Chvíle prežívané a zdieľané s blízkymi

Značka TCL, jeden z dominantných hráčov v celosvetovom televíznom priemysle, pred dlho očakávanou futbalovou udalosťou urobila výskum na vybranej reprezentatívnej vzorke z veľkých európskych krajín, ktorý mapuje spôsob, akým budú ľudia sledovať a prežívať nadchádzajúci futbalový sviatok. Výskum bol urobený v spolupráci so spoločnosťou Consumer Science & Analytics (CSA) a zahŕňal respondentov z krajín, ako je Francúzsko, Veľká Británia, Nemecko, Poľsko a Španielsko. Výskum odhalil, že aj cez niektoré rozdiely naprieč trhmi (väčšinou z dôvodu kultúrnych odlišností) nadšenie pre hru a túžba byť v prítomností blízkych sú hlavným motívom na sledovanie futbalových zápasov.

• 61 % opýtaných plánuje sledovať nadchádzajúce futbalové zápasy. Ide predovšetkým o nadšených futbalových fanúšikov, ktorí navyše budú sledovať zápasy (83 % z nich) aj v prípade, že ich národný tím zo súťaže vypadne.

• Pre takmer 1 z 3 opýtaných je sledovanie futbalového zápasu na televízore čas, ktorý si užíva spoločne so svojimi blízkymi. 86 % Európanov tvrdí, že budú sledovať zápasy doma, na svojom televízore.

• Pokiaľ nebude možné daný zápas sledovať na televízore, 60 % opýtaných zvažuje jeho sledovanie na mobilnom zariadení.

• 8 % opýtaných chce pre túto mimoriadnu udalosť kúpiť nový televízor

Európania sledujú futbalové zápasy s nadšením

Výskum odhalil, že opýtaní vykazujú veľké nadšenie pre futbal a 7 z 10 sleduje pravidelne medzinárodné futbalové zápasy. 15 % dokonca sleduje všetky medzinárodné zápasy. 61 % opýtaných bude sledovať vrcholnú futbalovú udalosť roku 2022, čo dokladá, že futbal ostáva prioritným športom. Najviac v Poľsku (73 %), Španielsku (71 %) a Veľkej Británii (68 %).

Medzi základné dôvody na sledovanie futbalových zápasov je podpora národného tímu (50 %) a taktiež nadšenie pre šport (35 %). Takmer pätina respondentov (18 %) bude sledovať futbalové zápasy z dôvodu, že medzi hráčmi bude niektorá z obľúbených futbalových hviezd.

Dôležitým zistením je fakt, že drvivá väčšina (83 %) bude sledovať futbalové zápasy ďalej aj v prípade, že ich národný tím vypadne. Najviac v Poľsku (88 %). Na druhej strane respondenti z krajín ako Nemecko nebo Francúzsko stratia záujem o futbal v prípade, že ich tím vypadne. V sledovaní by v takom prípade pokračovalo len 19 % z opýtaných v Nemecku a 17 % vo Francúzsku.

Pokiaľ ide o predpoveď celkového víťaza, potom Španieli veria svojmu tímu najviac (51 % verí v možné víťazstvo svojho tímu a na škále od 1 do 10 hodnotia reálne šance sedmičkou). Na druhej strane väčšina Britov (73 %), Francúzov (66 %), Nemcov (66 %) a Poliakov (61 %) verí svojmu tímu na celkové víťazstvo menej a šance na celkové víťazstvo určujú na škále od 1 do 10 šestkou.

Zdieľané nadšenie pre šport ostáva kľúčovým elementom sledovania futbalového zápasu

Väčšina opýtaných (85 %) sa chystá sledovať futbal s niekým ďalším, ako je partner alebo partnerka (43 %), členovia rodiny (40 %) alebo priatelia (39 %). Vo výsledku potom 86 % opýtaných Európanov bude sledovať nadchádzajúce futbalové zápasy na svojich televízoroch doma.

Výskum odhalil niektoré kultúrne rozdiely. Briti (30 %) a Španieli (28 %) zvažujú, že budú sledovať zápasy v krčme nebo reštaurácii, pokiaľ ich nebudú sledovať doma, zatiaľ čo Nemci (35 %) a Francúzi (34 %) budú sledovať zápasy na televízore u niektorého zo svojich priateľov.

Ako nepremeškať jediný zápas

Viac než 60 % opýtaných nechce prísť o zápas alebo jeho časť, a pokiaľ ho nebude môcť sledovať na televízore, využije svoje mobilné zariadenie. Francúzi (51 %) a Briti (50 %) uprednostnia smartfón, Poliaci (50 %) a Španieli (42 %) využijú počítač, Nemci (38 %) tablet.

Užiť si naplno zápasy

Futbalové zápasy sa môžu stať aj motívom pre kúpu nového televízora. Nový televízor zabezpečí lepší zážitok.  8 % respondentov zdieľa tento názor, v Španielsku až 10 %. Väčšina respondentov, ktorý plánujú investovať do nového zariadenia, hľadá väčší formát a lepšiu kvalitu obrazu (48 %). Vo Francúzsku uprednostňujú nové technológie (41 % v porovnaní s celoeurópskym priemerom 32 %) a Španieli dávajú prednosť konektivite a inteligentným funkciám (42 % v porovnaní s celoeurópskym priemerom 32 %).

„S takmer dvomi miliardami aktívnych hráčov po celom svete je futbal najobľúbenejším športom. Ako potvrdil výskum, ktorý sme urobili so spoločnosťou CSA, nadchádzajúce futbalové zápasy vytvoria príležitosť zdieľať nadšenie a športové okamihy s blízkymi osobami. Táto skutočnosť silne rezonuje so značkou TCL. Snažíme sa nielen vyrábať produkty s vysokou kvalitou použitých technológií za dostupné ceny a súčasne poskytovať užívateľom nové zážitky, ale chceme taktiež inšpirovať k jedinečnosti v bežných dňoch. S nadšením sledujeme súboje jednotlivých tímov a budeme fandiť hlavne hráčom z nášho TCL tímu ambasádorov. V tíme sú hráči, ako je Rodrygo, Raphaël Varane, Pedri a Phil Foden. Veľa šťastia všetkým súťažiacim tímom. Nech vyhrá ten najlepší!” hovorí Frédéric Langin, Viceprezident Sales and Marketing, TCL Electronics Europe.

O výskume robenom spoločnosťou CSA

Výskum bol robený v týchto krajinách: Francúzsko, Veľká Británia, Nemecko, Španielsko a Poľsko na vybranej reprezentatívnej vzorke 1 005 respondentov v každej krajine. Reprezentatívnosť bola zabezpečená zvážením dľa nasledujúcich faktorov: pohlavie, vek, povolanie a región bydliska. Celkové výsledky boli upravené s ohľadom na celkovú populáciu v jednotlivých krajinách. Štúdia bola urobená online v období od 20. do 26 októbra 2022.

Značky: