Ak sa vo vašej práci podieľate na realizácii e-mailových kampaní, aj vám môže pomôcť týchto desať tipov, ktoré sme zostavili na základe skúseností z praxe.
- Posielajte e-maily len tým ľuďom, ktorí majú o vaše správy záujem
Premýšľajte nad e-mailami tak, ako keby boli určené vám. Posielajte ich len tým, ktorí o ne majú záujem. To sú relevantní príjemcovia, ktorí vám prinesú peniaze. Ak si ich pohneváte, označia správu za spam a nabudúce budete mať smolu.
- Než e-maily odošlete, zvážte, či ich je potrebné naozaj posielať
Z vyhodnotenia e-mailingov zistíte, ako sa príjemca pri obdržaní e-mailu zachoval. Podľa toho sa rozhodujte, či ich posielať znovu. Nemá zmysel niekomu niečo vnucovať. Skúste k e-mailovému marketingu pristupovať tak, že nechcete ľudí otravovať. Chcete predsa, aby sa k vám vracali.
- E-maily rozosielajte z vyhradených adries. Nikdy nepoužívajte „no reply“!
Príjemca musí mať možnosť poslať odpoveď. Používajte rozdielne adresy pre transakčné a marketingové správy.
- Personalizujte a testujte
O príjemcov sa starajte. Posielajte im to, čo ich naozaj zaujíma. Pristupujte k nim, ako by ste naozaj vedeli, o koho ide. Z dát možno zistiť veľa, tak to využite. Vráti sa vám to v podobe relevantných príjemcov, ktorých zaujímate.
- Premýšľajte nad predmetom e-mailu
Predmet je to, čo príjemca uvidí ako prvé. Mal by byť stručný a jasný. Zvlášť nevhodný je predmet, ktorý obsahuje rôzne „smajlíky“ a piktogramy. Väčšina zariadení ich ani nezobrazí. A navyše, takéto e-maily vynikajú medzi ostatnými a ľudia ich zvyknú mazať.ň
- Sledujte, ako ľudia reagujú. Každý má niekedy svoj deň.
Testujte a ešte raz testujte. Každý príjemca je iný, tak sa podľa toho zariaďte. Každému posielajte správy tak často, ako ho to bude baviť. Niekomu dvakrát týždenne, niekomu jedenkrát za mesiac. Základom je však poslať aspoň jednu správu za 3 mesiace. Frekvenciu rozosielania upravte tiež podľa životného cyklu zákazníka (kedy u vás nakúpil, reklamoval produkt atď.).
- Neposielajte zbytočné e-maily tým, ktorí na ne v minulosti nereagovali
Ľudí, ktorých dlhodobo nezaujímate, neoslovujte. Ušetríte peniaze za odoslané e-maily a môžete sa viac venovať tým, ktorí od vás nakupujú. Tí sú dôležití, pretože prinášajú zisk.
- Nenechajte sa znepokojiť, ak sa ľudia odhlasujú
Odhlásenie sa je prirodzenou reakciou príjemcu, ktorý už o správy nemá záujem. Nesnažte sa im to komplikovať, odhlásenie sa je vždy lepšie, ako keď správu označí za spam. Keď u vás nechce byť, nenúťte ho zostávať. Škodili by ste tým sami sebe.
- Ak príjemcovia prestanú otvárať e-maily, urýchlene zistite prečo
Sledujte štatistiky, testujte, starajte sa o svojich príjemcov, skúste ich reaktivovať. Ponúknite im napríklad zľavu, alebo im pripomeňte, že ste ich už dlho nevideli vo vašom e-shope.
- Ak nastane problém s doručiteľnosťou správ, okamžite prestaňte rozosielať
Príliš vysoký počet sťažností môže vyvolať zablokovanie zo strany poskytovateľa. Prestaňte vtedy rozosielať e-maily a hľadajte príčinu. Inak zhoršujete reputáciu sebe aj e-mailovému nástroju, ktorý používate. Reputácia sa veľmi ťažko získava späť. A e-maily toho, koho reputácia je zlá, nie sú doručované do schránok jeho príjemcov. Taktiež si zistite, či ste mali viditeľný odkaz na odhlásenie sa. Každý príjemca má právo sa kedykoľvek odhlásiť. Neskrývajte preto tento odkaz a v odhlásení sa mu nebráňte.
Autor článku: Jakub Olexa, riaditeľ spoločnosti Mailkit, ktorá sa zaoberá poskytovaním komplexných riešení pre e-mailový marketing, www.mailkit.eu