Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Investície do prestavby výrobnej linky v závode v Mladej Boleslavi predstavujú 32 miliónov eur
  • Výroba, ktorá bude paralelne prebiehať na linke s modelovými radmi OCTAVIA a KAROQ, dosiahne až 350 vozidiel ENYAQ iV denne
  • ŠKODA AUTO uskutočnila prostredníctvom modelu ENAYAQ iV veľký krok pri realizácii svojej stratégie elektromobility

V hlavnom závode spoločnosti ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi dnes začína sériová výroba modelu ENYAQ iV. Toto čisto batériové SUV vychádza ako prvý sériový model značky ŠKODA z modulárnej platformy pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. V budúcnosti bude česká automobilka vyrábať popri modeloch OCTAVIA a KAROQ denne až 350 vozidiel svojho nového SUV, a to na jedinej výrobnej linke v celom koncerne určenej pre vozidlá s podvozkovými platformami MQB a MEB.

Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku, zdôrazňuje: „ENYAQ iV je prvým sériovým modelom značky ŠKODA, ktorý bol od začiatku koncipovaný ako čisto batériové vozidlo. Tým kladie naše nové SUV úplné iné požiadavky na výrobné procesy a sled výrobných operácií ako je to pri modeloch so spaľovacím motorom. Túto skutočnosť odrážajú aj rozsiahle opatrenia spojené s prípravou a prestavbou, ktorú sme v našom hlavnom závode v Mladej Boleslavi realizovali od leta minulého roka. Dnešné zahájenie výroby modelu ŠKODA ENYAQ iV na jedinej výrobnej linke v celom koncerne určenej pre vozidlá na báze platformy MEB a MQB je naozaj mimoriadnym okamihom pre všetkých našich zamestnancov.“

Aby bolo možné zaistiť paralelnú výrobu modelov na báze platformy MEB a MQB na rovnakej výrobnej linke, investovala ŠKODA AUTO v hlavnom závode v Mladej Boleslavi do nevyhnutnej prestavby 32 miliónov eur a bude tu v budúcnosti popri modelových radoch OCTAVIA a KAROQ vyrábať plne flexibilne až 350 vozidiel radu ENYAQ iV denne. Automobilka upravila statiku budovy, navyše dimenzovala technológie prepravy dielov na hmotnosť čisto batériových vozidiel aj montovaných komponentov. Okrem toho, ŠKODA AUTO zaviedla napríklad inštaláciou termokamier bezpečnostné opatrenia v oblasti manipulácie s batériami. Tieto kamery nepretržite kontrolujú teplotu vo výrobnej hale a v prípade zistenia príslušnej odchýlky vyhlásia poplach.

Pohon zadných alebo všetkých kolies, trvalo udržateľné materiály v interiéri a inovatívne asistenčné systémy

Trvalú radosť z jazdy zaisťujú vo vozidle ŠKODA ENYAQ iV tri veľkosti batérie a päť variantov výkonu. V oboch najvýkonnejších prevedeniach sa popri motore umiestnenom v zadnej časti používa druhý elektromotor nachádzajúci sa pri prednej náprave. Podľa veľkosti batérie predstavuje dojazd v cykle WLTP až 536 kilometrov. Klasické výbavové stupne sú nahradené novými dizajnami interiérov. Kompletne zladené interiéry sú inšpirované svetmi moderného bývania a vsádzajú na trvalo udržateľne spracované a recyklované materiály, akými je napríklad čistá strihaná vlna alebo koža vyčinená pomocou rastlinných extraktov. Ako prvý model značky ŠKODA využíva ENYAQ iV head-up displej s prvkami rozšírenej reality, ktorý na dvoch zobrazovacích poliach, nachádzajúcich sa v primárnom zornom poli vodiča, premieta informácie o rýchlosti jazdy aj rozpoznané dopravné značky.

Už v polovici roka 2019 predstavila spoločnosť ŠKODA AUTO prvé sériové modely s elektrickým pohonom vo svojej 125 ročnej histórii – modely ŠKODA CITIGOe iV s čisto batériovým pohonom a  ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridným pohonom. ŠKODA AUTO navyše vyrába v hlavnom závode v Mladej Boleslavi vysokonapäťové trakčné batérie, ktoré vo svojich modeloch s plug-in hybridným pohonom používajú aj ostatné koncernové značky. Zvláštny dôraz kladie automobilka na cielenú a rozsiahlu kvalifikáciu zamestnancov, študentov aj zamestnancov dodávateľských firiem v oblasti elektromobility. Špeciálne školenia medzitým úspešne absolvovalo už viac ako 16 000 zamestnancov.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.