Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Náročné povianočné obdobie sa neukázalo ako prekážka v tom, aby ľudia vo veľkom míňali aj na začiatku roka.

Najmä kvôli dobrým lyžiarskym podmienkam Slováci investovali do cestovania, a tak bol úvod roka najsilnejší od vzniku portálu ZľavaDňa.

Ako ukazujú dáta ZľavaDňa, už neplatí, že Slováci sú po Vianociach finančne vyšťavení. Január 2017 bol historicky najsilnejší od vzniku ZľavaDňa. Kým januárový obrat v roku 2016 bol 1,25 milióna eur, tento rok to bolo až 1,7 milióna, teda až 36-percentný nárast. Dokonca aj tradičný povianočný prepad predaja nebol počas posledných Vianoc taký výrazný a Slováci nakupovali aj tesne po sviatkoch.

V rámci ponuky na najväčšom zľavovom portáli viedlo jednoznačne cestovanie. Tohtoročný januárový obrat len v tomto segmente tromfol aj silný december v roku 2015 a tiež letné mesiace v minulom aj predminulom roku. „Za takýmto silným predajom v povianočnom období môžu najmä dva faktory. Jednak dobrá ekonomická situácia ľudí a zároveň naozaj vydarená zima s dostatkom snehu. Posledné dva roky bola zima slabšia s horšími podmienkami na lyžovanie,“ vysvetľuje riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová. Tento rok bolo síce málo zrážok, ale dobré podmienky na technické zasnežovanie, a preto sa dalo lyžovať na mnohých miestach Slovenska.

To, že Slováci mali záujem najmä o lyžovačky dokazuje aj to, že niekoľko týždňov boli najpredávanejšou ponukou celodenné skipasy do viacerých stredísk na Slovensku. Predali sa ich tisíce. „Akonáhle sa zmenilo počasie, reagujú aj ľudia a zmenili preferenciu na aquaparky,“ dodáva Tarageľová.

Nerástol však len dopyt po cestovaní, Slováci nakupovali vo veľkom aj ozdravné procedúry, či rôzne tovary. Naznačuje to rastúcu ekonomickú silu Slovákov, v porovnaní s minulým rokom. Niekoľkonásobne oproti minuloročnému januáru rástol aj dopyt po gastronómii.