Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Škoda Bike Open Tour prináša aj tento rok sériu cyklo pretekov, na ktorých si príde na svoje naozaj každý. Jubilejný desiaty ročník odštartoval vo Svätom Jure, pokračoval druhým kolom v Rajeckých Tepliciach, tretím v Slovenskom raji, štvrtým v Topoľčiankach, nasledovala Levoča a záverečné šieste preteky sa uskutočnia 12. augusta vo Svite. 

Séria po celom Slovensku víta profi aj hobby bajkerov, rodiny s deťmi, mládežníkov, seniorov, ale aj jazdcov na e-bajkoch. Všetky podujatia sú pritom súčasťou Slovenského pohára XCM. Už tradičnou súčasťou zostáva zelený prístup, kedy plasty nahrádzajú prírodné materiály. Pre jazdcov sú v zázemí pripravené sprchy, cykloumývarne či servisná podpora, vďaka ktorým zažívajú komfort ozajstných profesionálnych pretekov v skvelej atmosfére.

Škoda Bike Open Tour patrí k podujatiam, ktoré si pod svoje krídla na Slovensku či vo svete zobrala spoločnosť Škoda. Tá má cyklistiku jednoducho v DNA, keďže jej zakladatelia, Václav Laurin a Václav Klement, začínali v roku 1895 ako výrobcovia bicyklov. Dnes značka nadväzuje na svoju históriu a podporuje svetové cyklistické podujatia ako sú Tour de France či Vuelta. Medzi tie domáce okrem Škoda Bike Open Tour patria aj najväčšie preteky cestnej cyklistiky Okolo Slovenska, L´Etape by Tour de France Slovakia či už tradičná Detská tour Petra Sagana, ktorá podporuje mladé cyklistické talenty.

Šesť podujatí po celom Slovensku

Horská cyklistika si nachádza svojich fanúšikov čoraz častejšie aj na Slovensku. Prináša radosť malým aj veľkým cyklistom, profesionálom aj amatérom. Škoda Bike Open Tour preto už desiaty rok prináša sériu pretekov, na ktorých sú vítaní naozaj všetci horskí bajkeri. Desiaty ročník série odštartoval 29. apríla vo Svätom Jure, nasledovali 20. mája Rajecké Teplice, 10. júna Slovenský raj, 24. júna privítali cyklistov Topoľčianky, 15. júla Levoča a sériu uzavrú 12. augusta preteky vo Svite. Všetky kolá sú súčasťou Slovenského pohára XCM. Okrem skvelých tratí a výhľadov je pre účastníkov pretekov pripravená aj súťaž, v ktorej môžu vyhrať elektrodovolenku na Slovensku s modelom Enyaq.

„To, čo sa pred desiatimi rokmi začalo nápadom vytvoriť vlastnú sériu pretekov v horskej cyklistike, sa postupom času transformovalo na kolotoč podujatí, ktoré obľubujú všetci fanúšikovia horskej cyklistiky – od celých rodín cez hobby bajkerov až po poloprofesionálnych či profesionálnych cyklistov. Sme hrdí na to, že sme s pomocou partnerov vybudovali tradíciu jednej z najkvalitnejších sérií MTB pretekov na Slovensku. Za to patrí všetkým naozaj veľká vďaka a uznanie,“ uviedol Roman Rajtár, vedúci marketingu Škoda Auto Slovensko.

Drina odmenená výhľadmi

Okolie Svitu bude 12. augusta hostiť skutočný vysokohorský MTB maratón. Trať Krejzi totiž bude viesť prevažne pohorím Kozie chrbty a s dĺžkou 102 km a celkovým prevýšením 3500 je určená tým najzdatnejším cyklistom. Tých čaká stúpanie z Vikartoviec do sedla Madejovo a nový zjazd do obce Šuňava. Pripravená je aj trasa Lejzi s dĺžkou 58 km a celkovým prevýšením 1925 m. Trasa Senzi bola povýšená na polmaratón s dĺžkou 47 km a prevýšením 1600 m, oproti minulým ročníkom pribudlo do jej itinerára sedlo Tabličky. Táto trasa je určená aj pre kategóriu e-bike. Pre bajkerov, ktorým kondícia nedovoľuje vydať sa na dlhšie trasy, ale chcú si užiť maratónsku atmosféru, je pripravená trasa Ízi v dĺžke 32 km s celkovým prevýšením tesne nad 1000 m.  Rodiny s deťmi zase čaká trať Dejzi, ktorá vedie pozdĺž lesných asfaltových ciest a meria 17 km s prevýšením 350m. Registrácia účastníkov bude prebiehať v piatok podvečer a v sobotu pred štartom v areáli Koliba na Štefánikovej ulici vo Svite.

Zelený prístup ako samozrejmosť

Návštevníci aj pretekári si už zvykli na zelený prístup organizátorov počas celej série. Plasty nahrádzajú na každých pretekoch prírodné materiály, textilné štartovacie vaky či letáky vytlačené na recyklovanom papieri sú už neoddeliteľnou súčasťou pretekov. Organizátori sa starajú aj o dôsledné čistenie tratí po pretekoch, ale aj o triedenie odpadu na podujatiach. Každý rok sa tak pracuje na tom, aby bola uhlíková stopa pretekov čo najnižšia.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.