Skúsme si predstaviť reálnu situáciu zo života majiteľa psa.  

Keďže chce ušetriť svoj čas i peniaze, plánuje objednať cez internet krmivo pre svojho štvornohého spoločníka. Do vyhľadávača preto zadá výraz „granule pre psov“, v dôsledku čoho sa mu začnú zobrazovať rôzne reklamy e-shopov na krmivá. Reklamu, ktorá ho najviac osloví rozklikne a začne si prezerať tovary. Spočiatku si ale nie je úplne istý, ktoré balenie je pre neho najvýhodnejšie a za akú cenu chce krmivo objednať. Preto svoj nákup neuskutoční. Svojim prekliknutím cez zobrazenú reklamu a následným prezeraním webu sa však už zaradil do remarketingového listu. Tento remarketingový list je jeden z viacerých, ktorý vychádza z kategórií na e-shope.

Medzičasom, keď sa poradí so svojimi priateľmi, ktorí tiež chovajú domácich maznáčikov, si svoj nákup premyslí. Pri opätovnom vyhľadávaní už zadá do vyhľadávača iný výraz, a to: „granule pre psov najlacnejšie“. Objaví sa relevantná reklama v znení: „Najlacnejšie granule Darling – Akcia – 25 %“. Nakoľko ho reklama zaujala, preklikne sa na web a zisťuje, že sa nachádza v rovnakom e-shope ako predtým, no tentokrát je už presvedčený o kúpe a svoj nákup zrealizuje.

To, že sa mu táto reklama zobrazila na lepšej pozícii, má na svedomí nastavenie v podobe navýšenia ceny za preklik pre takéto vyhľadávanie, a to percentuálne (napr. o 40 %). Vyššiu pozíciu reklamy má používateľ viac „na očiach“. Okrem toho tiež môžeme meniť text. Preto potom používateľovi, ktorý sa neustále vracia na tento web, sadne tento druh reklamy tak povediac na mieru.

Využívanie týchto re-marketingových zoznamov, ktoré sme si vopred nastavili v Google Analytics, nám umožní osloviť tých, ktorí vykonali nejakú interakciu na našom webe, ale nedokončili nákup. Títo ľudia však vyhľadávajú aj naďalej a práve tým, že sa nachádzajú v našom remarketingovom zozname, vieme presne upraviť ceny, za ktoré budeme „bidovať“. Okrem toho tiež reklamné texty prispôsobíme tomu, že títo používatelia už náš web navštívili.

Na kampaniach, ktoré máme vo svojich účtoch AdWords, by sme si mali vyskúšať, aký výkonnostný prejav budú mať na jednotlivé kampane tieto publiká, ak ich pridáme, nakoľko základné nastavenie cieli aj na predchádzajúcich návštevníkov. Ako na zmenené reklamy budú reagovať používatelia (zistíme to prípadným zvýšením miery prekliku ) a samozrejme, či toto publikum bude mať vyššiu tendenciu vykonať konverziu.

Ak teda výsledok sledovania bude, že pri kampaniach, kde bolo nasadené naše remarketingové publikum, vzrástol počet konverzií, môžeme ponúknuť vyššiu cenu za preklik, a to navýšením ceny aj o 100 %.

Pre RLSA, čiže remarketing vo vyhľadávaní, môžeme používať rovnaké remarketingové zoznamy, ako pri klasickom remarketingu. Samotné nastavenie v prostredí AdWords je veľmi jednoduché a nemalo by vám robiť žiadne problémy. V prípade nejasností pri nastavení je vhodné použiť Google AdWords nápovednú stránku.

Roman Kentoš, Effectix.com

Tento článok vyšiel aj v tlačenom decembrovom vydaní TOUCHIT č. 10/2016, preto sa niektoré skutočnosti uvedené v článku, môžu odlišovať oproti aktuálnemu dátumu publikovania.

Značky: