Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nová generácia vlajkového sedanu japonskej automobilky na domácom trhu Toyota Crown kumuluje všetky najmodernejšie technológie značky –   architektúru TNGA, hybridný pohon štvrtej generácie, balík Toyota Safety Sense na zvýšenie bezpečnosti, komfort používania vozidla na základe výmeny informácií v cloude a umelej inteligencie. Práve teraz debutuje v domácich autosalónoch.

Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je  Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 vo výbave deviatej generácie antiblokovací systém ABS. Najnovšie technológie sa do výbavy Toyoty Crown mnohokrát dostali skôr, ako sa objavili u iných modelov.

Vlajkový sedan  Crown 15. generácie je v štandarde vybavený modulom automatickej výmeny údajov DCM.  Trvalé pripojenie cez bezdrôtovú sieť predstavuje novú úroveň vzťahu medzi vozidlom a používateľmi. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na  vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.

Ďalšia generácia Toyota Safety Sense

Štandardné vybavenie modelu Crown zahŕňa úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti  Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom so zvýšenou citlivosťou a dosahom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci.   Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v  jazdnom pruhu tým, že koreluje detekciu trate na vozovke s pôsobením aktívneho tempomatu. Toyota Crown je vybavená aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.

Nové informačné technológie

Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi riešenia ako je  HELPNET – systém, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho tiež predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Služba Toyota’s Operator Service poskytuje automatický kontakt s operátorom prostredníctvom multimediálneho systému vozidla. Operátor pomáha pri používaní navigácie a poskytuje vodičovi podporu v núdzovej situácii.

Ďalším moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect, v rámci ktorého si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Ďalší systém Passable Route Map zasa označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.

Testovaná na Nürburgringu

Nová Toyota Crown bola postavená na architektúre TNGA. Jej jazdné vlastnosti  testovali a zdokonaľovali na známej nemeckej pretekárskej trati Nürburgring, ktorá je považovaná za najťažšiu na svete. Vďaka platforme  TNGA má vozidlo nižšie umiestnené ťažisko, špeciálne zavesenie kolies prednej a zadnej nápravy zvyšuje pocit istoty pri riadení.

Hybrid a či turbo?

Ponuka pohonov zahŕňa tri možnosti – dva hybridné pohony a preplňovaný benzínový motor.  Hybridný systém Dynamic Force Engine Hybrid System s 2,5-litrovým motorom bol vyvinutý v architektúre TNGA a vyznačuje sa mimoriadne vysokým tepelným výkonom na úrovni 40 %. Táto pohonná jednotka poskytuje výkon 226 koní a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid. Pohon Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom  V6 generuje výkon 359 koní a elektromotor s výkonom 180 koní čerpá energiu z lítium-iónovej batérie. Na výber je aj  2-litrový preplňovaný benzínový motor 8AR-FTS s výkonom 245 koní a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm.

Z továrne superáut

Nový model Toyota Crown vyrábajú v továrni Motomachi, v ktorej montovali aj superauto Lexus LFA a v súčasnosti tu vznikajú modely Lexus LC a Toyota Mirai. Automobilka Toyota plánuje dodávať japonským zákazníkom mesačne 4 500 kusov modelu Crown.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.