Na začiatku stála mobilná aplikácia a výsledkom je extra moderná reštaurácia v Bratislave. Spojenie moderných technológií a gastronómie sme si vyskúšali na vlastnej koži a v tzv. holistickom bistre s technologickým názvom Bite&Byte sme sa najedli aj napili.

Bistro nájdete na Plynárenskej ulici v Bratislave a je založené na tom, že presne viete, čo jete. Kľúčovým prvkom je transparentnosť v stravovaní. Neexistuje žiadny papierový jedálny lístok, všetko je založené na mobilnej aplikácii. V nej vidíte kompletné zloženie jedál a nápojov. Zároveň si môže pridať alebo odobrať rôzne ingrediencie (podľa toho sa upravuje cena), tiež vybrať stôl a obsluhu, objednať si, zaplatiť a napísať spätnú väzbu. Hotovosťou tu však nezaplatíte.

Usporiadanie stolov v bistre BiteByteZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT
Usporiadanie stolov v bistre Bite&Byte

Aplikácia, ktorá mení tradičné postupy

Bežnou súčasťou jedálnička mnohých ľudí sú dnes potravinové intolerancie, a aj na to reaguje moderné gastro. Bite&Byte má databázu cez 1000 surovín, evidujú 25 nutričných údajov, 5 intolerancií, 6 stravovacích preferencií a iných vzájomných závislostí. V aplikácii Bite&Byte je podľa jej majiteľov prihlásených už viac ako 3500 osôb a nové profily neustále pribúdajú. Prioritou je jednoduchosť celého procesu. Ako sme sa na tlačovej konferencii dozvedeli, okrem aplikácie pre klienta majú aj internú aplikáciu a obsluha používa inteligentné hodinky, kam im chodia notifikácie či je potrebné jedlo vyzdvihnúť alebo si nejaký stôl vyžiadal asistenciu.

V bistre si môžete objednať aj bez aplikácie, ale tým prichádzate o rôzne benefity a nemôžete si napr. upraviť ingrediencie v jedlách. Nie ste zaradený do vernostného systému. Bistro pripravuje aj novú verziu aplikácie, ktorá by mala zohľadňovať odporúčania nutričných špecialistov. Pribudne aj rozvoz jedla na určené miesto a denné obedové menu s rýchlou obsluhou.

Ekológia ako súčasť moderného gastra

V holistickom bistre nezaplatíte hotovosťou a nenájdete tam ani klasické papierové menu. Ako sme sa dozvedeli na stretnutí, pracovať s hotovosťou je veľmi drahé a nákladné a digitálny jedálny lístok dáva veľký priestor ako varírovať a pravidelne obmieňať ponuku, bez nutnosti tlačiť nové menu alebo týždňovú ponuku.

Digitalizácia je však v celej prevádzke. Netlačia sa bonovacie lístky v kuchyni, tie sa nahradili prípravným displejom, rovnako aj obsluha má výdajný displej a zariadenie, kde uzatvára objednávky. Účet posielajú elektronicky, v prípade, že ho návštevník nevyžaduje v tlačenej podobe. Ak by prišlo jedlo na váš stôl studené, dokážu presne zistiť, prečo sa tak stalo.

Digitálne sa postupuje aj pri príprave objednávkyZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT
Digitálne sa postupuje aj pri príprave objednávky

Bite&Byte sa navyše snaží využívať všetky ingrediencie na maximum a pracuje so sezónnymi surovinami. Ekológiu sa tak snaží prenášať priamo do kuchyne.

Koľko to stojí?

Ak sa chcete najesť čo najlacnejšie, musíte ísť inam. Naše jedlo, kurací kari bowl stálo 10 eur a špeciálny nápoj BlueAcai s čučoriedkami stál 4 eurá. Káva je od 2,5 do 4 eur a polievka je za 4,50 eur. Treba však zobrať do úvahy, že celý koncept je založený najmä na kvalitných ingredienciách a možnosti prispôsobenia presne na mieru. Nie je to o najnižšej cene.

Nie je to len o jedle

Technologické bistro disponuje aj coworkingovou zónou a zasadačkou, ktorú ponúkajú aj pre verejnosť. Ideálna je na pracovné stretnutie či prezentáciu. K dispozícii je aj pódium s projektorom, ktoré je pripravené na prednášky. Coworking predstavuje open office pre 18 ľudí a nachádza sa v ňom aj priestor na nerušené telefonovanie, vlastná sprcha a toalety.

Férové odmeňovanie

Bistro Bite&Byte sa rozhodlo ísť cestou, kedy určené percentá z objednávky idú každému členovi tímu, ktorí na nej pracoval. Aj tu je zohľadnená digitalizácia, ktorá umožňuje proces veľmi dobre sledovať a spravodlivo rozdeľovať odmeny.

Podnikanie počas pandémie

Koncept holistického bistra Bite&Byte vytvorili podnikatelia Filip Štefanička, ktorý sa venoval farmárstvu a developerskej činnosti a vývojár mobilných aplikácií Samuel Pokorný počas dvoch rokov pandémie koronavírusu. Podnikatelia vysvetľujú, že budúcnosť praje technológiám a prevádzkam, ktoré ich vedia využívať.

Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT
„Navrhli sme metropolitný koncept, ktorý má potenciál úspechu aj v zahraničí. Zároveň prispôsobujeme našu technológiu tak, aby sme vedeli rýchlo reagovať na nové požiadavky, riešiť donášku, edukáciu a prácu s klientom aj mimo našej prevádzky,“ uzatvorili tlačovú konferenciu podnikatelia Samuel Pokorný a Filip Štefanička.

Galéria

  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
  • Zdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.