Rozhodne zaujímavý patent, ak by sa uplatnil, bola by to malá revolúcia. Nie však v pozitívnom vývoji ľudstva.

Podľa webu Snopes má Sony patent, ktorý by umožnil preskočenie reklamy zakričaním spoločnosti, ktorej výrobky alebo služby sa inzerujú. Nazývalo by sa to interaktívne reklamy. Technológie na to už dostupné sú, možno sa používatelia budú musieť cibriť v správnej výslovnosti a naučiť sa názvy značiek poriadne.

Ako ukazuje samotný obrázok z Twitteru, človek by mal možnosť preskočiť reklamu zakričaním názvu spoločnosti. K infantilnej dokonalosti by to firma doviedla, ak by sa musel aj postaviť. Toto bude pravdepodobne vstupenka do streamovacích platforiem, keďže v lineárnej TV nebudete môcť reklamné bloky preskakovať.

Ľudia zúčastnení v interaktívnej reklamy by po zakričaní názvu spoločnosti mohli dostať nejakú zľavu alebo zbierať body či rôzne odmeny a následne cez email dostať informáciu o získanom bonuse.

Ďalším netradičným prvkom je interakcia na základe gesta. Divák by mohol hodiť uhorku do hamburgera a reklamu by tým zrýchlil. Toto sa podobá na herné princípy. Viac ako kameru, ktorá by sledovala okolie by postačil diaľkový ovládač so schopnosťou zaznamenať tento pohyb v čase vysielania reklamy.

Môžete si síce povedať, že ide o dobrý nápad na preskočenie obsahu, ktorý vás nezaujíma. Otázkou je, koľko firiem na zubné pasty, pastilky proti kašľu alebo donáškové služby budete poznať po mesiaci okrikovania vášho televízora.

Zdroj: Snopes

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.