Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Poradenské firmy zaradili spoločnosť SAS medzi elitu v oblasti kvality a manažmentu dát. Vyzdvihli najmä jednoduchosť použitia nástrojov SAS Data Quality.

Konzultačné firmy Gartner a Forrester koncom minulého roku vyhodnocovali a porovnávali softvérové nástroje pre kvalitu a správu dát, pričom obidve medzi vedúcich hráčov zaradili softvérovú a poradenskú spoločnosť SAS. V hodnotení Gartneru sa SAS objavil v kvadrante lídrov už desiaty rok po sebe. Analytici ocenili najmä širokú využiteľnosť a jednoduchosť použitia nástrojov SAS Data Quality.

SAS_nowat

K popredným dodávateľom patrí SAS aj v hodnotení spoločnosti Forrester. Jej analytici porovnávali 30 kritérií, ktoré by mali firmám pomôcť vybrať si vhodného partnera v oblasti dátovej kvality. V analýze konštatujú, že „SAS poskytuje ľahko použiteľné a intuitívne prostredie pre zlepšenie kvality dát“.

Analytici sa zhodujú, že pri výbere softvérových nástrojov treba okrem šírky funkcionality (napríklad profilovanie dát, štandardizácia, monitorovanie a obohacovanie dát) zohľadňovať tiež jednoduchosť použitia pre biznis používateľov, nielen pre pracovníkov IT oddelení.

Kvalita dát je v podnikoch čoraz naliehavejší problém. Podľa globálneho prieskumu Gartneru patria medzi najväčšie priority generálnych riaditeľov pre najbližšie roky digitálny marketing, zlepšovanie zákazníckej skúsenosti a lepšie využitie dát pri rozhodovaní. Tieto ciele pritom nie je možné naplniť bez toho, aby mali podnikové dáta o zákazníkoch, o transakciách a interakciách, o produktoch, o zásobách či iných firemných aktívach dostatočnú kvalitu. Čiže aby boli presné, úplné, relevantné a dôveryhodné.

Bez uceleného pohľadu na klientov napríklad nedokážu firmy našiť jednotlivým zákazníkom ponuky na mieru a zlepšovať ich celkovú skúsenosť so značkou. „Zákazníci sú čoraz nezávislejší a informovanejší. Ak firmy nevedia rozpoznať klientov, porozumieť ich potrebám a zámerom a poskytnúť im služby nad rámec základného predaja, stanú sa na trhu irelevantní,“ konštatuje správa Forresteru.

 

Čoraz viac firiem preto siaha po nástrojoch pre zlepšenie kvality dát, ktoré patria k najrýchlejšie rastúcim segmentom trhu s podnikovým softvérom. Gartner odhaduje, že v roku 2014 dosiahol ich globálny predaj objem 1,4 mld. USD, čo znamená medziročný nárast o 11,9 %. V najbližších rokoch sa má podľa analytikov rast ešte zrýchliť.

 

Značky: