Slovak Telekom chce uľahčiť častejšie kupovanie nových smartfónov.

Smartfóny dnes patria medzi zariadenia, ktoré sú medzi používateľmi najžiadanejšie. Mnohí z nich vymieňajú svoj smartfón každý rok a na tento trend reaguje aj operátor Slovak Telekom. Ten tvrdí, že takmer 30% jeho zákazníkov so strednými a vyššími paušálmi (Happy M a vyššie) by malo záujem o službu, vďaka ktorej by mohli mať nový telefón každý rok. Takáto služba už existuje a bude fungovať od 1. marca 2016.

Mobil každý rok = ukončenie viazanosti vášho paušálu za jednorazový poplatok s následnou aktiváciou nového paušálu s novým telefónom 

Služba Mobil každý rok umožní existujúcim zákazníkom s Happy paušálom získať nový mobil už po 12 mesiacoch viazanosti. Službu nie je potrebné vopred aktivovať a neplatíte za ňu žiaden mesačný poplatok. V prípade potreby ju však môžete kedykoľvek využiť v každom Telekom centre. Podmienkou je zaplatenie jednorazového poplatku, ktorého výška je individuálna a určí sa na základe typu vášho paušálu, akciového telefónu a doby zostávajúcej viazanosti.

Výšku poplatku si bude môcť vypočítať každý používateľ na základe pomerne jednoduchého vzorca, ktorý bude dostupný na webovej stránke telekom.sk/mobilkazdyrok. Dodajme, že ďalšou podmienkou využitia služby je, že používateľ sa opäť zaviaže na 24 mesiacov a vyberie si totožný alebo vyšší paušál.

mobil_kazdy_rok_navod

Telekom odkúpi váš starý telefón. Ale iba v kombinácii so službou Mobil každý rok

Telekom takisto spúšťa doplnkovú službu Odkúpenie mobilu. Tú nemôžete využiť samostatne, ide o doplnok k službe Mobil každý rok a predajom vášho telefónu si môžete znížiť výšku jednorazového poplatku za službu Mobil každý rok. Je jedno, aký telefón ponúknete Telekomu na odkup – nemusí ísť o zariadenie, ktoré ste dostali k paušálu, môžete predať aj smartfón, ktorý ste kúpili vo voľnom predaji.

Nie je potrebné doniesť telefón v kompletnom balení, avšak miera zachovalosti a prítomnosť nabíjačky ovplyvňuje cenu za odkup. Tú určia pracovníci Telekomu, čiastočný odhad získate aj na oficiálnom webe. V rámci služby Odkúpenie mobilu môžete predať v jeden moment iba jeden smartfón. Telekom odkúpené telefóny posunie partnerskej spoločnosti, ktorá ich vyčistí, naformátuje, obnoví továrenské nastavenia a bude ich predávať v krajinách mimo Slovenska.

Ako to funguje v praxi?

Mobil každý rok je služba, vďaka ktorej nemusíte čakať na koniec viazanosti, aby ste si aktivovali nový paušál a kúpili si k nemu u operátora nový smartfón. Zaplatením jednorazového poplatku svoj aktuálny paušál „vynulujete„. Ako sme spomenuli, poplatok je individuálny – určuje sa na základe vášho paušálu, telefónu a zostávajúcej doby viazanosti. Službu Mobil každý rok môžete využiť kedykoľvek po 12 mesiaci viazanosti. To, či sa vám oplatí službu využiť alebo počkať na koniec viazanosti, si musíte zvážiť sami. Ku koncu viazanosti je poplatok takmer minimálny, dá sa však špekulovať, že sa rozhodnete službu využiť tesne pred koncom viazanosti, pretože vtedy je ešte možné využiť doplnkovú službu Odkúpenie mobilu. Telekom vám smartfón samostatne neodkúpi, funguje to iba v kombinácii s využitím služby Mobil každý rok.

Dodajme, že keď využijete službu Mobil každý rok, následne sa nanovo zaviažete na 24 mesiacov a za váš nový telefón zaplatíte podľa štandardného cenníka. Službu môžete potom využiť opäť, avšak až po uplynutí ďalších (minimálne) 12 mesiacov.

Dva príklady, ako funguje služby Mobil každý rok aj s odkúpením súčasného. Keď využijete službu Mobil každý rok, následne sa nanovo zaviažete na 24 mesiacov a za váš nový telefón zaplatíte podľa štandardného cenníka

Dva príklady, ako funguje služba aj s odkúpením súčasného smartfónu. Zaplatením za službu Mobil každý rok si okamžite ukončíte váš aktuálny paušál a môžete si aktivovať nový paušál s novým telefónom. Za telefón platíte štandardne – menší jednorazový poplatok + mesačné poplatky

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit