Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V nadvaznosti na nedavno zverejnene informacie o rozsiahlych hackerskych utokoch na najvacsi uverovy register Equifax, pri ktorom unikli osobne udaje vyse 143 milionov Američanov (vratane cisiel kreditiek, socialneho zabezpecenia, datumy narodenia ci ine citlive udaje), vydala spolocnost Kaspersky Lab expertne stanovisko:

„Je to len ďalší príklad incidentu s masívnymi rozmermi, ktorý sa dostal na verejnosť až dlho po jeho vypuknutí. Opäť to len poukazuje na potrebu regulácie v oblasti kybernetickej bezpečnosti firiem a organizácií. Veríme, že plánovaná smernica GDPR (General Data Protection Regulation), ktorá nadobudne platnosť v máji 2018, prinúti firmy zaviesť opatrenia, ktoré ochránia klientske dáta a zároveň budú schopné zareagovať na bezpečnostné prieniky v aktuálnom čase. Najúčinnejším spôsobom pre firmy v boji proti kybernetickým hrozbám je zavedenie efektívnych stratégie v oblasti kybernetickej bezpečnosti ešte predtým, než sa stanú terčom nejakého útoku. Zákazníci, ktorí zverujú svoje osobné údaje súkromným spoločnostiam, by mali mať plnú dôveru v to, že je o ich bezpečnosť dobre postarané. Rovnako je nevyhnutné, aby firmy používali také bezpečnostné riešenia, ktoré výrazne zmierňujú riziká úspešných útokov. Existuje tiež množstvo ďalších bezpečnostných opatrení, ktoré netreba podceňovať, vrátane využívania plne aktualizovaného softvéru, zavedenia pravidelných bezpečnostných auditov či penetračných testov,“ komentuje David Emm, hlavný bezpečnostný analytik spoločnosti  Kaspersky Lab.

„Spotrebitelia nemajú žiadnu kontrolu nad tým, aké bezpečnostné opatrenia majú zavedené poskytovatelia online služieb. Môžu však zmierniť riziká úniku citlivých informácií pri hackerských útokoch tým, že venujú dostatočnú pozornosť bezpečnostným nastaveniam v systéme poskytovateľa. Odporúčame používať unikátne a silné heslá pre všetky online účty a ak to systém umožňuje, využiť možnosti dvojfaktorovej autentifikácie,“ dodáva David Emm.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.