Prinášať najlepšiu službu vodičom, to je hlavný motív, ale aj cieľ zmien, ktoré k dnešnému dňu spoločnosť Uber oficiálne spúšťa aj na Slovensku. Zmeny zároveň udržia Bratislavu v pohybe, pretože služba bude vďaka nim ešte bezpečnejšia, flexibilnejšia a efektívnejšia.

Vďaka zmenám sa zrýchli prevádzka služby a zlepší využitie dopravných kapacít. Zmeny tiež vodičom umožnia lepšie si organizovať svoj čas alebo si stanoviť smer preferovaných jázd. Zviezť sa „na trase“ bude tak omnoho dostupnejšie a rýchlejšie.

„Balík zmien sme pripravovali v spolupráci s vodičmi. Vieme, čo od nás potrebujú, a toto je prvý krok k tomu, aby ich skúsenosť s aplikáciou bola ešte lepšia. Práve schopnosť lepšie a účelnejšie využiť čas, ktorý vodiči trávia vo svojich autách, dokáže podľa nášho názoru vyriešiť mnoho dopravných výziev, ktorým teraz Bratislava čelí. Vodiči tak budú môcť byť na tých miestach a v tých časoch, keď sa ľudia skutočne potrebujú zviezť,“ konštatuje Tomáš Peťovský, generálny riaditeľ Uberu Česko a Slovensko.

Zlepšenie organizácie času

Za strategickú zmenu sa dá označiť napríklad možnosť vodičov stanoviť si smer jazdy, t.j. zadať do aplikácie miesto a čas, kam a o koľkej sa musia dopraviť oni sami. Vďaka tomu budú vodiči dostávať ponuky jázd len v tom smere, ktorý zodpovedá ich zadaným prioritám. Využijú to napríklad vtedy, keď potrebujú vyzdvihnúť svoje deti zo školy, navštíviť lekára alebo ísť domov.

Ďalšou dôležitou novinkou pre vodičov je, že aplikácia ich automaticky upozorní na skutočnosť, ak by ich ďalšia jazda mala byť dlhšia ako 45 minút. V rámci denného plánu by to pre nich totiž mohlo znamenať, že sa im cestou cez celé mesto alebo kvôli zložitej dopravnej situácii, skomplikujú aj ďalšie osobné alebo pracovné povinnosti. Na základe spoľahlivého časového odhadu budú automobily a časová kapacita vodičov využívané účelnejšie.

Zjednodušenie komunikácie

Jedným zo zásadných vylepšení aplikácie, ktoré ocení celá komunita používateľov Uber, je uľahčenie komunikácie vďaka chatu priamo v aplikácii (in-app). Dohodnúť sa na presnom mieste vyzdvihnutia alebo oznámiť vodičovi, že na mieste sú nečakané dopravné komplikácie a výhodnejšie by bolo stretnúť sa o ulicu ďalej, nebolo nikdy také jednoduché. A pretože bezpečnosť je na prvom mieste, aplikácia vodičovi celú správu „prečíta“ nahlas. Ten sa tak naplno a plynule môže venovať jazde a nemusí vôbec vziať telefón do ruky, aby si správu prečítal. Písomná komunikácia je navyše pre vodiča v niektorých prípadoch oveľa ľahšia, pokiaľ ide napríklad o komunikáciu v cudzom jazyku.

Ešte vyššia bezpečnosť

V rámci noviniek, ktoré posilňujú bezpečnosť používateľov sa najnovšie vodičom otvára možnosť zdieľať svoje jazdy v reálnom čase so svojimi blízkymi. Rodina, kamaráti alebo príbuzní tak spoľahlivo uvidia stav jednotlivých jázd alebo presnú polohu auta v priebehu dňa. Rodina si tak vďaka tomuto bezpečnostnému prvku môže jednoducho naplánovať miesto stretnutia. Zdieľanie je navyše možné kdekoľvek zahájiť či zastaviť.

Ochrana hodnotenia

Jednou z kľúčových charakteristík služby Uber je vzájomné hodnotenie vodičov a cestujúcich. Preto sa spoločnosť rozhodla tento parameter kvality služieb posilniť a hodnotenie ešte viac „zobjektívniť.“ Vodiči totiž nemôžu ovplyvniť napríklad problémy „tretích strán“, resp. technické alebo iné problémy s aplikáciou. Tento aspekt tak Uber z celkového hodnotenia vodičov odstráni a vďaka tomu bude hodnotenie ešte presnejšie odrážať služby poskytované priamo vodičmi.

Efektívnejšie využitie času

Aby bol čas vodičov využitý maximálne, nanovo sa upravujú aj podmienky pre bezplatné storno jazdy. Cestujúci si akúkoľvek objednanú jazdu môže rozmyslieť a do dvoch minút po potvrdení jazdy ju môže zrušiť a nezaplatí pritom žiadny poplatok. Podľa štatistík je zrejmé, že väčšina zrušených jázd (viac ako 60 %) je už teraz zrušená do dvoch minút – pre cestujúcich to teda veľká zmena nebude, vodičom však ušetrí množstvo času a prázdnych kilometrov. Pokiaľ sa ale vodič omešká o päť a viac minút oproti pôvodnému odhadovanému času príjazdu, záujemca o odvoz môže jazdu zrušiť úplne a to bez poplatku. Po novom tiež vodiči budú po príjazde na miesto vyzdvihnutia cestujúceho bez akýchkoľvek ďalších poplatkov čakať 2 minúty. Väčšina jázd (takmer 60 %) je podľa štatistík spoločnosti už teraz započatých do dvoch minút po príjazde k cestujúcemu. 35 % jázd je započatých v čase od 2 do 5 minút a len 15 % od 5 minút vyššie. Avšak, pokiaľ budú aj zvyšní cestujúci začínať jazdu včas, služba sa ešte zrýchli a zefektívni.

Pripájame aj exkluzívne vyjadrenia vodičov Uber pre magazín TOUCHIT: 

Zdieľanie vodičových ciest

“Zdieľanie vodičových ciest je pre mňa super novinka, ktorú určite budem využívať napríklad s mojou maminou. Myslím si, že ide o našu bezpečnosť, takže moja mamka bude rada, že bude vedieť, kde som. Pre mňa je to veľké plus,” vodička Janka.

Upozornenie na dlhú jazdu

“Často vyzdvihujem svoju dcérku krátko po obede alebo popoludní v škole a keď mi prichádza okolo poludnia alebo v tú inkriminovanú dobu objednávka s dlhou jazdou. Teraz sa môžem rozhodnúť, či ju prijmem. V opačných prípadoch, keď táto výhoda ešte neexistovala, tak som aplikáciu pre istotu vypínal už okolo 11:00 hod., aby som mohol byť včas na danom mieste a venoval sa osobným záležitostiam,” vodič Karol.

 

Cieľové destinácie

“Keď vozím ľudí do určitých destinácií, tak už dopredu si môžem povedať, že by som rád išiel týmto smerom alebo sa vrátil naspäť. To je naozaj veľké plus, ktoré tejto aplikácii ešte chýbalo,” vodič Milan.

 

Platená doba čakania

“Platená doba čakania je veľkým prínosom, pretože veľa cestujúcich si neuvedomuje, že na nich čakáme zadarmo. Oni v aplikácii vidia, kedy prichádzame, kedy sme na mieste a pokiaľ sa v tomto ohľade niečo zmení, a teda, že po dvoch minútach máme platenú dobu čakania, tak je to prínosom pre obe strany – cestujúceho to prinúti trošku sa poponáhľať a my sme schopní zrealizovať viac jázd za hodinu a viac si privyrobiť,” vodič Peter.

 

Storno objednávok

“Dvojminútové storno okienko pre mňa v praxi znamená, že môžem za ten deň prijať viac objednávok ako pri päťminútovom storne a zefektívnim tak svoj čas,” vodič Ján.

 

Chat

“Chat je fajn a to hlavne vtedy, keď máte nejaký jazykový problém s cestujúcim, keď nie ste schopní sa dorozumieť ústne, tak tá písomná forma je zaujímavejšia a prínos je určite aj to, že sa nepreklikávate do inej aplikácie. To je asi tá najväčšia výhoda,” vodič Marek.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Nechajte nám správu