Študenti slovenských technických univerzít o niekoľko dní zabojujú o titul najúspornejšieho auta Európy na 30. ročníku ťaže Shell Eco-marathon Europe.

Tím bratislavskej STU pri treťom štarte „presedlal“ z benzínového pohonu na stlačený zemný plyn CNG. „Pohon na stlačený zemný plyn považujeme za perspektívny smer v automobilovej doprave a preto sme sa rozhodli nájsť riešenie pre čo najúspornejšie spaľovanie,“ hovorí kapitánka tímu Daniela Welnitzová.

ShellEco-3_nowat

Na preteky sa pripravuje aj Technická univerzita v Košiciach, ktorá je v pretekoch už poriadne ostrieľaná. V rokoch 1994 – 2009 totiž postavila každý rok na štart štyri vozidlá. Tento rok vsadila na benzínový pohon.

ShellEco-2_nowat

ť Shell Eco-marathon prešla od roku 1985 veľkým vývojom. Kým pred 30 rokmi štartovali študenti na drevených vozidlách  poháňaných motormi z kosačiek, dnes je na štarte viac ako dvesto prototypov z najmodernejších materiálov s futuristickým dizajnom v kategóriách Prototypy a vozidlá mestského typu, tzv. UrbanConcept,“ hovorí Petr Šindler z organizačného tímu súťaže Shell Eco-marathon Europe. Kým prvý víťaz, švajčiarsky tím Henry, prešiel na liter benzínu 680 kilometrov, minulý rok zvíťazil francúzsky  tím  Microjoule  La  Joliverie  s rovnakým  množstvom  paliva v rekorde 3 314,9 kilometra.

ShellEco-1_nowat

Jubilejný 30. ročník Shell Eco-marathon Europe sa uskutoční 21. – 24. mája 2015 po štvrtý raz za sebou v holandskom Rotterdame za účasti 230 tímov z rekordného počtu 30 krajín. Sprievodné aktivity na mieste budú zamerané na inšpiráciu a zapojenie verejnosti k téme budúcnosti energie a nových technológií.

Z predstavenia v Bratislave pripravujeme aj video.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.