Technológia spoločnosti Mastercard zásadne zmenila lyžiarske preteky na rakúskom Hahnenkamme. Pôvodné prostredie, v ktorom sa platilo len v hotovosti, sa transformovalo na udalosť, ktorá víta inovatívne platobné bezkontaktné riešenia. Zvyšuje sa tým bezpečnosť a rastie úroveň pohodlia aj prístupnosť pre návštevníkov.
Hahnenkamm hostí od 22. do 26. januára Svetový pohár v zjazdovom lyžovaní, ktorého súčasťou je legendárny závod v zjazde. Do roku 2025 bude Hahnenkamm v prechode na bezkontaktný model nasledovať väčšina lyžiarskych rezortov, zhodli sa odborníci v novej nezávislej štúdii. Tú pre spoločnosť Mastercard realizoval Sascha L. Schmidt, riaditeľ WHU-Center for Sports and Management v Düsseldorfe, spolu so 46 medzinárodne uznávanými expertmi na alpské športy. Prepojené aplikácie a jednoduché zapožičanie lyží a zaistenie ubytovania aj skipasov zlepšia podľa odborníkov celkový zážitok a budú pre lyžiarsky šport zdrojom ďalších možností a príležitostí.
Spoločnosť Mastercard ako partner investuje do Hahnenkammu priebežne a umožňuje mu tak pokračovať vo svojom rozvoji za využitia najmodernejších technológií. Tento rok sa tak predstaví hybridná karta, prvá svojho druhu, s ktorou prichádza spoločnosť LAKS Pay. Bezkontaktnú kartu možno použiť na platenie, ako skipas, na vstup do hotela, aj na verejnú dopravu. Jednoducho prenosnú kartu Ski2Pay spoločnosti LAKS Pay je možné používať vo viac ako stovke lyžiarskych stredísk a hotelov po celom svete.
„Preteky na Hahnenkamme sa v rámci lyžovania držia na špici technologického vývoja už od prvého ročníka. Od samého začiatku partnerstva spoločnosť Mastercard do závodu na Hahnenkamme investuje a poskytuje bezkontaktnú technológiu. Avšak aj napriek tomu, že sú moderné technológie a udržateľnosť pre Mastercard prioritou, venujeme rovnakú pozornosť aj podpore rovnosti v športe. Všetkým fanúšikom bez rozdielu chceme umožniť, aby sa mohli tešiť zo svojej vášne pre lyžovanie a zblízka sledovať svoje športové idoly,“ uviedla Rose Beaumont, Senior Vice President, Business Enablement a Europe Communications spoločnosti Mastercard.
Okrem možnosti bezproblémovo platiť za služby má pre celý segment zásadný význam zachovanie podmienok pre lyžovanie. O to skôr v čase, kedy priemerné teploty v dôsledku klimatických zmien vytrvalo rastú. Odborníci odporúčajú vyrábať a používať umelý sneh, ktorým sa doplní prirodzená snehová nádielka a zamedzí sa skracovaniu sezóny. Zhodujú sa však tiež na tom, že je potrebné pomocou inovácií zabezpečiť znižovanie dopadov na životné prostredie a vyššiu mieru udržateľnosti v dlhodobom horizonte, napríklad využívaním obnoviteľných zdrojov energie a recykláciou vody z roztopeného snehu.
Ďalšou oblasťou, kde sa neustále inovácie dobre uplatnia, je prevencia úrazov na svahoch. Odborníci vyzývajú na znižovanie rizík širším nasadením nových technológií. Napríklad moderné ochranné vybavenie lyžiarov dokáže znižovať riziká nadmernej rotácie chrbtice a predchádzať tak závažným zraneniam. Vo vývoji sú tiež airbagy pre lyžiarov, ktoré dokážu pred úrazmi chrániť ako profesionálov, tak aj rekreačných lyžiarov.
Odborníci na zimné športy vidia potenciál vo využití výpočtovej techniky v príprave profesionálnych športovcov, u ktorých možno pomocou simulácií zlepšovať ich výkonnosť a tak znižovať riziká zranenia. Na druhej strane však experti nepovažujú záujem o e-športy medzi mladšími fanúšikmi za vstupnú bránu na skutočné svahy. Za najvýznamnejší faktor záujmu o lyžovanie medzi mladými sa všeobecne považuje postoj ich rodičov.