Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Digitálna taxislužba, prenájom kolobežiek či doručovanie jedla až domov, toto sú služby, ktoré európska superaplikácia Bolt poskytuje na Slovensku.

Teraz zverejnila svoje koncoročné čísla a niektoré sú naozaj prekvapivé. Vedeli ste, že najobľúbenejším jedlom Slovákov je cheeseburger? Na tom sme si tento rok pochutili v pohodlí domova takmer 12 000-krát.

Taxíkom ráno, na obed i večer

V taxíkoch so zeleným logom Boltu sme sa vozili najčastejšie v októbri, priemerne sme na jednu jazdu prešli zhruba 6 kilometrov. Používateľka z Bratislavy však najazdila rozhodne viac, keďže digitálnu taxislužbu využila v priemere 3,5-krát za deň a v taxíku sa viezla presne 1 272-krát. Ako vždy sú najfrekventovanejšie destinácie Slovákov spojené s ďalšími presunmi, či už na západe alebo na východe krajiny je top destináciou i miestom vyzdvihnutia hlavná vlaková stanica. Najďalej sa v taxíku odviezol Bratislavčan, ktorý sa teoreticky mohol nechať zaviezť až do Banskej Štiavnice, keďže jeho jazda merala takmer 175 km. Určite sa mu cestovalo dobre, keďže priemerné hodnotenie vodičov Boltu je 4,9 hviezdičiek. Očividne dobre sa muselo cestovať aj používateľovi, ktorý vodičovi nechal prepitné vo výške 85 eur.

Na kolobežke okolo Zeme, ale aj na Mars

Slováci dokázali, že zelené kolobežky naozaj milujú a hojne ich využívajú. Koniec koncov to potvrdzuje aj počet kilometrov, ktoré na nich najazdili. Na kolobežke virtuálne obišli celú planétu Zem až 106-krát, keďže prešli až 4,25 milióna kilometrov. Priemerná dĺžka jazdy na Slovensku je 1,37 km, čo potvrdzuje aj jednu z hlavných myšlienok Boltu, že kolobežky sú najlepším prostriedkom práve na krátke vzdialenosti. No našiel sa aj jazdec, ktorý na nej ufujadzil takmer 30 kilometrov. Najväčší slovenský fanúšik kolobežiek stál na dvojkolesovom tátošovi v priemere 3-krát za deň. O tisíc jázd navyše však na zelenej kolobežke absolvoval rekordman z Nórska, ktorý by pri priemernej celosvetovej dĺžke jazdy 1,5 km mohol z Osla prifrčať do Bratislavy takmer trikrát. Všetci používatelia kolobežiek Bolt na celom svete najazdili toľko, že by sa v pohode dopravili až na Mars a späť na Zem.

Burgery vládnu našim chutiam

Minulý rok sme si najviac objednávali ázijské jedlá, no tento rok ich vystriedali obľúbené cheeseburgery, zrejme aj preto, že v januári sa medzi reštaurácie, z ktorých sa dá objednať donáška jedla cez aplikáciu Bolt Food, zaradil aj populárny McDonald’s. Syrové burgery sú obľúbené najmä na východe Slovenska, z celkového počtu objednávok tvoria tie z Košíc takmer tretinu. Bratislavčania majú tiež v láske žemle s mäsom, ale konkrétne najviac tie z reštaurácie Quinsboro aj v kombinácii s hranolkami, omáčkou a nápojom. Patrik Potočár, majiteľ spomínanej reštaurácie, je rád, že jeho burgery patria medzi najviac objednávané. “Za zdanlivo jednoduchým jedlom, ako je burger, sa skrýva veľa práce a každodenného úsilia. Ráno vždy začíname prípravou hranoliek, ktoré krájame z čerstvých zemiakov priamo z farmy. Hovädzie mäso pripravujeme dvakrát denne, aby bolo vždy maximálne čerstvé, dochucujeme ho našim špecifických blendom korenín, ktoré pozná a mieša iba jeden človek a nakoniec, každý jeden burger ručne formujeme,” vysvetľuje. Z Bratislavy pochádza aj najväčší hladoš, ktorý si objednal 45 položiek a neváhal za ne zaplatiť takmer 400 eur.

Sme radi, že popularita aplikácií Bolt aj Bolt Food na slovenskom trhu rastie. Využíva ich nielen čoraz viac zákazníkov, ale aj partnerských vodičov, ktorí pracujú v taxíkoch alebo aj ako kuriéri. Naším poslaním je pomáhať vytvárať z našich miest také, ktoré budú slúžiť najmä ľuďom a budú čo najlepšie pre život,“ okomentoval Eduard Suchánek, country manažér spoločnosti Bolt na Slovensku.

Značky: