Verdikt: Samsung Q95T je špičkový televízor vhodný do väčšiny obývačiek, ktorý prináša dobrý obraz aj počas slnečného svetla. Používa One Connect Box, čo môže niekomu vadiť, ale ak si ho chcete umiestniť na stenu, budete za to vďační. Má sotva viditeľný rámček po okraji displeja a jeho podstavec je navrhnutý tak, aby sa televízor „vznášal“ na stole. Ak chcete televízor využívať aj mimo sledovania obrazu na vytvorenie atmosféry, pomôže vám režim Ambient mode.

Kvalita obrazu pri televízore Samsung QE55Q95TA

Cena

Katalógová cena tohto televízora v 55-palcovej veľkosti je 2199 eur. Pripomeňme, že do konca augusta 2020 platí pri predaji  televízorov Samsung po registrácii zvýhodnenie vo forme spätného bonusu. Konkrétne pre tento model je to 110 eur.

Páčilo sa nám

• Jasný a farebný obraz v režime HDR (high dynamic range)
  • Výkonný zabudovaný zvukový systém
  • Dobrá výbava pre hráčov
  • Prepracovaný systém SmartTV

Nepáčilo sa nám

• Chýba podpora pre Dolby Vision
  • Vyššia cena
  • Pri príliš jasnom dni sú v obraze niektoré farby tlmené

Základný popis

Televízor Q95T existuje v uhlopriečkach 55, 65, 75 a 85-palcov, na test sme mali najmenšiu verziu. Do bežných bytov to v pohode postačuje. Obraz je v rozlíšení 4K a použité je priame zadné podsvietenie. To je kľúčový bod toho, že kontrast je v tomto prípade výborný, zároveň je to model Quantum HDR 2000 s vysokou svietivosťou. Nič lepšie si pre 4K rozlíšenie od Samsungu aktuálne nekúpite a priamou konkurenciou je tu jednoznačne OLED rad televízorov od LG, Panasonic či Sony. Voči OLED má QLED bohatšie farby, na druhej strane čiernu zobrazuje OLED stále lepšie v porovnaní s QLED. Rozdiely sú však maličké a vidíte ich vtedy, ak máte možnosť postaviť dva rôzne televízory vedľa seba, čo je v domácnosti ťažko predstaviteľné.

Veľkou výhodou je už odladený systém inteligentnej časti televízora, SmartTV. Samsung na tom pracuje dlhodobo a je to systém, ktorý sa nám osobne veľmi páči. Umožňuje inštalovať aplikácie a pre Samsung existuje napr. Netflix, Mall TV alebo Skylink Live. Veľmi jednoducho sa celý systém používa a je hneď pochopiteľný pre bežného používateľa.

Samsung QE55Q95T so systémom SmartTV

Samsung QE55Q95T so systémom SmartTV

Diaľkové ovládanie

Diaľkové ovládanie je jednoduché a nemali sme problém s ním ovládač celý systém SmartTV. Samsung to urobil tak, že sa snaží pomocou jedného zariadenia ovládať všetko, čo je pripojené k televízoru. Napr. je možné takto ovládať aj prijímač pre satelitnú televíziu Magio TV, rovnako ako DVD prehrávače od rôznych firiem.

Diaľkové ovládanie pre Samsung Q95TA

Diaľkové ovládanie pre Samsung Q95TA

Tlačidlá na diaľkovom ovládaní pre Prime video a Rakuten TV na Slovensku skôr pletú, zato tlačidlo pre Netflix sme veľmi ocenili.

Pripojenie

Televízor Q95T používa samostatnú skrinku – One Connect box. Je to spôsob, ako oddeliť spleť káblov, adaptérov a USB kľúčov od televízora. Od samotného One Connect boxu vedie len tenký kábel, ktorým sa k televízoru dostáva aj napájanie a je to dostatočne dlhý kábel (okolo 3 metrov, ide o tzv. Invisible Connection). Postavenie One Connect boxu na stôl vedľa televízora bez toho, že ho skryjete však skôr zvýrazňuje klbko káblov, ako by ho skrývalo. Nevyhnutne tak musíte One Connect box niekam schovať.

One Connect box pre televízor Q95T

Výhodou One Connect boxu je to, že portov je na ňom naozaj veľa, zaisťuje aj Wi-Fi pripojenie, je tu Ethernet, 4 HMI porty (2.1), terestriálny a satelitný tuner ako aj dva USB porty a je tu aj šachta pre kódovaciu kartu na platené televízne vysielanie.

Porty pre OneConnect box pre Q95T

Porty pre One Connect box pre Q95T

Kvalita obrazu

Q95T vás pri sledovaní obrazu zaujme kombináciou vysokého jasu, bohatých farieb a tiež zvukom. Napr. zvuk sleduje pohyb objektov v scéne a podľa toho sa prispôsobuje jeho prejav aby ste scénu viac precítili. Túto technológiu nazýva Samsung OTS (Object Tracking Sound). Model Q95 takto patrí z hľadiska kvality obrazu k úplne najlepším televízorov v roku 2020. Displej je plochý, zakrivené displeje akosi v roku 2020 vymizli aj od Samsungu. Displej má na sebe antireflexnú vrstvu. Úplná ochrana voči svietiacemu slnku to nie je, ale je to lepšie, ako bez tejto vrstvy.

Samsung QE55Q95T ta denného svetla

Samsung QE55Q95T za denného svetla

Priame zadné podsvietenie znamená, že displej televízora je rozdelený na zóny s presným ovládaním podsvietenia. Zóny takto zobrazujú hlbokú čiernu a čistú bielu farbu. Práve priame zadné podsvietenie je dôvodom toho, že tento televízor zobrazí detaily s výrazným kontrastom. Nižšie rady QLED od Samsung toho priame podsvietenie nemajú a na obraze to hneď vidíte.

Samsung Q95T a kvalita obrazu

Samsung Q95T a kvalita obrazu

Q95 používa systém adaptívneho prispôsobenia sa okolitému osvetleniu. Znamená to, že inak sa zobrazujú scény cez deň a inak v noci. Ako sme zistili, táto funkcia je veľmi výhodná za šera, kedy sa mení osvetlenie a obraz sa naozaj dobre prispôsobí osvetleniu. Za úplne jasného dňa však televízor zobrazí niektoré svetlé časti obrazu tak, že už v ňom nevidíte jemné detaily. Dá sa tomu pomôcť zmenou režimu obrazu (štandard, film, dynamický a prirodzené), pričom sa nám osvedčil dynamický režim. Večer sme viac preferovali režim štandard.

Tenký rámček televízora Q95T

Tenký rámček televízora Q95T

Q95T podporuje, ako všetky súčasné televízory od Samsungu, normu HDR 10+, nie však Dolby Vision. HDR10+ rovnako ako Dolby Vision sú normy, ktoré pomáhajú televízoru zobraziť každú scénu čo najlepšie tým, že nesú detailnejšiu informáciu o tom, ako má scéna vyzerať – tzv. metadáta. Problém je v tom, že normu Dolby Vision používajú filmové spoločnosti častejšie v porovnaní s HDR10+ a ideálne je, keď televízor podporu obe normy (ako napr. modely značky Panasonic či Philips). Pri bežnom televíznom vysielaní absencia Dolby Vision nie je žiadny problém, ak ale máte kvalitné filmy s podporou tejto normy, nemusíte využiť ich potenciál naplno.

Podstavec pre televízor Q95T

Podstavec pre televízor Q95T

Oceňujeme, že obraz sa teraz dá dobre sledovať zo širokých pozorovacích uhlov. Q95T tak prináša konzistentný obraz, aj keď sedíte z boku.

Kvalita zvuku

Už sme to spomenuli – Q95T prehrá hudbu výborne. Jeho reproduktory sú v spodnej časti hrany a tiež v zadnej časti. Procesor Quantum 4K optimalizuje nielen kvalitu obrazu, ale postará sa aj o priestorový zvuk. Naozaj počujete, ako chodia osoby v obraze a zvuk je dobrý doplnok k výbornému obrazu. Q95T podporuje aj systém Q-Sympfony, kedy sa využívajú jednak zabudované reproduktory z televízora, ale aj reproduktory z doplnkového soundbaru od firmy Samsung.

Zadná časť televízora Samsung Q95T

Zadná časť televízora Samsung Q95T

Celkový výkon zabudovaného zvukového systému je 60W, súčasťou je aj basový reproduktor. Q95T podporuje aj automatické zosilnenie hlasu, čo oceníte, ak sa v miestnosti, kde sledujete televízor začne napr. vysávať. Úroveň hlasitosti sa vtedy automaticky zvýši.

Televízor na hry

Tento televízor má aj špeciálny herný režim, kedy sa zobrazenie obrazu prepne do stavu, pri ktorom je oneskorenie len 10 ms. To je pri niektorých typoch hier rozhodujúce a tu sa neberie ohľad na najvyššiu kvalitu obrazu. Herný režim sa dá prepnúť aj na oneskorenie 24 ms s tým, že kvalita obrazu v tomto režime sa zvýši. Q95T pritom podporuje technológiu AMD FreeSync, čo znižuje trhanie a oneskorenie obrazu.

Vytvorenie atmosféry

Jedným z režimov Q95T je aj Ambient mode. Je to spôsob, pri ktorom si na displeji televízora zobrazujete napr. informácie o počasí, umelecké diela alebo rôzne efekty.

Ambient mode na Samsung Q95T

Ambient mode na Samsung Q95T

Ďalšie možnosti

No tých je veľa. Napr. si môžete prepojiť smartfón s televízorom a preniesť obraz z TV do smartfónu či opačne. Rovnako sa dá popri sledovaní obrazu komunikovať priamo na displeji na sociálnych sieťach. Na televízore môžete tiež vidieť, že vaša pračka doprava a vysávač doupratoval (SmartThings). Ak nie je pre vás angličtina problém, pokojne sa tohto televízora môžete  opýtať napr. na počasie (Bixby). Televízor tiež môžete zmeniť na vašu kanceláriu a napr. priamo na ňom si spustiť Word alebo PowerPoint so svojimi dokumentami. Tiež sa dá bezdrôtovo zrkadliť displej vášho počítača na televíznej obrazovke. Možností je teda veľa, asi viac, ako ktokoľvek potrebuje.

Jednou vetou Samsung QE55Q95T je špičkový televízor s výborným obrazom a zvukom, ktorý má svoju cenu a naplno využíva všetky možnosti internetového pripojenia.

Televízor do testu zapožičala spoločnosť Samsung Slovakia

Ďalšie fotky