Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nový prieskum spoločností Kaspersky Lab a B2B International ukázal, že 30% rodičov pociťuje nedostatočnú kontrolu nad online aktivitami svojich detí, pričom tretina rodičov sa obáva, že sa ich deti stávajú závislými na internete. Podobne sa mnohí obávajú aj o ohrozenie svojich internetovo aktívnych rodičov, či starých rodičov, ktorí sú častokrát na internete rovnako zraniteľní.

Viac ako polovica opýtaných rodičov (52%) si myslí, že hrozby, ktorým deti na internete čelia, majú narastajúcu tendenciu. Najčastejšie (41%) sa obávajú, že budú deti vystavené nevhodnému alebo vulgárnemu obsahu, pričom až 55% rodičov si myslí, že deti majú k takémuto obsahu na internete neobmedzený prístup. Ďalší sa obávajú, že ich deti budú komunikovať s nebezpečnými ľuďmi (34%) a zdieľať príliš osobné informácie (40%). Tretina rodičov si myslí, že ich deti trávia na internete priveľa času a preto sa u nich obávajú vzniku internetovej závislosti.

Napriek dlhotrvajúcim negatívnym dôsledkom kybernetickej šikany na mladých ľudí sa jej obáva prekvapivo len 39% rodičov. Rodičia si uvedomujú aj to, že aktivity detí na internete môžu mať negatívny dopad aj na ostatných členov rodiny, napríklad v prípade vymazania alebo straty dát alebo neuváženého nákupu online hier. 32% rodičov má strach, že ich deti nevedomky natrafia na škodlivý malvér.

Fears_nowatK strachu o deti sa u 51% rodičov pridáva aj strach o ich vlastných rodičov používajúcich internet, pričom 26% opýtaných sa obáva, že ich rodičia si nebudú vedieť poradiť s nástrahami internetu. Respondenti za ešte viac zraniteľnejších považujú starých rodičov, ktorí tiež používajú internet (16%), pričom  11% opýtaných sa obáva nepríjemností, do ktorých sa starí rodičia pri používaní internetu môžu dostať.

Obavy sa najčastejšie týkajú rizika kontaktu s malvérom (50%), falošnými webstránkami alebo e-mailovými správami (51%), finančných podvodov (43%), ale aj scamov (51%) a špehovania (36%). Podobne ako v prípade detí, aj starších ľudí sa týkajú obavy z komunikácie s nebezpečnými jedincami (21%) a vulgárneho obsahu (20%).

“Potreba ochraňovať deti je rodičovským inštinktom, avšak v online prostredí má ochrana iný rozmer. Podľa nášho prieskumu sa mnohí rodičia obávajú, že množstvo hrozieb na internete narastá, a to aj v súvislosti s množstvom neregulovaného obsahu, ktorý je k dispozícii. Každý piaty rodič, podľa prieskumu, nepodniká na ochranu detí žiadne špeciálne opatrenia, viac ako polovica rodičov so svojimi deťmi o nebezpečenstvách na internete ani nehovorí. Je dôležité, aby rodičia, ktorí sa obávajú o bezpečnosť svojich detí, ale i svojich vlastných rodičov, mali k dispozícii softvér a náležitú podporu, ktorá im bude pri ochrane rodiny nápomocná,” povedal David Emm zo spoločnosti Kaspersky Lab.

Spoločnosť Kaspersky Lab upozorňuje rodičov, aby zvolili prístup kombinujúci komplexné bezpečnostné riešenie, poučenie detí a otvorenú komunikáciu. Rodinné bezpečnostné riešenie je účinnou bezpečnostnou sieťou, ktorá deti chráni v neprítomnosti rodičov, ale aj pred hrozbami, o ktorých rodičia nevedia. Rovnako dôležité ale je, aby sa deti a starší členovia rodiny naučili chrániť aj sami. To znamená vedieť rozpoznať potenciálne nebezpečenstvo, blokovať nevyžiadané výzvy a vyhýbať sa negatívnemu obsahu. Kaspersky Lab ale predovšetkým odporúča, aby okrem použitia bezpečnostného softvéru rodičia so svojimi deťmi vždy otvorene hovorili o rizikách online prostredia.

Riešenia spoločnosti Kaspersky Lab ako Kaspersky Internet Security – multi-device 2016 a Kaspersky Total Security – multi-device obsahujú špeciálne rodičovské moduly ochrany – Parental Control, ktoré rodičom pomáhajú chrániť deti a zraniteľných členov rodiny pred online hrozbami a blokovať stránky a aplikácie s nevhodným obsahom.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.