Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nová Toyota GR Supra ešte neprešla testovacou jazdou na trati Nürburgring, ale hlavný inžinier modelu  Tetsuya Tada  je presvedčený, že auto bude  rýchle a dosiahne lepší čas ako  BMW Z4.

 „Ešte sme nerobili testovací okruh,” vyjadril sa Tetsuya Tada pre portál Road & Track. Pripomenul, že auto sa prvýkrát postaví na trať s tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, ktorá bola stanovená na 250 km/h. „Je možné, že jedného dňa sa rozhodneme prekonať rekord bez obmedzovača. Ale aj s ním je to veľmi rýchle auto.  Na Severnej slučke ľahko zajazdí čas pod 8 minút. Časy na úrovni 7:50 či dokonca 7:40 dosahuje úplne poľahky,” ubezpečuje inžinier.

Športový kabriolet kontra japonské kupé

Todove slová môžu zvádzať k porovnávaniu s  BMW Z4, s ktorým má nová Supra spoločné niektoré súčasti,  napríklad motor, prevodovku a brzdy. Obe vozidlá však boli navrhnuté podľa celkom odlišných filozofií, preto sú medzi nimi rozdiely. Bavorský model bol  vyvinutý ako luxusný športový kabriolet s dobrými jazdnými vlastnosťami. Supra je zasa plnokrvné pretekárske kupé, ktoré japonskí inžinieri vyvinuli pre perfektné a rýchle zdolávanie zákrut. Umožňuje to ideálne rozloženie hmotnosti 50/50, veľmi nízko položené ťažisko, tuhosť vozidla takmer ako v legendárnom Lexuse LFA a kratší rázvor pri širšom rozchode kolies s dokonalým pomerom 1,55.

Supra je rýchlejšia

Vlastnosti novej Toyoty Supra vidieť na jej výkonoch. I keď majú obe autá pod kapotou 6-valec s výkonom 340 koní, kabriolet Z4 potrebuje na dosiahnutie rýchlosti  100 km/h  4,6 s, zatiaľ čo  Supre postačia iba 4,3 s. A aký bude rozdiel na  Nürburgringu? V tejto chvíli to nevieme.  Model BMW Z4 na trati zatiaľ nevytvoril rekord.  Nemecký magazín Sport Auto dosiahol na  Nordschleife s predprodukčným  Z4 čas 7:55. Lepšie zrýchlenie a prepracovaná konštrukcia budú s určitosťou pracovať v prospech Toyoty.

Testovali tu Lexus LFA a Yaris GRMN

Nürburgring automobilky využívajú na testovanie takmer všetkých áut, ktoré sa objavia na trhu. Okruh sa stal tiež arénou súperenia o rekordné časy.  Je to pochopiteľné, pretože Severná slučka okruhu podrobuje  autá mimoriadne ťažkej skúške – je úzka, plná zákrut a nechýbajú na nej nerovnosti ani stúpania. Spoločnosť Toyota objavila potenciál tohto miesta pred mnohými rokmi vďaka testovaciemu jazdcovi Hiromu Narsuemu. A práve tam, pod dohľadom japonského majstra, vznikal legendárny  Lexus LFA. Model vo verzii Nūrnburgring Package prekonal  Nordschleife v čase 7:14 a stal sa v tej dobe jedným z najrýchlejších cestných vozidiel v dejinách nemeckého okruhu.

Na Nürburgringu testovali aj Toyotu Yaris GRMN – dynamický hot hatch poháňaný kompresorom prepĺňaným 4-valcom s výkonom 212 koní.  Podobne ako  Lexus LFA v limitovanej verzii  má názov nemeckého okruhu ukrytý v názve – GRMN znamená Gazoo Racing Meister of Nürburgring.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.