Do roku 2020 spoločnosť Toyota uvedie na čínsky trh 10 nových elektrifikovaných modelov. Na autosalóne v Pekingu predstavila značky Corolla a Levin v plug-in a hybridnej verzii, ktoré sa objavia v Číne na budúci rok. O rok neskôr sa dostane do predaja elektromobil, postavený na crossoveri Toyota C-HR.
O dva roky by sa v čínskych showroomoch mali objaviť dve elektrické autá poháňané batériami (BEV) založené na crossoveri. Toyotu C-HR ponúkne spoločnosť GAC Toyota Motor Co. a Toyotu IZOA uvedie do predaja spoločnosť FAW Toyota Motor Sales Co. Obidva modely sú aktuálne dostupné v benzínových verziách.
Dve hybridné verzie Corolly
Ešte pred elektromobilom sa k čínskemu zákazníkovi budúci rok dostanú Corolla PHEV a Levin PHEV – dva kompaktné sedany v hybridnej verzii nabíjanej z vonkajšieho zdroja. S ich výrobou začnú v čínskych závodoch Toyoty. Budú to prvé plug-in hybridy značky vyrobené mimo územia Japonska. Obidva modely budú mať v elektrickom režime (EV) dosah najmenej 50 km.
Corolla a Levin sú dve lokálne verzie 11. generácie Corolly. Levin vznikol na základe americkej verzie modelu a čínska Corolla má zasa európske korene. Obidva modely navrhol inžinier Shinichi Yasui.
Toyota zvyšuje záujem o elektromobilitu v Číne
Japonská spoločnosť zamýšľa založiť kampaň elektrifikácie svojho modelového radu v Číne na miestnej výrobe najdôležitejších technológií pre elektrifikované automobily. Súčasne so zavedením nových elektrických, hybridných a hybrid plug-in modelov na čínsky trh uvažuje tiež o využití technológie vodíkových palivových článkov v tejto krajine. V uplynulom roku spoločnosť odštartovala trojročný program testovania ziskovosti predaja sedanu Mirai a vodíkových úžitkových vozidiel, vrátane mestských autobusov v Číne. V Japonsku predala Toyota dodnes 2100 kusov Mirai, v mestskej komunikácii v Tokiu jazdí niekoľko desiatok vodíkom poháňaných autobusov Toyota, do roku 2020 ich bude najmenej stovka.
Japonská automobilka systematicky zvyšuje v Číne svoje kapacity na výrobu elektrifikovaných áut. V roku 2015 začala s výrobou prevodoviek k hybridnému pohonu v Toyota Motor (Changshu) Auto Parts. V rámci prípravy na rastúci dopyt po elektrifikovaných vozidlách zvažuje zvýšiť výrobné kapacity Sinogy Toyota Automotive Energy System a Corun PEVE Automotive Battery, ktoré sa zaoberajú výrobou nikel-vodíkových akumulátorov. V roku 2020 budú vyrábať ročne 220 000 trakčných batérií.
S cieľom urýchliť elektrifikáciu modelového radu v Číne posilňuje automobilka aj svoje výskumné a vývojové centrá v tejto krajine. O dva roky plánuje otvoriť nové centrum na testovanie batérií v spoločnosti Toyota Motor Engineering & Manufacturing (Čína), ktorá sa zaoberá hodnotením batérií pre elektrifikované vozidlá.
V minulom roku Toyota predala v Číne 140 000 kusov elektrifikovaných vozidiel a dovedna 350 000 áut. Čínsky trh predstavuje 9 % ročného predaja elektrifikovaných áut spoločnosti Toyota na celom svete – v roku 2017 spoločnosť dodala svojim zákazníkom 1,52 milióna kusov.