozdiel od prepracovaného CRM riešenia bola klávesnica nástrojom, ktorý bolo možné vytvoriť pomerne rýchlo a rýchlo ho aj začať predávať. Zároveň to bol nástroj, ktorý mal potenciál zaplniť dieru na slovenskom trhu.

Ako hovorí Radomír Vozár, CEO spoločnosti Resco: „Prvé mobilné počítače neboli prispôsobené na slovenské prostredie, nemali lokalizáciu a problém bol aj so vstupom dát. Natívna klávesnica, v ktorej sa zadávali dáta, bola iba v angličtine.“

Resco preto vyvinulo virtuálnu klávesnicu v slovenčine. Problém bol, že mobilných zariadení bolo na Slovensku iba niekoľko stoviek a nie každý si virtuálnu klávesnicu kúpil. Resco klávesnica pritom fungovala rovnako ako tá, s ktorou neskôr prišiel Apple. Takisto obsahovala numerickú klávesnicu a ďalšie praktické rozšírenia. Resco si uvedomilo, že rozšírenia klávesnice sú vhodné na predaj v zahraničí a profitovalo najmä z toho, že ponuka dodávateľov internetového softvéru nebola veľká, a tak sa záujemcovia prirodzene dostali práve k softvéru slovenskej firmy.

Resco sa zameralo najmä na platformy Windows Mobile a Palm OS a stalo sa jedným z najvyhľadávanejších poskytovateľov spotrebiteľských aplikácií. Softvér tejto slovenskej firmy mal viac než milión používateľov a bol inštalovaný v zariadeniach HP alebo DEL PDA v rámci produktového balíčka.

Resco je niekoľko rokov venovalo aj vývoju hier. Výsledkom je napríklad hra Resco Bubbles pre iOS.

Resco je na trhu 20 rokov, dnes patrí k špičke mobilných CRM riešení

Zlom prišiel v roku 2003

„Zhruba v roku 2003 sme sa dostali na medzistupeň v našom portfóliu produktov. Stále viac a viac sme nazerali do firemného biznisu a chceli sme vytvoriť softvér, ktorý by slúžil na firemné účely, ako CRM. Keď sme to však dali našim programátorom naprogramovať, zistili, že takéto typy aplikácií, alebo riešení sa v programátorských nástrojoch programujú pomerne komplikovane,“ pokračuje Vozár.

Resco preto vyvinulo nástroj, ktorého úlohou bolo uľahčiť programátorom prácu. Na trh sa dostal v roku 2003 a začali ho kupovať nielen typické IT firmy ako Accenture alebo IBM, ale aj firmy ako Coca-Cola, American Airlines či CERN.

„Spôsob predaja ostal totožný, cena však už nebola 10 dolárov, ale 1000 dolárov. A tiež bol potrebný užší kontakt so zákazníkmi kvôli technickej podpore,“ vysvetľuje Radomír Vozár.

Resco vstúpilo do CRM priemyslu v roku 2009 s Resco Mobile CRM klientom pre Microsoft Dynamics CRM. Išlo o cross-platformové mobilné CRM riešenie s pokročilými možnosťami prispôsobenia. Toto riešenie využívalo viac ako tisíc korporácií a stalo sa lídrom mobilných riešení v celom CRM priemysle.

Resco následne v roku 2013 založilo dcérsku americkú pobočku Resco.net, Inc., aby sa priblížilo americkým partnerom a prekonalo časový a vzdialenostný rozdiel. A v roku 2015 expandovalo na ďalšie nové trhy.

Slovenská IT firma má dnes viac ako 2 500 firemných zákazníkov z takmer 100 krajín sveta a postupne uvádza na trh nové a špecifické produkty, ktoré sú postavené na báze mobilnej platformy Resco – či už ide o aplikáciu Resco Inspections pre inšpekcie alebo Resco Routes pre manažovanie a sledovanie pracovníkov v teréne.

Resco počas svojej histórie prirodzene rástlo a dnes má 90 zamestnancov. Budúci rok sa bude sťahovať do nových priestorov a očakáva rast na 150 zamestnancov, aby dokázalo naplniť potenciál svojich produktov.

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit