Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Americké motoristické médiá koncom roka pozorne sledovali boj o prvé miesto v segmente hybrid plug-in.  Od  roku 2010 bol v USA najobľúbenejším hybridom nabíjaným zo zásuvky Chevrolet Volt, ale v uplynulom roku stav zmenila aj premiéra modelu Prius Plug-in Hybrid druhej generácie, v USA známy ako Prius Prime.

Prius Prime zavŕšil minulý rok s výsledkom 20 936 predaných kusov. O úspechu hybridu Toyoty rozhodol decembrový predaj. Volt sa musel uspokojiť s druhým miestom s výsledkom 20 349 predaných áut. Chevrolet prišiel o prvenstvo prvýkrát od začiatku predaja modelu v  roku 2010.

Druhá generácia modelu Volt sa dostala na trh v roku 2016, o rok neskôr zaznamenala 18-percentný pokles predaja. Model Prius Prime sa  tiež dočkal druhej generácie a na trh prišiel s veľkou slávou.

Hlavný dôvod, pre ktorý sa vodiči rozhodujú pre hybrid plug-in namiesto štandardného hybridu, je možnosť jazdy výlučne s elektromotorom bez obáv o dojazd. Keď sa zásoba  prúdu nabitého z vonkajšej siete vyčerpá, naštartuje sa spaľovací motor – v prípade Priusu Prime hybridný pohon Toyoty 4. generácie.

Väčšia, spoľahlivá, s nízkou spotrebou

Ak porovnáme konkurenčné vozidlá iba z hľadiska dojazdu v elektrickom režime, Chevrolet Volt z neho vyjde lepšie ako Prius Prime, ale zdá sa, že je to jeho jediná prevaha na japonským súperom.  Dojazd 50 km výlučne s elektromotorom je v prípade Toyoty celkom postačujúci pre väčšinu používateľov. Potom majú k dispozícii úsporný hybridný pohon, ktorý spotrebuje len o trochu viac ako 3 l benzínu na 100 km, čo je v prípade auta strednej veľkosti s objemnou trakčnou batériou senzačný výsledok.

Prius Plug-in Hybrid je väčší ako kompaktný Volt a má dvojnásobne objemnejší batožinový priestor. Jeho prednosťou sú aj 20-ročné skúsenosti Toyoty v konštruovaní hybridov, čo sa odzrkadľuje vo vyššej kvalite, spoľahlivosti, hodnote pri odpredaji a tiež na prestíži.  Samozrejme, nič to nemení na skutočnosti že Volt je veľmi dobré vozidlo a jeho majitelia sa v autorizovaných predajniach Chevroletu stretávajú s výnimočnou úctou.

Prius Prime vyhráva aj z hľadiska dizajnu –  vozidlo sa vzhľadom výrazne líši od svojho dvojčaťa – Toyoty Prius 4. generácie, zatiaľ čo Volt veľmi pripomína Chevrolet Cruze.

Prius: vyšší výkon, nižšia cena

Prime sa môže pochváliť aj omnoho vyšším výkonom ako Volt. Podľa údajov americkej agentúry EPA prejde Prius po nabití z externého zdroja 54 míľ na galóne benzínu (mpg), zatiaľ čo výsledok Chevroletu je iba 42 mpg. Volt prehráva aj vzhľadom na výkon trakčnej batérie a elektromotora –  pri batérii s kapacitou 18,4 kWh dosahuje výsledok 106 MPGe (elektrický ekvivalent jednotky mpg), čo sa odzrkadľuje na spotrebe 31 kWh na 100 míľ.  Naproti tomu plug-in hybrid vybavený batériou s kapacitou  8,8 kWh sa ukázal ako najvýkonnejší osobný automobil na americkom trhu s výsledkom 133 MPGe, čiže spotrebou 25 kWh na 100 míľ.

Ďalším dôležitým faktorom, ktorý rozhodol o úspechu Priusu Plug-in Hybrid na americkom trhu, je cena.  Prime stojí až o 6 000 dolárov menej ako Volt aj napriek tomu, že je väčší, patrí k vyššiemu segmentu a aj v štandardnej verzii je vybavený balíkom aktívnej bezpečnosti  Toyota Safety Sense. Základná verzia Prius Prime Plus stojí 27 985 dolárov, zatiaľ čo automobilka GM ocenila svoj hybridný plug-in v základnej verzii  LT na 33 995 dolárov. Je zaujímavé, že po zohľadnení federálnej daňovej úľavy je Prius Prime lacnejší ako základná verzia modelu Prius 4.generácie bez možnosti nabíjania zo zásuvky.

Značky: