Konzultanti poradenskej firmy Forrester porovnali 14 dodávateľov softvéru pre tvorbu a manažment prediktívnych modelov. Za víťaza vyhlásili spoločnosť SAS.

Dokážete predpovedať, čo si od vás ktorý zákazník s najväčšou pravdepodobnosťou kúpi najbližšie? Aký marketingový odkaz má najväčšiu šancu zaujať vašich potenciálnych klientov? Alebo ktoré zariadenia vo vašej infraštruktúre majú v blízkej dobe najväčšie riziko výpadku?

Prakticky každá interakcia so zákazníkom, biznis proces a dokonca strategické rozhodnutie, sa dá urobiť lepšie, ak mu predchádza prediktívna analýza dát, konštatujú konzultanti firmy Forrester v aktuálnej štúdii, ktorá porovnáva dodávateľov softvérových riešení pre prediktívnu analytiku a strojové učenie.

Ide o softvér, ktorý umožňuje odborníkom na dáta vytvárať prediktívne modely s využitím štatistiky a strojového učenia a poskytuje platformu pre využitie a správu prediktívnych modelov. Za vedúceho dodávateľa v tejto oblasti vyhodnotili konzultanti Forresteru spomedzi 14 kandidátov spoločnosť SAS, ktorá získala najvyššie skóre vo všetkých troch hodnotených kategóriách – v aktuálnej ponuke, v stratégii, aj v pozícii na trhu.

Forrester, ktorý radí zákazníkom pri výbere podnikových IT riešení, kládol v hodnotení dôraz na rolu strojového učenia pri tvorbe modelov. SAS Visual Suite podľa štúdie prináša prvotriedne nástroje pre prípravu, vizualizáciu a analýzu dát a poskytuje konzistentnú používateľskú skúsenosť, ktorú odborníci na dáta potrebujú pri vytváraní tých najsofistikovanejších dátových modelov.

Vízia SAS-u nie je obmedzená iba na inovácie softvérových nástrojov. Firma rýchlo naskočila na nové, sľubné analytické metódy, či už v štatistike, v ekonometrii, v optimalizácii, v strojovom učení, aj v interakciách pomocou prirodzenej ľudskej reči,sumarizuje Forrester.

Značky: