Nová Toyota GR Supra ešte neprešla testovacou jazdou na trati Nürburgring, ale hlavný inžinier modelu Tetsuya Tada je presvedčený, že auto bude rýchle a dosiahne lepší čas ako BMW Z4.
„Ešte sme nerobili testovací okruh,” vyjadril sa Tetsuya Tada pre portál Road & Track. Pripomenul, že auto sa prvýkrát postaví na trať s tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, ktorá bola stanovená na 250 km/h. „Je možné, že jedného dňa sa rozhodneme prekonať rekord bez obmedzovača. Ale aj s ním je to veľmi rýchle auto. Na Severnej slučke ľahko zajazdí čas pod 8 minút. Časy na úrovni 7:50 či dokonca 7:40 dosahuje úplne poľahky,” ubezpečuje inžinier.
Športový kabriolet kontra japonské kupé
Todove slová môžu zvádzať k porovnávaniu s BMW Z4, s ktorým má nová Supra spoločné niektoré súčasti, napríklad motor, prevodovku a brzdy. Obe vozidlá však boli navrhnuté podľa celkom odlišných filozofií, preto sú medzi nimi rozdiely. Bavorský model bol vyvinutý ako luxusný športový kabriolet s dobrými jazdnými vlastnosťami. Supra je zasa plnokrvné pretekárske kupé, ktoré japonskí inžinieri vyvinuli pre perfektné a rýchle zdolávanie zákrut. Umožňuje to ideálne rozloženie hmotnosti 50/50, veľmi nízko položené ťažisko, tuhosť vozidla takmer ako v legendárnom Lexuse LFA a kratší rázvor pri širšom rozchode kolies s dokonalým pomerom 1,55.
Supra je rýchlejšia
Vlastnosti novej Toyoty Supra vidieť na jej výkonoch. I keď majú obe autá pod kapotou 6-valec s výkonom 340 koní, kabriolet Z4 potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h 4,6 s, zatiaľ čo Supre postačia iba 4,3 s. A aký bude rozdiel na Nürburgringu? V tejto chvíli to nevieme. Model BMW Z4 na trati zatiaľ nevytvoril rekord. Nemecký magazín Sport Auto dosiahol na Nordschleife s predprodukčným Z4 čas 7:55. Lepšie zrýchlenie a prepracovaná konštrukcia budú s určitosťou pracovať v prospech Toyoty.
Testovali tu Lexus LFA a Yaris GRMN
Nürburgring automobilky využívajú na testovanie takmer všetkých áut, ktoré sa objavia na trhu. Okruh sa stal tiež arénou súperenia o rekordné časy. Je to pochopiteľné, pretože Severná slučka okruhu podrobuje autá mimoriadne ťažkej skúške – je úzka, plná zákrut a nechýbajú na nej nerovnosti ani stúpania. Spoločnosť Toyota objavila potenciál tohto miesta pred mnohými rokmi vďaka testovaciemu jazdcovi Hiromu Narsuemu. A práve tam, pod dohľadom japonského majstra, vznikal legendárny Lexus LFA. Model vo verzii Nūrnburgring Package prekonal Nordschleife v čase 7:14 a stal sa v tej dobe jedným z najrýchlejších cestných vozidiel v dejinách nemeckého okruhu.
Na Nürburgringu testovali aj Toyotu Yaris GRMN – dynamický hot hatch poháňaný kompresorom prepĺňaným 4-valcom s výkonom 212 koní. Podobne ako Lexus LFA v limitovanej verzii má názov nemeckého okruhu ukrytý v názve – GRMN znamená Gazoo Racing Meister of Nürburgring.