Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slováci sa naďalej snažia šetriť napriek tomu, že inflácia v posledných mesiacoch výrazne klesla. Tri štvrtiny Slovákov uprednostňujú nakupovanie v obchodoch, v ktorých majú k dispozícii zľavy vďaka vernostnej karte. 96 % obyvateľov Slovenska je členom aspoň jedného vernostného programu, pričom viac ako polovica má až päť vernostných kariet. Prekvapujúcim zistením je fakt, že zľavy najviac využívajú Slováci vo vekovej skupine 30 – 39 rokov a s vyšším vzdelaním v podobe maturity či vysokej školy. Vyplýva to z prieskumu agentúry Median pre spoločnosť Shell.

Slováci očakávajú od vernostných programov zľavy

Vernostné programy sú na Slovensku veľmi obľúbené a zákazníci si ich najčastejšie spájajú s nákupom potravín (73 %), čerpacími stanicami (60 %) a drogériami (54 %). Od vernostných programov Slováci primárne očakávajú zľavy. Viac ako tri štvrtiny (77 %) uprednostňujú priamu zľavu z ceny produktu či služby a 70 % výmenu bodov za zľavu na celý nákup. Cenové zľavy najviac využívajú ľudia vo vekovej skupine 30 – 39 rokov s maturitou či vysokoškolským vzdelaním. Nefinančné výhody v podobe predĺženej záruky či elektronického dokladu najviac motivujú pri výbere vernostného programu mladých ľudí v skupine 18 – 29 rokov. Príkladom tohto typu vernostného programu je Shell ClubSmart. Vďaka nemu môžu zákazníci čerpacích staníc Shell na Slovensku získať napríklad zľavu z nákupu za body až do výšky 90 %.

Česi sa snažia šetriť viac, Slováci viac využívajú technológie

Identický prieskum realizovala agentúra Median súbežne na Slovensku aj v Českej republike. Z porovnania vyplýva, že cez vernostné programy sa snaží ušetriť na cene produktov viac Čechov (82 %) ako Slovákov (77 %). Česi celkovo využívajú vernostné programy vo väčšej miere. Presne tretina je zaregistrovaná až v 10 vernostných programoch voči 29 % Slovákov.

Aj oblasť vernostných kariet potvrdzuje, že Slováci využívajú technológie vo vyššej miere ako Česi. Viac Slovákov má vernostný program ako aplikáciu v mobile (70 %) než v podobe plastovej karty (66 %). Pri Čechoch je poradie opačné: väčšia skupina uprednostňuje plastové karty (71 %) pred aplikáciami (66 %).

Slováci aj Česi pritom uprednostňujú aplikácie jednotlivých značiek pred aplikáciami, ktoré združujú rôzne vernostné programy. Tieto sú zaujímavé len pre necelú tretinu zákazníkov (32 % Slovákov, 31 % Čechov).

Naopak, Česi aj Slováci majú vo vernostných programoch rôznych segmentov veľmi podobné zastúpenie mužov a žien. Kým vo vernostných programoch predajní s potravinami či drogériou sú v oboch krajinách viac registrované ženy, vernostné programy čerpacích staníc oslovili vo väčšej miere mužov. To potvrdzujú aj dáta Shell ClubSmart, v ktorom muži tvoria až 73 % členov.

V aplikácii Shell je zaregistrovaná tretina Slovákov

Z ľudí, ktorí využívajú aspoň jeden vernostný program, je zaregistrovaná v programe Shell ClubSmart pätina Čechov, ale až tretina Slovákov. Slovenskí zákazníci siete čerpacích staníc Shell najčastejšie utrácajú body za zľavu na nákup (56 %), alebo si ich vymieňajú za produkty z ponuky čerpacej stanice (44 %). Prostredníctvom aplikácie Shell môžu zákazníci zbierať a využívať vernostné Shell ClubSmart body, vyhľadávať čerpacie stanice alebo platiť za tankovanie priamo z auta.

Značky: