Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Sú najekologickejšie. Nové Toyoty predané v uplynulom roku sa môžu pochváliť najnižším priemerom emisií CO2.  Potvrdil to prieskum Jato Dynamics, v ktorom  Toyota predstihla  20 najpredávanejších značiek v Európe.

V minulom roku klesli priemerné emisie CO2 nových vozidiel  predaných Toyotou o 2,7 g/km na 101,2 g/km. Na druhom mieste sa umiestnil Peugeot s výsledkom 104,5 g/km a na treťom mieste Citroën, ktorý dosiahol 105,5 g/km. Prieskum JATO Dynamics zahŕňa 23 európskych trhov.

Čo spôsobilo zníženie priemerných emisií modelov Toyota? Predovšetkým rastúca popularita hybridov, ktoré vlani predstavovali až 53% z celkového predaja značky. Konvenčných benzínových áut predali 42% a vozidiel so vznetovými motormi  7,5%.

Hybridy znižujú emisie

Pokiaľ ide o priemerné emisie CO2 nových automobilov v Európe, vývoj  v roku 2017 nebol práve najpriaznivejší – po prvý raz za 10 rokov sa ich hodnota zvýšila na 118,1 g/km, čo je 0,3 g/km viac ako v roku 2016. Spôsobil to rastúci záujem o SUV-čka, časť naftových motorov zasa nahradili benzínové.  Príklad Toyoty ukazuje na ekologickejšie riešenie – vozidlá, ktoré používajú elektromotor, teda aj  hybridy.

Aj podľa Jato Dynamics budú v blízkej budúcnosti najlepšou alternatívou dieselových motorov vozidlá s hybridným pohonom, schopné pohybovať sa na elektromotore bez nabíjania z vonkajšej siete. Vznetové motory, aj keď sú účinné a emitujú menej CO2 ako bežné benzínové motory, sú zodpovedné za zvyšovanie emisií oxidov dusíka a častíc škodlivých pre zdravie. Hybridné pohonné jednotky vypúšťajú menej CO2 i škodlivých látok ako bežné motory. Sú tiež spoľahlivejším riešením ako napríklad preplňovanie – v prípade hybridu má dodatočný výkon a krútiaci moment potrebný na dynamické zrýchlenie z elektrického motora nulové emisie. Hybridný pohon je spôsob, ako splniť čoraz náročnejšie emisné normy pri cenách prijateľných pre širokú škálu kupujúcich.

Ako sú na tom krajiny?

Spomedzi 23 európskych krajín, ktoré skúmala spoločnosť Jato Dynamics, bolo z hľadiska priemerných emisií CO2 nových automobilov najekologickejšie Nórsko.  Stojí za zmienku, že škandinávska krajina v priebehu roka znížila priemerné emisie predaných automobilov až o 10,1 percentuálnych bodov – v roku 2017 to bolo 83,6 g/km CO2. Nórsko je vodcom elektrifikácie vozového parku – v minulom roku tvorili hybridy a elektrické autá viac ako polovicu celkového počtu nových automobilov predaných v tejto krajine.

V prvej pätici sa okrem Nórska umiestnilo Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Grécko (108,6 g / km) a Holandsko (109 g/km). Z 23 sledovaných krajín až 15 zaznamenalo  v uplynulom roku nárast priemerných emisií CO2 nových automobilov.

Zdroj: Tlačová správa Toyota

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.