Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Automobily Toyoty boli vždy veľmi vďačným objektom rôznych úprav.  Vedia to nielen nadšenci pretekov športových áut, ale aj fanúšikovia off-roadu. Tuningová expertka Beth O’Donoghue z Bristolu sa rozhodla zistiť, čo je možné dostať z hybridného crossoveru Toyota C-HR jeho modifikáciou.

 Beth priznáva, že ju inšpiroval veľmi bohatý a rôznorodý trh s upravenými automobilmi v Thajsku: Ponuka upravených áut v tejto krajine je neuveriteľná. To, čo tam robia so svojimi Toyotami C-HR, prekračuje ľudskú predstavivosť.”

Hybrid s balíkom TRD

Keď si Beth kupovala nový model C-HR, chcela jazdiť skutočne výnimočným hybridom.  Spočiatku svojmu autu dodala limetkovo zelené akcenty a potom ju v predajni Fensport zaujal balík doplnkov  Aggressive Style značky TRD. Balík pozostával z nového predného nárazníka so športovým vzhľadom a integrovanými dennými LED svetlami, väčších bočných prahov, nového zadného difúzora a spojlera pod zadným nárazníkom. Farby, ktoré boli vtedy v ponuke, sa nehodili do jej koncepcie, a tak odložila nákup na neskôr.

Keď sa začal v Británii lockdown súvisiaci s pandémiou nového koronavírusu,  Beth sa vrátila k svojmu pôvodnému zámeru.  Tentoraz už bola lepšie zorientovaná v problematike vinylových polepov, preto ponúkané farby balíka Aggresive Style prestali byť problémom. Vo Fensporte pre ňu objednali diely od TRD z Japonska a spoločnosť  Shades Wraps na ne zhotovila vinylové fólie. „Podľa toho čo viem, je moje auto jediným hybridným C-HR s úplným balíkom Aggressive Style,” povedala expertka na tuning. Auto navyše dostalo dúhový polep Avery Dennison s ochrannou keramickou vrstvou.

Vozidlo získalo aj tým, že Beth sa profesionálne venuje predaju svetelných a ozvučovacích  systémov. Vďaka tomu má jej auto vpredu aj vzadu viac LED pásov ako Toyota pravdepodobne pôvodne zamýšľala.  Majiteľka auta ich ovláda pomocou aplikácie v telefóne a hrá sa s rôznymi farebnými prevedeniami.  Rovnako má podsvietený podvozok a cestu pod autom osvetľujú neónky.

Mechanické úpravy

Zasahovanie do vzhľadu auta bola iba taká zábavka na začiatok. Britka si zobrala do parády aj samotný podvozok svojho štvorkolesového tátoša. Výfukový systém jej na objednávku zhotovili v Infinity Exhausts a auto dostalo štyri výfukové koncovky, ktoré vyzerajú, podľa japonského štýlu, ako ohorené. „Auto som si prevzala so širokým úsmevom, pretože má vďaka týmto úpravám neuveriteľný zvuk.  Aj keď ide o hybrid, vydáva silné vŕŕŕ zvuky,“ opisuje Beth. Vozidlo má taktiež o 20 až 30 milimetrov znížené pružiny značky Tein, vďaka ktorým sa lepšie drží na vozovke. Stále je však dostatočne pohodlné na to, aby cestujúci necítil počas jazdy na chrbtici každú nerovnosť.

Beth zdôrazňuje, že tieto úpravy celkom iste nie sú poslednými. „Zvažujem kúpu  filtra TRD, ktorý si viete zaobstarať u autorizovaných predajcov Toyoty v USA. Momentálne som však so svojim autom spokojná. Je veľmi živé – režim Sport naozaj pomáha – a spotreba paliva je neuveriteľne nízka.  Na 1 galón (3,7 l) prejdem aj 60 míľ (96 km),“ teší sa majiteľka tuningového skvostu.

Beth O’Donoghue si svoje auto kúpila v roku 2018. To ukrývalo pod kapotou hybridný systém s výkonom 122 km a benzínovým motorom s objemom 1,8 l. Vozidlo v tejto verzii zrýchli na stovku za 11 sekúnd a jeho spotreba je v priemere 4,8 – 5,2 l/100 km (v závislosti od ďalšieho vybavenia). V roku 2019 sa do predaja dostala vylepšená verzia s 2-litrovým motorom a celkovým výkonom 184 km. Výkonnejší model C-HR dosiahne rýchlosť 100 km/h iba za 8,2 sekundy a jeho priemerná spotreba paliva je len o čosi vyššia ako u jeho predchodcu, a to 5,3 – 5,7 l/100 km podľa WLTP.

Značky: