Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Rezervácia zasadačiek, vzdialený prístup k používateľskému rozhraniu a prehľad o využívaní prostriedkov zvyšujú efektivitu IT na rušných pracoviskách.

Spoločnosť Logitech predstavila výkonné softvérové nástroje pre tzv. „room booking“ (rezerváciu miestností), prehľad využitia prostriedkov a automatizáciu činností, ktoré zjednodušujú správu firemných priestorov a vybavenia prostredníctvom aplikácie Logitech Sync. Tieto funkcie znižujú pracovnú záťaž IT tímov, ktoré zabezpečujú, aby mali zamestnanci neustále k dispozícii vhodné a funkčné zasadačky, a zároveň umožňujú IT profesionálom spravovať tieto priestory bezpečne na diaľku.

„Zložitosť správy konferenčných miestností rástla rýchlejšie ako kapacita IT tímov a preto im v tom chceme pomôcť,“ povedal Henry Levak, viceprezident pre B2B produkty Logitech. „Aplikáciu Logitech Sync si predstavte ako prostriedok riadenia misie IT, ako firemné riadiace stredisko, ktoré zachytí pomyselné volanie ‚Houstone, máme problém‘ a môže poskytnúť on-line pomoc a sprevádzkovať napríklad konferenčnú kameru Rally Bar vzdialenú tisíce kilometrov.“

Rezervácia miestností prostredníctvom jediného ovládacieho panelu

Existujúce riešenie spoločnosti Logitech pre rezerváciu pracovných stolov pomocou Logi Dock Flex, ktoré sme predstavili v minulom roku, umožňuje zamestnancom ľahko nájsť vhodné pracovné miesto v blízkosti svojich kolegov v prostredí zdieľaných flexibilných pracovísk. Nový softvér spoločnosti Logitech na rezerváciu miestností pomocou panelu Tap Scheduler plní obdobnú funkciu – pomáha riešiť obvyklé konflikty pri rezervácii konferenčných miestností a zároveň uľahčuje IT teamu správu všetkých prostriedkov pomocou jedinej platformy.

Vďaka tomuto softvéru si zamestnanci môžu rezervovať a nárokovať miestnosti aj prostredníctvom svojich kalendárnych aplikácií ako sú Google Workspace alebo Office 365, alebo priamo na paneli Logitech Tap Scheduler.

Automatické funkcie prispôsobenia sa bežným pracovným zvyklostiam

Pokiaľ sa do zarezervovanej miestnosti v stanovenom čase nik neprihlási, miestnosť sa automaticky uvoľní a je k dispozícii ďalším záujemcom. Pri ad-hoc schôdzkach môžu používatelia rýchlo zistiť voľné miestnosti podľa indikátorov stavu na paneli Tap Scheduler alebo sa nechať navigovať do ďalšej dostupnej miestnosti podľa mapy podlažia na paneli Tap Scheduler, v aplikácii Logi Tune alebo na displejoch v kanceláriách.

V pripravovanej aktualizácii softvéru bude detektor prítomnosti osôb AI Viewfinder v konferenčných kamerách Rally Bar a Rally Bar Mini, ktorý sa dnes využíva na prenastavenie záberu účastníkov, schopný rozpoznať aj to, že sa koná neplánovaná schôdzka a automaticky prepne stav miestnosti z voľnej na obsadenú.

Správcovia IT môžu prispôsobiť nastavenie rezervácií a uvoľňovanie miestností tak, aby zodpovedalo stanoveným firemným pravidlám. Ešte tento rok si tiež budú môcť upraviť rozhranie panelu Tap Scheduler napríklad pomocou vlastných tapiet alebo firemného loga.

Lepšie riešenie problémov na diaľku

Aplikáciu Logitech Sync používajú na vzdialenú správu priestorov a zariadení svojich globálnych zamestnancov desiatky tisíc firiem. Možnosti vzdialenej správy teraz urobili veľký krok vpred vďaka funkcii Sync Remote UI Access. Podobne ako môže člen IT teamu virtuálne ovládať stolný počítač jednotlivca a riešiť problémy z prvej ruky, vzdialený prístup k používateľskému rozhraniu umožňuje IT teamu riešiť problémy s konferenčnými kamerami, dotykovými ovládačmi alebo s plánovacím panelom bez toho, aby musel admin fyzicky vstúpiť do danej miestnosti. Prísne štandardy ochrany súkromia a zabezpečenia garantované spoločnosťou Logitech zabezpečujú, že aplikácia Sync nikdy nezaznamenáva ani neukladá žiadny zvuk, video alebo statický obraz zo zasadacej miestnosti.

Podrobná analýza využitia

Sync sleduje vzorce využitia miestností (kedy a ako často sa používajú) a ich obsadenosť (koľko ľudí je v danej miestnosti naraz), aby ste získali prehľad, ktoré miestnosti ľudia preferujú. Údaje o využití a obsadenosti, ktoré môžu vidieť iba IT správcovia zákazníka, môžu byť podkladom kvalifikovaného rozhodovania, ktoré nedostatočne využívané miestnosti treba rekonfigurovať alebo ktoré priestory s vysokou návštevnosťou je potrebné duplikovať.

Ceny a dostupnosť

Vzdialený prístup k používateľskému rozhraniu, rezervácia miestností a vytváranie máp a prehľadov o využití miestností sú funkcie, ktoré rozširujú komplexný plán služieb Logitech Select for Rooms za 420€ ročne. Select for Rooms ponúka kombináciu technického poradenstva a pokročilého softvéru, ktorý firmám pomáha spravovať ich priestory.

Tieto špičkové funkcie sú tiež súčasťou novo vytvorenej ponuky služieb Essential for Rooms, ktorá dopĺňa odborné znalosti interných IT teamov zákazníkov a partnerov o pokročilé nástroje na správu a analýzu za 179€ ročne. Rezervácia miestností bude k dispozícii koncom leta 2024. Ak sa však chcete pripojiť k otvorenej beta verzii rezervácie miestností už dnes, zaregistrujte sa na adrese sync.logitech.com.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.