LinkedIn je sociálna sieť zameraná na profesionálny rozvoj a prepojenie sa s ľuďmi v oblasti vašej práce. V tomto článku o LinkedIn sa môžete dozvedieť o tom, ako využiť túto platformu na nadviazanie nových obchodných vzťahov, zvýšenie vašej osobnej značky či hľadanie práce.

Raz som LinkedIn prirovnala ku kusu oblečenia, ktorý ste si kúpili v nákupnom ošiali a následne ho odložili do skrine na neskôr. Aj profil na LinkedIn ste si možno založili pred niekoľkými rokmi a dnes naňho len padá prach a notifikácie Vám pristávajú v spame. Pritom je dokonalou a nenahraditeľnou súčasťou vášho business outfitu.

LinkedInu sa občas hovorí aj „kariérny facebook“. Nie náhodou. Je to najväčšia svetová sociálna sieť, ktorá umožňuje používateľom bezplatne rozširovať databázu profesionálnych kontaktov. Tie vám neskôr môžu poslúžiť ako mostík k získaniu výnimočnej spolupráce, prestížnej stáže alebo vysnívanej práce. LinkedIn spája firmy, majiteľov firiem, ich zamestnancov, freelancerov, jednoducho všetkých profesionálov s podobnými alebo rovnakými záujmami.

Benefity LinkedIn-u:

1. Profesionálny rozvoj: LinkedIn je určený pre profesionálov, ktorí hľadajú možnosti pre svoj kariérny rast a rozvoj. Môžete sa naučiť o najnovších trendoch a získavať nové nápady v rámci vašej oblasti.

Sledovaním inšpiratívnych osobností, firiem a značiek sa váš prehľad o inováciách a trendoch vo vašom segmente zásadne posunie. Mnoho tvorcov obsahu na LinkedIne pravidelne komunikuje zaujímavý a edukatívny obsah, publikujú novinky v segmente, zdieľajú zaujímavé články, knihy, podcasty, inšpirácie zo zahraničia, čo môže byť pre vás veľmi užitočné.

2. Nadväzovanie kontaktov: LinkedIn vám umožňuje nadviazať kontakt s ľuďmi v oblasti vašej práce a rozšíriť vašu sieť kontaktov. Toto môže byť prospešné pri hľadaní nových príležitostí v práci alebo pri vytváraní obchodných kontaktov.

LinkedIn je perfektné miesto na networking a nadväzovanie kontaktov s ľuďmi z vášho pracovného odvetvia. Do svojich kontaktov (connections) si máte možnosť pridať vašich business partnerov, klientov aj kolegov. Prepojenie s toľkými profesionálmi naraz vám zaistí celoročný prehľad o ich aktivitách, úspechoch a výsledkoch. Budete im na očiach vždy a nielen vtedy, keď od nich budete niečo potrebovať.

3. Osobná značka: Vytvorenie profilu na LinkedIne môže pomôcť zvýšiť vašu osobnú značku a budovať si reputáciu vo vašej oblasti. To môže viesť k väčšej viditeľnosti a príležitostiam v rámci vašej kariéry.

Aj vy ako človek, sa môžete stať značkou. Brand building sa netýka iba firiem. Budovať osobný brand je obrovská hodnota, na ktorej môžete pracovať aj prostredníctvom nástroja akým je LinkedIn. Ten ponúka množstvo modulov, kde môžete zdieľať nielen svoje kariérne zmeny, ale aj svoje vzdelanie, kurzy, ocenenia, certifikácie, patenty, zručnosti, dobrovoľnícke aktivity, projekty, na ktorých ste participovali a mnohé ďalšie. Ak aj vy budujete svoj osobný brand, robte cieľavedomé a účelové kroky presne k tomu, aby ste naplnili svoje poslanie a to, ako chcete, aby vás ľudia vnímali.

4. Hľadanie práce: LinkedIn je tiež užitočným nástrojom pri hľadaní práce. Môžete si vytvoriť profil a prezentovať svoje schopnosti a skúsenosti potenciálnym zamestnávateľom. Rovnako môžete sledovať pracovné pozície a priamo komunikovať s personalistami.

Nie všetky voľné pracovné miesta sú inzerované na pracovných portáloch či webových stránkach spoločností. To znamená, že o nich nemáte odkiaľ vedieť. Jedine, že si vás voľné pracovné miesto nájde samo. HR pracovníci z rôzne zameraných spoločností hľadajú odborníkov prostredníctvom kľúčových slov a dokážu si vás jednoducho preveriť pomocou tretích osôb. Nemusíte hľadať prácu, práca si nájde vás. Kvalitný pracovný background a vyšperkovaný profil na tejto platforme vám dokážu vynahradiť hodiny strávené posielaním životopisov.

IQ + EQ = úspech

Nehanbite sa na LinkedIn pochváliť svojimi úspechmi, ale nebojte sa hovoriť ani o svojich pádoch či lekciách, ktoré ste sa pri práci naučili. Ľudia milujú zdieľanie emócií, zážitkov a príbehov, ktoré ste zažili pri svojej práci či podnikaní, pretože sa s vami vedia stotožniť. Omnoho viac, ako kedysi sa dnes hovorí a píše o soft skills témach, emočnej inteligencii, mindsete, diverzite, rovnosti či inklúzii. Otvárajte tieto témy, hovorte o leadershipe, motivácii pri práci, o vašej firemnej kultúre a pýtajte si spätnú väzbu. Potom bude rásť aj vaša osobná značka, ktorú si budujete nielen na LinkedIne.

Okienko na záver:

LinkedIn bol založený v roku 2002 a spustený v máji 2003. K januáru 2023 evidujeme na Slovensku približne 730 000 používateľov. Pomer mužov a žien je takmer rovnaký. Z hľadiska vekovej štruktúry je na Slovensku najviac používateľov v rozmedzí 25 – 34 rokov. Je ich viac ako 450 000. Nie je prekvapením, že najviac ľudí LinkedIn využíva na západnom Slovensku.

Autor článku: Michaela Králiková/Ideamaker Effectix.com

Prečítajte si aj:

Značky: