Je jedným z najvýraznejších modelov Toyoty na svete. Land Cruiser oceňujú vo všetkých zemepisných šírkach.  Kvôli reputácii nezničiteľného  teréniaka Toyota opakovane vo svojej histórii siahla po názve Cruiser (krížnik). Tu sú modely japonskej automobilky s legendárnym názvom.

História názvu Land Cruiser odštartovala v júli 1954, keď technický riaditeľ spoločnosti Toyota Hanji Umehara oznámil, že tento názov bude patriť terénnemu vozidlu dovtedy známemu ako Toyota Jeep BJ. Názov, ktorý znamenal „pozemský krížnik“, sa veľmi zapáčil, pretože vystihoval charakter neobyčajne odolného terénneho auta postaveného na ráme. Ocenili ho aj na zahraničných trhoch, kde Land Cruiser razil cestu pre dovtedy málo známu japonskú značku.

Doteraz sa na svete predalo viac ako 10 miliónov modelov Land Cruiser. Počas takmer 70 rokov svojej histórie presvedčil niekoľko generácií vodičov o svojej spoľahlivosti  a odolnosti v ťažkých podmienkach. Sila tejto značky je taká veľká, že  Toyota opakovane siahla po názve Cruiser pri šiestich iných vozidlách. Sú medzi nimi menšie aj väčšie autá, priestranné, kompaktné, v retro štýle a aj inovatívny koncept určený do vesmíru.

Toyota Urban Cruiser

Mestský  crossover Urban Cruiser debutoval v Európe v roku 2009 ako odpoveď na rastúci záujem o vozidlá tohto typu. Dizajnéri automobilu prevzali štylistické vlastnosti väčších SUV a prispôsobili ich mestskému automobilu segmentu B, pričom nadviazali na prvý, trojdverový model  RAV4.

Urban Cruiser bol kompaktný a praktický  –  zaručoval pohodlnú jazdu po meste vďaka malým rozmerom a jeho zvýšená karoséria crossoveru zároveň poskytovala viac miesta vo vnútri.  Ako prelomový sa ukázal motor 1,4 l D-4D poháňajúci všetky kolesá, ktorý sa vyznačoval najnižšími emisiami  CO2 medzi automobilmi 4×4.

Toyota FJ Cruiser

V roku 2013 prekvapila Toyota návštevníkov autosalónu v Detroite konceptom FJ Cruiser, ktorý navrhli ako poctu legendárnemu Land Cruiseru 40. Auto nadchlo verejnosť aj odborníkov, preto sa o dva roky neskôr vrátil na autosalón  NAIAS v Detroite ako sériový model, ktorý mal byť spočiatku k dispozícii iba v USA.

Nový model vychádzal z platformy Land Cruisera

Nový model vychádzal z platformy Land Cruisera

Prado série 120. Vďaka tomu sa mohol pochváliť nielen klasickým, sentimentálnym dizajnom, ale aj skvelými terénnymi vlastnosťami.  Jeho popularita onedlho odštartovala výrobu FJ Cruiserov s volantom na pravej strane, ktoré sa dostali do Japonska, Austrálie, na Nový Zéland a do Juhoafrickej republiky. Nový  FJ Cruiser sa predáva dodnes  – po 14 rokoch nepretržitej výroby je stále k dispozícii na trhoch Stredného východu.

Toyota Tj Cruiser

Priestrannosť dodávky, dizajn ako pri  SUV a pri usporiadaní priestoru praktické riešenia ako v skrinke na náradie – tieto tri body sa stali meradlom pre dizajnérov konceptu  Toyoty Tj Cuiser, univerzálneho SUV určeného pre mladých ľudí s aktívnym životným štýlom.

Tj Cruiser prvýkrát predstavili na tokijskom autosalóne v roku 2017 ako auto na prácu a pre zábavu. Na to poukazuje aj jeho názov – T znamená toolbox, čiže skrinka na náradie, a j znamená joy, čiže radosť. Automobil dostal pohon  4×4, aby uľahčil spoznávanie  okolia a športovanie pod holým nebom, pretože do vozidla sa zmestia predmety dlhé až 3 metre, napríklad bicykle alebo surfy.  Originálne auto bolo postavené na platforme TNGA, na ktorej vznikajú takmer všetky nové modely Toyoty.

Interiér  Tj Cruisera môže praktickosťou a možnosťami konfigurácie konkurovať švajčiarskym nožíkom. Predné aj zadné sedadlá možno sklopiť, čím vznikne plochá podlaha, na ktorú sa zmestí dvojitý matrac. Bočné lišty sa používajú na pripevnenie najrôznejšieho príslušenstva.

Toyota Mega Cruiser

Odpoveďou Toyoty na americký Hummer H1 bolo najväčšie a najvýkonnejšie terénne vozidlo, aké kedy táto automobilka vyrobila. K dispozícii bolo pôvodne iba v Japonsku a výlučne ako vojenské vozidlo. V japonskej armáde slúžilo ako dopravné vozidlo. Toyota však čoskoro vyvinula aj jeho limitovanú civilnú verziu, ktorá bola v predaji od januára 1996 do augusta 2001.

Obrovské terénne auto Toyoty meralo vyše 5 m a bolo široké viac ako 2 m – jazda vedľa takého monštra musela u vodičov maličkých kei cars, populárnych v Japonsku, vyvolávať doslova úzkosť.   Pohonný systém Mega Cruiseru pozostával zo stáleho pohonu všetkých kolies a uzamykateľného predného, stredného a zadného diferenciálu. S týmto autom bolo možné vyšplhať sa na takmer vertikálny terén a potom z neho bez problémov aj zísť dolu.

Značky: