V polovici 90. rokov predstavili Toyota a Lexus svetu koncept FLV. Auto s netradičnou karosériou zaujalo originálnym prístupom Japoncov k návrhu luxusného automobilu, ktorý je v Európe takmer neznámy.
„Luxusné vozidlo novej generácie, ktoré v sebe spája luxus, komfort a multitasking pre ľudí s aktívnym spôsobom života” – tak predstavila Toyota koncepčné vozidlo FLV 18. októbra 1995. Prvýkrát ho verejnosť videla na autosalóne Tokyo Motor Show. Názov FLV znamenal Future Luxury Vehicle, teda luxusné auto budúcnosti.
Takýto opis je bližší modelom Lexus. Faktom však je, že pred 25 rokmi značka na japonskom trhu oficiálne neexistovala. Koncept FLV preto v domovskej krajine predstavili ako Toyotu. Auto sa stalo modelom Lexusu, až keď sa ho Japonci rozhodli predstaviť na veľtrhu North American International Auto Show 1996 v USA.
S americkým nádychom
Za dynamickým vzhľadom modelu FLV sa ukrývalo americké štúdio Calty Design Research. Treba priznať, že karoséria auta vyzerala atypicky. Auto malo oválnu siluetu a pripomínalo spojenie minivanu a športového kombi. V interiéri ponúkalo komfort známy z limuzín. Automobilke sa v tom čase darilo v experimentovaní s novými typmi karosérií. Začiatkom roku 1994 debutovala na trhu Toyota RAV4, prvé moderné SUV so samonosnou konštrukciou. O niečo neskôr sa do showroomov dostal Lexus RX, tvorca nového segmentu luxusných SUV.
Dizajnéri, ktorí navrhli model FLV, sa sústredili na priestor v kabíne a pohodlie cestujúcich. Sedadlá boli navrhnuté tak, aby cestujúci mohli zaujať čo najpohodlnejšiu polohu. Osobitnú pozornosť venovali pohodliu pri nastupovaní a vystupovaní. Vzdialenosť sedadla od podlahy bola vymeraná tak, aby bolo nastupovanie a vystupovanie pohodlnejšie ako v nízkych sedanoch a vyšších SUV. Auto ponúkalo aj veľkorysý priestor na nohy a nad hlavami pasažierov.
Komfort pri jazde dodatočne posilnilo nezávislé zavesenie všetkých kolies. Celok dopĺňal úctyhodný batožinový priestor s veľkými dverami. Zadné sedadlá vytvorili po sklopení plochý povrch, čo dodatočne zvýšilo všestrannosť auta. Priestranný interiér sa premietol do dĺžky vozidla takmer 4,8 metrov.
Vybavenie hodné limuzíny
Model FLV ohromoval aj svojim vybavením. Vo vnútri nechýbala klimatizácia, multimediálny systém a navigácia s funkciou aktuálnych informácii o cestnej premávke. Po nakonfigurovaní telefónu bolo možné na stredovej konzole dokonca čítať maily! A to hovoríme o aute, navrhnutom pred 25 rokmi! Pod kapotou Toyoty/Lexusu LFV pracoval motor V6 3.0 1MZ-FE s výkonom takmer 200 koní. Rovnaký Japonci použili v Toyote Camry a Lexuse ES a RX.
Model FLV sa síce nedočkal nástupcu v podobe sériovo vyrábaného auta, ale možno ho považovať za predchodcu modelu Toyota Venza. Je to rodinný minivan navrhnutý pre americký trh, vyrábaný od roku 2008. Auto sa v najnovšej verzii stalo plnokrvným SUV. V ponuke Lexusu zohráva úlohu priestranného a univerzálneho luxusného auta predovšetkým SUV Lexus RX.