V súčasnosti tvorí internetovú populáciu, celosvetovo, niečo okolo 39% ľudí, z čoho len v Európe z nich takmer 35% nakupuje online.

Za rok 2015 tak viac ako 240 miliónov Európanov nakúpilo tovar z e-shopov za viac ako 170 biliónov EUR.

„Je len otázka času, keď väčšina našej populácie dostane označenie online a my si v e-shopoch budeme nakupovať nielen oblečenie a elektroniku, ale aj potraviny a veci bežnej spotreby. V Európe treba vytvoriť silnú infraštruktúru, ktorá zabezpečí rýchle doručenie až k zákazníkovi,“ prezrádza Andrej Hozlár, výkonný riaditeľ z DHL Parcel Slovensko.

Ak ste internetovým predajcom, váš trh nie je len Slovensko, ale prinajmenšom Európa alebo aj celý svet. To, čo vás delí medzi zákazníkom napríklad v Španielsku je len rýchla a spoľahlivá doprava.

Zákazníci e-shopov očakávajú lepšie služby ako v kamenných predajniach

„Ak by ste sa spýtali zákazníkov slovenských e-shopov, čo ich motivuje k nákupu, odpoveďou by bola logicky široká ponuka a cena. Keby ste im povedali, že ich nákup bude o 1 euro drahší, no vyzdvihnú si ho kedy a kde potrebujú, cena prestáva hrať prím,“ hovorí zo skúsenosti Andrej Hozlár z DHL Parcel Slovensko.

Práve inovácie v servise a službách hovoria o tom, či e-shop uspeje v online prostredí. Čoraz viac internetových predajcov tak okrem virtuálneho obchodu otvára kamenné prevádzky, kde si ich zákazníci môžu tovar vyskúšať, prípadne vymeniť za iný.

Logistické služby zase vytvárajú dokonalú sieť, ktorá prepraví za krátky čas tovar k vám tam, kde to potrebujete a kedy to potrebujete. Jednou z takýchto noviniek sú aj DHL ParcelShopy, ktoré rozširujú možnosti bežných obchodov. Kvetinárstvo vedľa vašej firmy, či novinový stánok na rohu ulice, kde bývate, tak môže slúžiť ako miesto, kde si po práci vyzdvihnete svoj nákup z e-shopu. „V Nemecku ParcelShopov nájdete už viac ako 20 000 a na Slovensku ich je už niekoľko 100,“ – informuje Andrej Hozlár.

Ako sa zmení e-commerce svet?

Slovenskej pošte vzniká konkurencia, ktorá v podobe ParcelShopov bude zabezpečovať vyzdvihnutie a posielanie zásielok tam, kde to ľudia potrebujú. „Na umiestnenie vhodných ParcelShopov používame analýzu výskytu ľudí v mestách, aby sme našli prienik lokalít, kde sa vyskytujú ľudia a chýba im takáto služba,“ hovorí Andrej Hozlár z DHL Parcel Slovensko.

Vytvorením ParcelShopov sa očakáva, že vznikne ešte väčší dopyt po online nakupovaní, kde vzdialenosť zo skladu e-shopu ku konečnému zákazníkovi nebude robiť problém. Začne sa objednávať vo väčšom meradle tovar bežnej spotreby, pričom sa budú stále viac implementovať nové technológie, ktoré sa prepoja so smartfónmi, či inteligentnými spotrebičmi v domácnosti. Zavedením aj tohto trendu sa očakáva, že v roku 2018 celosvetovo viac ako 130 mil. ľudí nakúpi tovar v e-shopoch za viac ako 280 biliónov EUR.