Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Firma Sony oznámila vývoj systému na tvorbu pohlcujúceho priestorového obsahu, ktorý zahŕňa náhlavný displej XR vybavený vysoko kvalitnými 4K OLED mikrodisplejmi*2 a funkciou priehľadového videa a dvojicou ovládačov optimalizovaných pre intuitívnu interakciu s 3D objektmi a presným smerovaním.

Cieľom systému je podporiť tvorcov pri vytváraní sofistikovaného 3D obsahu. Spoločnosť Sony plánuje nadviazať spoluprácu s vývojármi najrôznejšieho produkčného 3D softvéru a to nielen v oblasti zábavného priemyslu a priemyselného dizajnu. V čase uvedenia nového produktu na trh spolupracuje spoločnosť Sony exkluzívne so spoločnosťou Siemens, ktorá je lídrom v oblasti priemyselných technológií. Spoločne predstavia nové riešenie pre imerzívny dizajn a kooperatívne navrhovanie produktov s využitím softvéru otvorenej digitálnej platformy Siemens Xcelerator.

Systém bude dostupný neskôr počas roku 2024. Spoločnosť Sony a jej partneri oznámia ďalšie podrobnosti vrátane špecifikácií, dátumu uvedenia na trh a regiónov, cien, predajných kanálov a softvérovej kompatibility.

Tento systém na tvorbu priestorového obsahu, zahŕňajúci náhlavný displej XR s OLED 4K mikrodisplejmi a vlastnou technológiou renderingu od spoločnosti Sony, umožňuje v reálnom čase a s vysokým rozlíšením realisticky vykresľovať textúry 3D objektov a výrazy ľudských tvárí. Okrem funkcie priehľadového videa a rozpoznávania priestoru s celkom šiestimi kamerami a snímačmi je systém vybavený kruhovým ovládačom, ktorý používateľom umožňuje intuitívne manipulovať s objektmi vo virtuálnom priestore, a aj ukazovacím ovládačom, ktorý umožňuje presné ukazovanie a tvorcom dovoľuje tvoriť vo virtuálnom priestore pomocou ovládačov a klávesníc. To všetko pri súčasnom používaní náhlavného displeja. Tvorcovia si budú môcť vďaka displeju s vysokým rozlíšením nielen prezerať 3D modely v reálnom meradle v prostredí rozšírenej reality (XR), ale aj v ňom 3D modely vytvárať a upravovať. Vďaka integrácii s aplikáciami tretích strán na tvorbu 3D podporuje tiež vzdialené prezeranie v reálnom čase na rôznych miestach, takže ide o intuitívny a pôsobivý nástroj podporujúci celý proces tvorby priestorového obsahu.

Zariadenie je vybavené platformou Snapdragon® XR2+ Gen 2, najnovším procesorom XR od spoločnosti Qualcomm Technologies, Inc. Tento procesor poskytuje výkon 4K OLED mikrodisplejom, ktoré prinášajú ohromujúcu kvalitu obrazu. Umožňuje taktiež sledovanie používateľa a priestoru pre bezproblémový zážitok z XR a ponúka tvorcom vysoko výkonnú platformu pre ich tvorivú prácu.

Spoločnosť Sony uviedla na trh technológie, ktoré podporujú pracovné postupy a kvalitu tvorby priestorového obsahu a uľahčujú využitie 3D CG v rôznych tvorivých oblastiach. Mobilný systém na snímanie pohybu „mocopi™“ s malými a ľahkými senzormi a špeciálnou aplikáciou pre chytré telefóny umožňuje sledovanie pohybu celého tela pomocou patentovaných technológií spoločnosti Sony. Displeje pre priestorovú realitu (Spatial Reality Displays) poskytujú vysoko realistický trojrozmerný obsah bez použitia špeciálnych okuliarov alebo náhlavných súprav pre virtuálnu realitu (VR) na proces tvorby a kontroly priestorového obsahu. Predstavením tohto systému a spoluprácou s vývojármi softvéru pre tvorbu 3D obsahu chce spoločnosť Sony ďalej umožniť tvorcom priestorového obsahu prekonávať hranice medzi fyzickou a virtuálnou realitou a vytvárať tak ešte viac pohlcujúce tvorivé zážitky.

„Pro mnoho ľudí je metaverzum prostredím, kam sa vydávajú, aby unikli skutočnému svetu, ale pre spoločnosť Siemens a našich zákazníkov je priemyselné metaverzum prostredím, do ktorého sa vydávate, aby ste vytvorili skutočný svet. Je to miesto, kde riešime klimatické zmeny, globalizáciu a digitalizáciu. Je to miesto, kde premieňame priemyselné odvetvia, ktoré tvoria chrbticu ekonomík,“ uviedol Cedrik Neike, člen predstavenstva spoločnosti Siemens AG a generálny riaditeľ divízie Siemens Digital Industries. „V spolupráci so spoločnosťou Sony predstavujeme najnovší stavebný kameň priemyselného metaverza: imerzívny engineering. Poskytuje prostredia, ktoré umožňujú zažiť skutočnú realitu fyziky bez obmedzenia časom. Priemyselné metaverzum, umocnené technológiou imerzného inžinierstva, spája reálny a digitálny svet ako nikdy predtým a zásadne ovplyvní spôsob, akým naši zákazníci pracujú a to deň čo deň.“

„Navrhli sme procesor Snapdragon XR2+ Gen 2 tak, aby poskytoval rozlíšenie displeja 4K, špičkovú grafiku a bezkonkurenčný výkon, a umožnil tak tvorcom vytvárať inovatívny priestorový obsah, ktorý zmení všetky odvetvia k lepšiemu,“ prehlásil Said Bakadir, hlavný riaditeľ produktového manažmentu spoločnosti Qualcomm Technologies, Inc. „Je vzrušujúce sledovať, ako spoločnosť Sony vstupuje so svojim zariadením XR do firemného priestoru a využíva technológie Snapdragon XR na to, aby umožnila realistickejšie, detailnejšie a presnejšie zážitky v zmiešanej realite (MR)/VR, ktoré pomôžu vývojárom a tvorcom pokročiť smerom k ešte viac pohlcujúcej budúcnosti.“

Kľúčové vlastnosti

Vysoko kvalitný zážitok z XR pre kreatívne použitie

Náhlavný displej je vybavený veľkými mikrodisplejmi OLED typu 1.3 s rozlíšením 4K a širokým farebným gamutom, ktorý pokrýva až 96 % DCI-P3*3*4. Detailné a realistické podanie textúr 3D objektov a výrazov ľudských tvárí umožňuje tvorcom prejsť celým procesom od modelovania až po kontrolu a to všetko pri súčasnom používaní náhlavného displeja.

Vďaka podpore rozdeleného renderingu*5, ktorý rozdeľuje zaťaženie pri renderování medzi počítač a náhlavný displej, je systém schopný stabilne a vo vysokom rozlíšení vykresľovať 3D modely veľkých rozmerov.

Vďaka spolupráci so spoločnosťou Qualcomm Technologies, Inc. sa Sony zaradila medzi prvých výrobcov, ktorí využívajú najnovšiu platformu Snapdragon XR2+ Gen 2. Procesor dokáže využiť výkon 4K OLED mikrodisplejov na dosiahnutie ohromujúcej kvality obrazu. Umelá inteligencia použitá priamo v čipe zase umožňuje vylepšené sledovanie pohybu používateľov a priestoru pre dokonalé zážitky z XR a prepája reálny a digitálny priestor na jednoduchú navigáciu a intuitívnu interakciu v kreatívnych priestoroch XR.

Ovládače, ktoré poskytujú intuitívny zážitok pri vytváraní priestorového obsahu

Systém je vybavený kruhovým ovládačom, ktorý používateľom umožňuje intuitívne manipulovať s objektmi vo virtuálnom priestore. Súčasťou je aj ukazovací ovládač, ktorý umožňuje stabilné a presné ukazovanie vo virtuálnom priestore, s optimalizovaným tvarom a rozložením tlačidiel na efektívne a presné ovládanie. Držaním ukazovacieho ovládača v dominantnej ruke a pripevnením kruhového ovládača na prsty druhej ruky môžu tvorcovia modelovať 3D objekty pomocou oboch ovládačov a klávesnice, pričom môžu mať súčasne nasadený náhlavný displej.

Navrhnuté s ohľadom na pohodlie pre dokonalé kreatívne zážitky v XR

Náhlavný displej zabezpečuje pohodlie a stabilitu potrebnú pre dlhodobejšie použitie pri kreatívnej práci vďaka vyladenému vyváženiu ťažiska zariadenia, dizajnu a materiálu podložiek, ktoré prichádzajú do priameho kontaktu s hlavou používateľa. Výklopný mechanizmus displeja navyše umožňuje tvorcom jednoducho a plynule prechádzať medzi reálnym a virtuálnym priestorom, bez toho, aby museli pri sňatí a nasadení celého zariadenia vykonať jeho rekalibráciu.

Imerzívny tvorivý zážitok vďaka integrácii so softvérom pre 3D tvorbu

Spoločnosť Sony sa pri vývoji 3D produkčného softvéru snaží nadviazať spoluprácu s rôznymi vývojármi v oblasti zábavného priemyslu a priemyselného dizajnu. Pri uvedení produktu na trh bude spoločnosť Sony exkluzívne spolupracovať so spoločnosťou Siemens, aby preniesla inovatívne možnosti imerzívneho inžinierstva do výrobného priemyslu a to prostredníctvom integrácie s novým softvérom NX™ Immersive Designer, riešením pre produktové inžinierstvo z portfólia priemyselného softvéru spoločnosti Siemens Xcelerator. Integrácia výkonného hardvéru a softvéru rozšíri možnosti tvorcov v oblasti priemyselného dizajnu a produktového inžinierstva tým, že poskytne nástroje pre imerzívnejší návrh, kontrolu a spoluprácu.

*1: Zobrazené snímky sú iba ilustračné a nemusia presne zodpovedať konečnému produktu.

*2: Ako vlastnosť zariadenia. Skutočné rozlíšenie sa líši v závislosti od aplikácie a typu použitia.

*3: DCI-P3: Štandard farebného priestoru RGB vytvorený americkým konzorciom Digital Cinema Initiatives, ktoré pracuje na štandardizácii digitálnych kinematografických systémov.

*4: Skutočný využiteľný farebný priestor závisí od aplikácie a typu použitia.

*5: Funguje iba s kompatibilnými aplikáciami pri použití v režime tethered (káblové a bezdrôtové pripojenie). Rozlíšenie, obnovovacia frekvencia a farebný priestor sa môžu líšiť v závislosti od aplikácie.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.