Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nový čisto elektrický Ford E-Transit sa podrobil sérii extrémnych testov s cieľom zabezpečiť jeho pracovnú pripravenosť

Nový Ford E-Transit, čisto elektrický variant najpredávanejšej nákladnej dodávky na svete, podstúpil zaťažkávací testovací program, ktorý mal pred spustením predaja začiatkom budúceho roka napodobniť účinky intenzívneho používania vozidla zákazníkom počas celej jeho životnosti. Testovanie v extrémnych klimatických podmienkach i skúšky odolnosti, ktorým sa prototypy modelu E‑Transit vo verzii skriňová dodávka a podvozok s kabínou podrobili v technicky vyspelých zariadeniach spoločnosti Ford v Európe a USA si môžete pozrieť v najnovšom videu.

Ford E-Transit

Ford E-Transit

Počas testov sa čisto elektrický E-Transit popasoval s náročnými zimnými podmienkami v americkom štáte Michigan, so simuláciou extrémnych horúčav, chladu a nadmorských výšok v environmentálnej testovacej komore spoločnosti Ford v nemeckom Kolíne nad Rýnom, ako aj s obrovskými výtlkmi a rozbitými vozovkami v testovacom stredisku automobilky v belgickom meste Lommel.

„Všetky naše dodávky testujeme v podmienkach, ktoré ďaleko presahujú všetko, čomu by pravdepodobne čelili v rukách zákazníkov. Čisto elektrický E-Transit nie je výnimkou. Keďže sme ho v našich kontrolovaných testovacích prostrediach dotlačili až na samotné hranice možností, môžeme si byť istí, že bude spoľahlivo slúžiť našim zákazníkom, keď sa vo svojom podnikaní rozhodnú prejsť na čisto elektrický pohon, vysvetlil Andrew Mottram, hlavný konštruktér programu E-Transit, úžitkové vozidlá, Ford of Europe.

Ford E-Transit

Ford E-Transit

Ford podrobil E-Transit prísnej sérii testov, aby bol rovnako odolný ako jeho príbuzné modely s naftovým pohonom. Takýmto nekompromisným prístupom imitovali účinky najazdenia vyše 240 000 kilometrov alebo desiatich rokov tvrdej práce zákazníkov, ktorí svoje vozidlo prevádzkujú v tých najnáročnejších situáciách.

Environmentálna testovacia komora spoločnosti Ford dokáže napodobniť podmienky od Sahary až po Sibír. Konštruktéri vyladili systém elektrického pohonu a prostredie v kabíne z hľadiska výkonu a účinnosti tak, že model E‑Transit na dva týždne vystavili za pomoci 28 reflektorov so 4 000 wattovými žiarovkami teplotám vyše 40 stupňov Celzia, čo je viac ako priemerná teploty na púšti. V záujme optimálneho výkonu v extrémnom počasí využíva akumulátor modelu E-Transit technológiu kvapalinového chladenia.

Dodávka musela tiež dokázať funkčnosť pri teplote -35 stupňov Celzia, čo je menej než počas typickej sibírskej zimy, a pri plnom zaťažení zvládnuť vyčerpávajúce stúpanie do 2 500 metrov, čo je výška, v ktorej vedie vysokohorská cesta cez rakúsky vrch Grossglockner, jedna z najvyššie položených spevnených komunikácií v Európe.

V stredisku spoločnosti Ford v meste Lommel sa uskutočnilo tisíce jázd po špeciálnych tratiach so spomaľovacími prahmi, výmoľmi a dlažobnými kockami, ktoré simulovali dláždené ulice, rozbité postranné cesty a prašné vyjazdené koľaje z rôznych kútov sveta.

Ford E-Transit

Ford E-Transit

Výdrž akumulátora, elektromotora a unikátneho zavesenia zadných kolies nového modelu E-Transit sa testovala opakovaným jazdením cez bahenné a soľné kúpele a cez striekajúcu slanú vodu, čo simulovalo cesty v zime a testovalo odolnosť dielov voči korózii. Spoľahlivosť elektromotora sa preukázala jeho nepretržitou prevádzkou počas 125 dní.

Popredné postavenie úžitkových vozidiel Ford v oblasti elektrifikácie

Pracovná pripravenosť modelu E-Transit sa bude od konca tohto roka ďalej overovať rozsiahlou skúšobnou prevádzkou u zákazníkov z oblasti supermarketov, verejných služieb a dodávania tovaru konečnému zákazníkovi. Takáto skúšobná prevádzka pomôže spoločnosti Ford ďalej vylepšovať skúsenosti zákazníkov s prevádzkou modelu E-Transit, ktorý ponúka prvky na zvyšovanie produktivity, ako napríklad nízkoúdržbový systém elektrického pohonu a ďalšiu generáciu technológie pripojeného vozidla.

E-Transit tvorí súčasť obrovskej investície vo výške 30 miliárd USD, ktorú Ford vynaloží na elektrifikované vozidlá do roku 2025. Spoločnosť uviedla, že jej európsky rad úžitkových vozidiel bude do roku 2024 schopný jazdiť 100-percentne bez emisií, ako čistý elektromobil alebo plug-in hybrid, a že dve tretiny predaja úžitkových vozidiel budú do roku 2030 tvoriť čisté elektromobily alebo plug-in hybridy.