Vďaka analytickému softvéru dokáže firma lepšie cieliť, vyhodnocovať a upravovať direct marketingové kampane.
Tatry mountain resorts (TMR), líder v prevádzkovaní horských stredísk a poskytovaní turistických služieb v strednej a východnej Európe, s portfóliom zahŕňajúcim najvýznamnejšie horské strediská, zábavné parky a hotely v regióne, využíva pre zefektívnenie direct marketingovej komunikácie so zákazníkmi analytický softvér SAS.
„Analytické softvérové nástroje nám pomáhajú lepšie spoznať správanie zákazníkov a na základe rozličných kritérií ich precízne segmentovať, vyberať pre jednotlivé kampane najvhodnejšiu cieľovú skupinu a zefektívňovať tak predaj,“ sumarizuje Vladimír Kubík, senior dátový biznis analytik Tatry mountain resorts.
TMR nasadila nástroje SAS v rámci zmeny spôsobu realizácie marketingových aktivít. Kým v minulosti spoločnosť celú priamu marketingovú komunikáciu zabezpečovala cez externú agentúru, po novom ju realizuje interne. „Chceli sme byť flexibilnejší a mať možnosť kampane rýchlejšie meniť a prispôsobovať vlastným predstavám,“ vysvetlil dôvody zmeny V. Kubík.
Spoločnosť zbiera dáta z viacerých systémov – od turniketov pri vlekoch a lanovkách, cez predajné miesta skipassov, z aquaparkov, z vlastných retailových obchodov, aj z gastronomických prevádzok a hotelov. Všetky dáta agreguje a kombinuje s dátami z vernostného programu Gopass.
Nástroje SAS využila TMR aj v koncoročnej direct marketingovej kampani, vďaka ktorej sa spoločnosti podarilo dosiahnuť v jednej kampani mimoriadne vysokú, až 13 % konverziu oslovených zákazníkov, a predať historicky najvyšší počet skipassov na januárovú mimosezónu.
V. Kubík prízvukuje, že firma ku komunikácii pristupuje vždy citlivo, so zreteľom na to, aby sa zákazníci necítili byť otravovaní.„Dôležité je tiež kampane merať. Neustále vyhodnocujeme, či prebiehajúca kampaň má zmysel, aký mala predošlý týždeň vplyv na predaj a podľa toho ju meníme. Naším hlavným cieľom je poskytovať relevantné ponuky relevantným klientom a v relevantnom čase,“dodáva.
„Mnohé firmy sa pri meraní marketingového úspechu nechávajú unášať návštevnosťou webu, lajkami a statusmi na sociálnych sieťach, pričom nemajú ani hmlistú predstavu o dopade týchto metrík na predaj. Naše nástroje nielenže umožňujú pracovať s obrovskými množstvami dát, ktoré dnes firmy majú k dispozícii, ale dokážu tiež interpretovať dáta vizuálnym, zrozumiteľným spôsobom a uľahčiť tak manažmentu rozhodovanie,“ dodáva Hana Kvartová zo spoločnosti SAS Slovakia.