Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V chorvátskom Šibeniku proti sebe nastúpilo do celosvetového finále 191 najlepších zamestnancov servisnej a predajnej siete ŠKODA AUTO z 32 trhov z celého sveta. Slovensko malo svoje zastúpenie v 7 kategóriách. Slovák Branislav Zágora získal prvé miesto v rámci kategórie Najlepší lakovač, slovenský tím sa umiestnil celkovo na druhom mieste. ŠKODA Challenge dokazuje vysokú úroveň kvalifikácie súťažných tímov, rozvíja odborné schopnosti a posilňuje lojalitu aj identifikáciu so značkou ŠKODA. Neustále zlepšovanie celosvetovej predajnej siete je základom pre vyššiu spokojnosť zákazníkov a vernosť značke

V globálnom finále ŠKODA Challenge 2019 proti sebe nastúpilo v chorvátskom prístavnom meste Šibenik celkom 191 finalistov z 32 krajín. ŠKODA AUTO z pomedzi nich určila najlepších zamestnancov medzinárodnej predajnej a servisnej siete. Od 27. do 30. júna riešili účastníci súťaže niekoľko náročných úloh, pri ktorých museli finalisti popri znalostiach zákazníckeho procesu preukázať aj svoje technické zručnosti. Okrem tímového ducha patrili medzi základné kritéria aj znalosť hodnôt značky ŠKODA či história českej automobilky. Slovensko malo zastúpenie v 7 kategóriách, v ktorých získalo prvé, dve druhé a tretie miesto.

Aj tento rok ŠKODA AUTO vyzvala všetkých partnerov svojej celosvetovej dílerskej siete, aby sa zúčastnili tradičnej súťaže ŠKODA Challenge 2019. Už deviatykrát mali súťažiaci príležitosť preukázať schopnosti a znalosti o značke ŠKODA a zmerať si tak sily s kolegami z celého sveta. Do medzinárodného finále ŠKODA Challenge sa kvalifikovalo celkom 191 odborníkov z 32 krajín, ktorí zvíťazili v rámci dvoch vyraďovacích národných predkôl na domácich trhoch. Do finále nastúpili účastníci v ôsmich kategóriách, popri Najlepšom servisnom poradcovi a Najlepšom servisnom technikovi boli ocenení aj Najlepší diagnostický technik, Najlepší lakovač, Najlepší vedúci skladu, Najlepší zástupca importéra, Najlepší predajca a Najlepší manažér predaja. Osem skupín doplnila zvláštna kategória súťaže o Najlepší tím. Na ceste za víťazstvom museli experti vo svojom odbore vyriešiť náročné teoretické aj praktické úlohy. Testovala sa ako znalosť kľúčových procesov, tak aj praktické vedomosti, ako napríklad vnímanie farieb, diagnostika či odhaľovanie chýb na vozidle. Na tento účel organizačný tím pripravil 17 vozidiel ŠKODA.

Tímová práca na prvom mieste

Každý rok sa automobilka v rámci súťaže ŠKODA Challenge sústredí na iné hlavné témy. Tentokrát museli účastníci zodpovedať na rôzne otázky týkajúce sa hodnôt značky, histórie podniku, plánov do budúcnosti, ale aj technológií a produktov značky ŠKODA. Preukázať museli aj svoje praktické zručnosti, príslušnosť ku značke ŠKODA, orientáciu na zákazníka či tímového ducha pri celom rade spoločných úloh.

„Tento ročník kládol dôraz na tímovú spoluprácu. Spoločný vedomostný test o značke a histórii ŠKODA, šesť úloh, ktoré sa riešili v centre Šibenika, či tímová úloha počas plavby loďou v štýle „escape room“, priniesli jednotlivým krajinám potrebné body. Zároveň sa nesmierne tešíme, že Slováci potvrdili rolu favorita z minulého roka v kategórii Najlepší lakovač a nezaváhali ani v ďalších kategóriách. Obzvlášť nás teší druhé miesto v kategórii Najlepší tím,“ uviedol uviedol Marek Růžička, konateľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.

Slovenskí zástupcovia súťažili v 7 kategóriách. Prvé miesto sa podarilo v kategórii Najlepší lakovač získať Branislavovi Zágorovi z ALD Mobil SL, druhé miesto v kategórii Najlepší servisný poradca získal Andrej Šimko z RM JET a tretie miesto v kategórii Najlepší diagnostický technik si odniesol Jaroslav Kaprálik z IMPA Dolný Kubín. V kategórii Najlepší tím sa môžu Slováci pochváliť výborným druhým miestom v obrovskej medzinárodnej konkurencii.

Cieľom ŠKODA AUTO je neustále zlepšovanie kvality služieb v celej dílerskej sieti. Odborné poradenstvo a starostlivosť šité na mieru je základom spokojnosti zákazníkov a ich vernosti k značke ŠKODA. Zamestnanci dílerskej siete disponujú nadštandardnými odbornými schopnosťami a preukazujú hodnoty značky aj v každodennom kontakte so zákazníkmi. Požiadavky zákazníkov značky ŠKODA riešia individuálne, poskytujú odbornú pomoc a vyvíjajú riešenia šité na mieru v duchu motta „Simply Clever“.

Na záver súťaže sa na pódiu predstavili najlepší svetoví odborníci vo svojom odbore a spoločne s kolegami z celého sveta popri víťazstve oslávili aj vydarenú akciu.

S návrhom pohára pre prvé tri miesta v každej kategórii pomáhal tím ŠKODA Dizajnu, výrobu sprostredkovala renomovaná pražská spoločnosť Šípek & Špalek, ktorá sa zaoberá sklárskym a svetelným umením. Trofeje sú vyrobené z ručne fúkaného skla s brúseným opálom.

Značky: