Telefón začal horieť pri nastupovaní do lietadla, ktoré potom museli evakuovať.  

Kórejskej firme sa s ich najnovšou vlajkovou loďou lepí smola na päty aj naďalej.

Najnovší incident sa odohral 5. októbra v Americkom meste Louisville pri nastupovaní na let do Baltimoru. Jedným z pasažierov bol aj pán Brian Green, ktorý si 21. septembra bol vymeniť svoj „chybný“ Galaxy Note 7 za nový nový kus.

Podľa inštrukcií posádky lietadla si pán Green svoj telefón vypol a strčil do vrecka. Po chvíli mu začal mobil vo vrecku dymiť, tak ho rýchlo vyhodil na zem. Z telefónu vraj šiel hrozivý šedo-zelený hustý dym. Posádka následne celé lietadlo evakuovala. Neskôr sa majiteľ telefónu dozvedel, že jeho zariadenie sa prepálilo cez koberec a oškvarilo aj podlahu pod kobercom.

Informácie z obalu zhoreného Galaxy Note 7

Informácie z obalu zhoreného Galaxy Note 7

Kontrola zhoreného Galaxy Note 7

Kontrola zhoreného Galaxy Note 7

Majiteľ zariadenia dodal portálu The Verge aj fotografie, ktoré potvrdzujú, že sa naozaj šlo o vymenený kus. Reportéri The Verge skontrolovali IMEI číslo mobilu cez špeciálnu stránku Samsungu, kde sa dozvedeli, že telefón je bezpečný pričom ho nemusí prísť vymeniť za nový kus. Pán Green ďalej doplnil informácie, že telefón mal v dobe incidentu nabitý zhruba na 80 % a nabíjal ho len bezdrôtovo, takže problém s chybným káblom od nabíjacieho adaptéra môže vylúčiť.

Je tak možné, že sága Galaxy Note 7 sa tak rýchlo neskončí a pôvodné dohady firmy o malej chybičke v procese výroby batérií asi neboli celkom správne. Určite však netvrdíme, že Samsung výmenu potenciálne rizikových Note 7 „odflákol“. Je veľmi pravdepodobné, že šlo o ojedinelý prípad. Navyše, samotné vyšetrovanie ešte stále prebieha, nie je preto 100 percentne isté, že tvrdenia pána Greena sú pravdivé.

Na incident reagovala aj spoločnosť Samsung v Soule vyhlásením: „Kým nemáme dané zariadenie, nemôžeme potvrdiť, že sa jedná o nový Note 7. Spolupracujeme s úradmi aj spoločnosťou Southwest, aby sme zariadenie získali a vedeli potvrdiť príčinu. Akonáhle budeme mať možnosť preskúmať zariadenie, budeme vás bližšie informovať“. 

Rovnaké stanovisko pre náš portál uviedol aj Samsung Česká republika a Slovensko. Od Ondřeja Koubeka sme dostali nasledovný text:

„Dokud se nám nepodaří postižený telefon získat a prověřit, tak nemůžeme potvrdit, že tento incident způsobil nový Note7. Spolupracujeme ale s úřady i leteckou společností Southwest, abychom zařízení získali co nejdříve. Jakmile přístroj prověříme, poskytneme další informace“.

Té,mu budeme naďalej sledovať, sme v úzkom kontakte so zastúpením spoločnosti Samsung v Prahe.

Zdroj: The Verge

Na tvorbe článku spolupracoval aj Ján Pápay.

Značky: