Prichádzajú vytúžené športové udalosti roka a s nimi aj očakávané rekordné predaje televízorov.
Počas MS v hokeji bude pred televíznou obrazovkou chýbať len málokto.
Vianoce a hokej
Slováci kupujú televízory na Vianoce a na hokej. ,,Minulý rok nám predaj televízorov v období pred a počas hokejových majstrovstiev sveta narástol o 21 percent, tento rok očakávame podobný výsledok,“ uviedol riaditeľ Hej.sk Vladimír Sušil, ktorý je zároveň aj šéfom českého Kasa.cz, kde je situácia počas hokejového vrcholu roka obdobná.
Dopyt po televízoroch registrujú aj ďalší predajcovia. ,,Zvýšený záujem sme zaznamenali teraz pred MS, oproti bežnému obdobiu je o takmer 40 percent vyšší,“ uviedla hovorkyňa Datart International Iva Pavlousková, podľa ktorej majú športové podujatia vo všeobecnosti pozitívny vplyv na predaj televízorov.
,,Počas veľkých športových podujatí je každoročne zvýšený záujem o kúpu televízorov. Na Slovensku je to samozrejme hokej alebo futbal,“ potvrdzuje Ondrej Majtán z TPD Euronics. Priznáva však, že futbal „predáva“ viac ako hokej.
Špičkou ľadovca bude EURO
Najsilnejší športový rok však hokejovým šampionátom len začína. Už v júni je tu futbalové EURO, na ktorom bude mať slovenský tím historickú premiéru. A preto sa očakávajú rekordy. Podobne ako pred štyrmi rokmi v Čechách, keď tím našich západných susedov hral na záverečnom turnaji v Poľsku a na Ukrajine. ,,V tom čase šli televízory na dračku. Celkovo sa tesne pred Eurom predalo v Čechách viac ako 20 000 televízorov,“ priblížil Sušil, ktorý pre porovnanie uvádza, že za celý minulý rok sa vo všetkých slovenských e-shopoch predalo spolu 62 tisíc televízorov.
Inak by to nemalo byť ani pred a počas mesačného turnaja (10.6.-10.7.), v ktorom si Slováci v základnej skupine zmerajú sily s Walesom, Ruskom a Anglickom. Hej.sk ráta podľa Sušila až so 40-percentným medziročným rastom.
“Hokejový šampionát je takou každoročnou “klasikou” a fanúšikovia i nefanúšikovia sú na výkony Cígerovho omladeného tímu zvedaví. Udalosťou roka na Slovensku bude ale jednoznačne EURO. Jednak historickou účasťou slovenského tímu, jednak dĺžkou trvania, ale tiež vysielacími časmi. Naopak, olympijské hry v Riu už budú z pohľadu slovenského fanúšika len akousi “afterparty”,” prognózuje špecialista na športový marketing Filip Švaňa.