Kabíny úžitkových vozidiel sa v budúcnosti zmenia na luxusné pracoviská. Sedadlá budú počas jazdy masírovať vodičov tak, aby ich udržali bdelých a fit. Po zastavení vozidla sa dokážu zmeniť na mobilnú pracovňu alebo dokonca pretransformovať na pohodlnú pohovku. Na hannoverskom veľtrhu IAA 2018 to demonštrovala značka Recaro, prémiová značka spoločnosti Adient, ktorá je svetovým lídrom vo vývoji a výrobe automobilových sedadiel.
Sedadlový koncept s pracovným názvom „Seating tomorrow“ umožňuje počas jazdy spustiť masážne programy a nastaviť ergonomické časti sedadla, napríklad pozdĺžne posúvať opierky na ruky. Okrem módu, ktorý je určený pre vedenie motorového vozidla je možné sedadlá prepnúť aj do relaxačného režimu, v ktorom sa sedadlo vodiča natočí smerom k pasažierovi o 45 stupňov, čím vznikne pohodlný pracovný priestor napríklad na prácu s laptopom alebo inými zariadeniami. Zadné operadlo spolujazdca je možné sklopiť dopredu tak, že vznikne vodorovná pracovná plocha. V odpočinkovom móde sa sedadlo vodiča otočí smerom k spolujazdcovi o ďalších 45 stupňov a sklopí dozadu. Zložené sedadlo pasažiera v takom prípade slúži ako podnožka a obe časti spolu vytvárajú komfortnú pohovku. Tú je možné ešte doplniť voliteľnými koženo-čalúnenými vankúšmi. Relaxačný a odpočinkový režim sa dajú využiť iba v prípade, že je vozidlo odstavené a motor je vypnutý.
Sedenie, ktoré je zdravé a bezpečné, je kľúčovým parametrom značky Recaro. Kabínový koncept obsahuje viaceré digitálne ovládacie prvky a nástroje na prispôsobenie sedadiel podľa individuálnych preferencií vodiča. Zvyšujú jeho celkový komfort, udržiavajú bdelosť, zabezpečujú ergonomické držanie tela a sledovanie vitálnych funkcií. Tieto programy je možné spustiť v móde pre jazdu. Obzvlášť dôležité sú v prípade diaľkovej prepravy a pri zoskupovaní vozidiel do konvojov (platooning). V režime pre jazdu sa jednotlivé časti sedadla, ktoré tvoria oporu pre chrbticu, dokážu nafukovať a stláčať a tým stimulujú svaly na tele vodiča. Tieto mikropohyby zabezpečujú ich lepšie prekrvovanie a vyživovanie a súčasne odľahčujú nápor na medzistavcové platničky. Vodič si môže vybrať medzi prednastavenými masážnymi cyklami – vlnovou alebo serpentínovou stimuláciou.
Sedadlový koncept dokáže monitorovať životné funkcie, merať tep a intenzitu pohybov. Tieto údaje bude možné využívať na vytváranie špecifických programov pre individuálneho vodiča. Sedadlový systém je možné ovládať s pomocou tabletu alebo prepojiť s ovládacími prvkami konkrétnej kabíny, napríklad s dotykovým panelom. Značka Recaro tiež vyvinula vlastný multifunkčný ovládací prvok, ktorý sa dá obsluhovať jednou rukou. Dá sa stláčať, otáčať a posúvať, vďaka čomu umožňuje upravovať nastavenie každej jednotlivej časti sedadla. Takéto riešenie je priestorovo-ekonomické a nadizajnované tak, aby sa dalo osadiť do kabín väčšiny automobilových značiek.