Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Umelá inteligencia a moderné technológie môžu ľudstvu pomôcť  a zásadne ho zmeniť v mnohých oblastiach. Robota dnes v priemysle bežne využívajú ako náhradu ľudskej pracovnej sily. Mení sa však aj bankovníctvo. Umelá inteligencia by časom mohla prevziať napríklad podstatnú časť komunikácie s klientmi. Zhodli sa na tom domáci a zahraniční experti na odbornej konferencii Banking summit 2018 – The digital future is now, ktorú pri príležitosti 25. výročia svojho vzniku organizovala Slovenská banková asociácia.

Alexander Resch,prezident SBA, Zdroj: Slovenská banková asociácia

Najväčšou výzvou súčasnosti je podľa svetovo uznávaného futurológa to, ako zvýšiť digitálnu gramotnosť ľudí. „Treba vzbudiť ich záujem a zvedavosť o umelú inteligenciu a robotiku a docieliť, aby lepšie porozumeli moderným technológiám,“ povedal Rohit Talwar, úvodný spíker konferencie, a dodal, že svet sa mení a budú sa meniť aj pracovné pozície. „Mali by sme investovať do ľudí – do rozvoja ich schopností a zručností. Nechať umelú inteligenciu a robotov robiť veci, ktoré vedia a môžu robiť a ľuďom nechať čas na to, aby sa venovali inováciám – napríklad, aby vymýšľali nové produkty,“  tvrdí futurológ.

Umelú inteligenciu vníma ako jeden z najvážnejších, najdôležitejších a najvplyvnejších technologických trendov súčasnosti aj generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Tatra banky Michal Liday. „Sú to trendy, ktoré majú obrovský potenciál na to, aby vážne zasiahli do našich životov a v princípe ich zmenili. A tiež, aby zasiahli do väčšiny priemyselných odvetví, ak nie do všetkých. Som si istý, že aj do bankovníctva zasiahnu významným spôsobom,“ zhodnotil na konferencii. O využívaní umelej inteligencie napríklad na komunikáciu banky s klientmi hovorila pred zúčastnenými aj Slávka Šikurová zo spoločnosti Soitron. Podľa Andreja Žlnku zo spoločnosti Softec, sme sa naučili umelej inteligencii dôverovať. „Veríme jednoduchým robotom, ako sú kuchynský robot alebo práčka, že pre nás urobia to, na čo sú určené. Otázka dôvery umelej inteligencii stojí na tom, či budeme dôverovať sami sebe, pretože my umelú inteligenciu učíme a my sami určujeme, kam až ju pustíme,“ povedal Andrej Žlnka s tým, že silná dôvera ľudí je nevyhnutná.

Druhý blok konferencie sa venoval kybernetickej bezpečnosti, dôvere voči moderným technológiám, a tiež tomu „Ako chrániť to, čo nie je viditeľné?“. Aktuálne trendy v oblasti bezpečnosti predstavil Ján Adamovský zo Slovenskej sporiteľne. Banku očami zločinca ukázal Jiří Vaněk zo spoločnosti Unicorn. Keďže sa riadi heslom: „Think like a criminal“, hosťom vysvetlil, že je len na užívateľovi, koľko a akých údajov o sebe poskytne potenciálnym útočníkom, napríklad cez sociálne siete. „Za zásadné, čo sa týka bezpečnosti považujem to, aby bezpečnosť v rámci banky mali na zodpovednosť skúsení odborníci, za ktorými budú stáť dôveryhodné technológie.“ Banka sa môže na útok pripraviť podľa neho jedine tak, že si útok nasimuluje, pripraví sa tak mentálne aj fakticky.

Hostí na konferencii privítal Alexander Resch, prezident Slovenskej bankovej asociácie. Svoje schopnosti zúčastneným ukázal aj špeciálny hosť – humanoidný robot Pepper. Okrem konverzácie s moderátorom Pavlom Adamcom predviedol aj svoje „tanečné umenie“.

Banking summit 2018 – The digital future is now sa konal vo štvrtok 4. októbra v Bratislave. Odbornú konferenciu zorganizovala Slovenská banková asociácia (SBA), ktorá v tomto roku oslavuje 25. výročie založenia, spolu s partnermi: KPMG, Asseco, Softec, UNICORN, SOITRON a PosAm. Konferencia bola určená pre riaditeľov a členov predstavenstva bánk, predstaviteľov Národnej Banky Slovenska, ministerstva financií, predstaviteľov IT spoločností, zástupcov akademickej obce, odborné asociácie finančného a IT sektora a médiá.

Značky: