Popularita e-shopov je na Slovensku naďalej vysoká: aspoň raz za štvrť roka v nich nakupuje 62 % ľudí, čo je o 17 % viac než v roku 2010. Ľudia sú vo väčšine prípadov s týmito nákupmi spokojní. Pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu to zistil výskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorý sa uskutočnil na vzorke tisícov respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.
V súčasnosti nakupuje online raz za štvrť roka, alebo častejšie, 62 % Slovákov, čo je číslo zhodné s minuloročnými výsledkami a súčasne o 17 % vyššie ako v roku 2010 – vtedy v tejto frekvencii nenakupovala ani polovica ľudí. Skupinu ľudí, ktorá dnes nakupuje online relatívne pravidelne, možno ďalej rozdeliť na tých, ktorí nakupujú raz za týždeň (je ich 6 %), aspoň raz mesačne (tých je o niečo viac ako štvrtina) a aspoň raz za štvrť roka (29 %). Aspoň raz za pol roka ďalej nakupuje 14 % ľudí a menej často pätina. Elektronické obchody nevyužívajú iba 3 % opýtaných.
Čo sa týka spokojnosti s nákupmi realizovanými v posledných 12 mesiacoch, skúsenosti opýtaných sa dajú zhrnúť ako pozitívne: štvrtina má len tie najlepšie skúsenosti a 68 % skôr dobré, nakupovanie na internete viac-menej splnilo ich očakávania. Zlé skúsenosti majú iba 2 % respondentov.