Rozdiel medzi stupňom víťazov a porážkou je často len otázkou jedného zlého výstrelu alebo tisícin sekúnd v cieli.
Rovnako drobné detaily rozhodujú aj o úspechu či zlyhaní firiem v tvrdom konkurenčnom boji. SAP svojim partnerom a zákazníkom ukázal, ako môžu športové kluby, ale aj podniky maximalizovať svoju výkonnosť vďaka vyspelým IT technológiám. S ich pomocou totiž dokážu nielen odhaliť svoje silné a slabé stránky, definovať optimálne stratégie na dosiahnutie stanovených cieľov, ale aj predpovedať budúci vývoj.
„Každý tréning pre mňa znamená 150 až 250 výstrelov. Keď mi to nejde, aj viac. Pri súboji o medaily však rozhoduje aj jeden jediný,“ povedala počas diskusie športovcov na podujatí SAP Forum Slovensko 2016 úspešná slovenská strelkyňa Zuzana Rehák – Štefečeková. Detaily sú kľúčové a odlišujú hviezdy od tých priemerných. „Počas jedného zápasu smeruje na hokejového brankára v priemere 30 pukov. Z nich 21 chytiť musí, šesť by mal a tri strely sú také, ktoré by sa naopak mali skončiť gólom. Tí najlepší však aj z nich dokážu niektorú zneškodniť. Rozdiel medzi brankárom s ročným platom sedem miliónov dolárov a tým, ktorého zavolajú z farmy do NHL a zarába 600-tisíc, sú len tri strely. Z toho len jedna patrí do kategórie najnáročnejších,“ vysvetlil hokejový majster sveta a šéf spoločnosti Pro-Hokej Richard Lintner.
Práve šport bol jednou z hlavných tém konferencie. SAP je známy svojou spoluprácou s nemeckou futbalovou reprezentáciou, ktorá aj vďaka jeho riešeniu SAP Match Insights na analýzu výkonnosti hráčov a tímov získala pred dvoma rokmi titul majstrov sveta. A na túto technológiu sa bude spoliehať i počas európskeho šampionátu vo Francúzsku. „No šport je aj biznis. A preto je dôležité, aby nielen hráči, ale aj kluby poznali svojich fanúšikov. Vedia tak individualizovať svoju ponuku a cielene ich oslovovať,“ povedal počas vystúpenia Achim Ittner zo SAP Sports & Entertainment Global.
Fotka nemeckého reprezentanta a hráča londýnskeho Arsenalu Mesuta Özila z jeho púte do Mekky mala za menej ako 24 hodín 2,1 milióna lajkov. „Özil má na Facebooku viac ako 30 miliónov fanúšikov. Spolu s Twitterom je dosah jeho komunikácie viac ako 40 miliónov ľudí na celom svete. Najväčší denník Nemecka má náklad 3,5 milióna. Koľko z nich číta šport a konkrétne články o Mesutovi?“ postavil do protikladu moderné a tradičné komunikačné kanály Roland Eitel. Poradca viacerých futbalistov i trénera nemeckej reprezentácie Joachima Löwa vyzdvihol i ďalšie plus pre digitálne technológie. Aj pri obrovskom množstve dát umožňujú presne určiť, odkiaľ fanúšikovia sú, sledovať ich komentáre a získavať cenné dáta pre ďalšie presné cielenie. Personalizácia a okamžitá reakcia je dnes totiž nevyhnutná v snahe zaujať.
SAP svoje riešenia pre šport vyvíja na in-memory platforme SAP HANA. Tá je základom aj pre väčšinu jeho riešení určených pre biznis sféru. Umožňuje totiž prácu s obrovskými objemami dát v reálnom čase. „Vďaka tomu sa kľúčovým parametrom stáva vyspelá analytika. Umožňuje sledovať všetky údaje, nielen štruktúrované, ale napríklad aj zo sociálnych sietí, a rozmeniť ich na drobné. Manažment tak má k dispozícii nielen detailné ukazovatele firmy, ale dokáže aj simulovať rôzne scenáre budúceho vývoja jej hospodárenia či správania sa trhu. A na základe presných informácií plánovať strategické kroky do budúcnosti,“ skonštatoval počas úvodnej diskusie s Richardom Gugom, generálnym riaditeľom SAP Slovensko, viceprezident SAP Karol Bližňák.
Dvojdňové SAP Forum Slovensko bolo určené pre zákazníkov a partnerov spoločnosti SAP. Vyše 500 účastníkom okrem prednášok a prezentácií inovatívnych riešení a technológií, ako sú SAP HANA, SAP S/4 HANA, SAP HANA Cloud Platform či CRM nástrojov, priblížilo aj aktivity spoločnosti v oblasti podpory vzdelávania a pripravovanú rozsiahlu spoluprácu so slovenskými univerzitami. Jej cieľom bude rozšíriť a skvalitniť výučbu predmetov, ktoré súvisia s technológiami SAP a ktorých absolventi budú mať vynikajúce možnosti na uplatnenie sa v praxi.