Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V horizonte niekoľkých rokov by sa produkcia vozidiel na alternatívny pohon mala zvýšiť o 30 až 40 percent, tvrdia prognózy.

Avšak, súčasná kríza, ktorá hýbe globálnymi trhmi, naznačuje spomalenie aj v tejto oblasti. „Hoci bude počet elektromobilov na cestách narastať pomalšie ako sme čakali, postupne začne naberať na sile,“ myslí si Michal Duška, obchodný riaditeľ Arval Slovakia, popredného poskytovateľa operatívneho lízingu. Súčasná kríza by podľa neho mohla byť príležitosťou, ako efektívnejšie nastaviť podmienky rozvoja elektromobility aj na Slovensku.

Využime krízové obdobie ako Nemci, tvrdí líder trhu Arval Slovakia

Oblasť elektromobility patrí v posledných rokoch k jednej z najdiskutovanejších tém v automobilovom priemysle. Európska únia, ale aj jednotlivé členské štáty vyhlasujú v rámci rozvoja tejto oblasti výzvy a grantové programy, ktoré majú pomôcť rozvíjať trh so zelenými vozidlami aj autami na alternatívny pohon.

Rozvoj vozidiel na alternatívny pohon sa však v dôsledku aktuálnej krízy spôsobenej pandémiou koronavírusu spomalil. „Dotácie a programy v tejto oblasti sú u nás aktuálne pozastavené a finančné prostriedky presmerované na podporu ekonomiky v iných segmentoch. Veľmi pozitívne však vnímam snahy Nemecka, ktoré využilo krízu COVID – 19 na lepšiu penetráciu a podporu zelených vozidiel, elektromobilov a ďalších vozidiel na alternatívny pohon,“ vysvetľuje Michal Duška.

Nemci takto podľa neho využili krízové obdobie na to, aby firmám nastavili efektívnejšie podmienky pre získanie dotácii na elektromobily a podporili tak projekty, ktoré majú zmysel z dlhodobejšieho hľadiska.

O elektromobily sa zvyšuje záujem

Požiadavky klientov Arvalu na elektromobily sa z roka na rok zvyšujú, no čísla na cestách sa v ich prospech v porovnaní s vozidlami s komerčným pohonom budú meniť len pomaly. „Elektromobily máme už aj vo vlastnom fleete a evidujeme aj zvyšujúci sa záujem klientov. Treba však povedať, že aj keď elektromobily už aj teraz prinášajú mnoho výhod z pohľadu servisu či životného prostredia, stále sú v nejakej fáze životného cyklu, relatívne drahé, nemajú taký dojazd, aký by si klienti predstavovali a stále tu chýba dostatočne vyvinutá sieť nabíjacích staníc,“ menuje obchodný riaditeľ.

Ceny určuje malý trh, vysvetľuje Arval Slovakia

Trh s týmito vozidlami je zatiaľ relatívne malý, čo sa premieta do cenotvorby pri operatívnom lízingu, rovnako ako aj zostatková hodnota vozidla. Tá je vysoká vtedy, ak klient siahne po nižších mesačných splátkach.

„Snažíme sa tú hodnotu odhadnúť tak, aby bol elektromobil pre zákazníka atraktívny, i keď splátky vychádzajú vyššie ako pri konvenčných pohonoch,“ tvrdí Michal Duška. Tento rozdiel by mohla zmazať regulácia a to buď podporou výrobcu, financujúcej strany, alebo podporou štátu, ktorý chce racionálne investovať do nových technológií, do čistejšieho pohonu a do nahradenia starých vozidiel novými a ekonomickejšími. „V momente ako sa zvýši predaj týchto vozidiel, výroba bude efektívnejšia a ekonomickejšia, lacnejšia a bude možné lepšie nahradiť konvenčné formy pohonu,“ uzatvára Duška.

Viac informácií nájdete na www.arval.sk

Značky:

Komentáre sú uzavreté